Nieuwe aanwinst: 185 gram aan Big Pilot

Liep al tijdje in mijn hoofd om uit te dunnen, maar echt afscheid nemen kon ik niet echt. Totdat ik bij @SuperC een onwijs gave Big Pilot zag staan. Limited van 500 stuks voor Antoine de Saint-Exépury. Groot, goud en opvallend. Normaliter niet iets waar ik op aansla. Maar sinds dat ik een gouden IWC Portugieser heb gehad (die ik uiteindelijk net iets te klassiek vond), was ik toch wel gecharmeerd van het materiaal.

Stoute schoenen aangetrokken en Jaap geappt of ie interesse had in een ruil. Dat had ie en paar dagen later zaten we samen aan tafel. Win-win: mijn collectie is wat kleiner en ik heb er een topper bij.

Eerste indruk: wow, wat een apparaat. Het is geen onopvallend horloge maar niet mega protserig (naar mijn bescheiden mening :joy:). De wijzerplaat is een mooi diepbruin wat de ene keer oogt als bruin, de andere keer is net zwart. Indexen zijn mooi opgelegd en voorzien van lume. Band was net vernieuwd en de rivets zijn zelfs ook van 18k.

7-daagse gangreserve is natuurlijk mooi meegenomen bij een automaat, maar de lange secondewijzer is betoverend om rond te zien gaan.

Het is geen licht horloge met 185 gram maar de vouwsluiting (met een nieuwprijs van een Black Bay :scream:) zelfs weegt al 25 gram waardoor hij niet overdreven hangt op de pols. Voelt dus niet topzwaar aan, iets waar ik wel bang voor was.

Bijgaand wat foto’s. Excuses voor de stofjes en streepjes op t glas. In mijn enthousiasme niet gepoetst.





98 likes

Heel mooi pfff :+1::+1::+1::+1::+1:

1 like

Hij is prachtig! :heart_eyes:

1 like

Zeer sjiek horloge! Staat je (pols) bijzonder goed!

1 like

Die vond ik wel spannend. Panerai 372 was voor mij echt op t randje, maar zag gelukkig online al dat deze lug-to-lug ietsje kleiner was.

1 like

Heel mooi horloge, echt grail materiaal. :heart_eyes: :ok_hand: Van harte! :+1:

1 like

185 gram is inderdaad niet niks. Proficiat en veel plezier van je mooie nieuwe aanwinst! :slight_smile:

1 like

Vet ding :muscle:
Normaal ben ik allergisch voor een enkele subdial aan de zijkant, maar om een of andere reden vind ik het bij deze wel wat hebben.

Veel plezier ermee :+1:

1 like

Toppunt was mijn Ploprof. Die woog op mesh bijna 300 gram.

1 like

Heeft deze dezelfde doorsnee als de eerste Big pilot (46.8 mm)

1 like

Jeps

Zo, die valt wel op. :boom:

1 like

Die is vet. Veel draagplezier!

1 like

Heel gaaf apparaat is het wel en totaal anders dan de eerste versies (die ik supercool vind)

1 like

Deze wijzerplaat kleur is werkelijk zeer geslaagd

1 like

giphy

1 like

Lekkere klatser hoor!

1 like

Jeetje dat is een flink gewicht. Na een paar maanden dragen meer spieren in een arm dan in de andere? :wink:

3 likes

Hahaha zoiets

Echt super mooi! :heart_eyes:
Genieten!

1 like