Nieuwe aanwinst 18K Tanivas horloge

Hallo allemaal,

Al weer een nieuwe aanwinst vandaag, en ook nog een koopje.
Dit keer is het een 18K gouden Tanivas prix21 horloge.
Zier er nog helemaal puntje gaaf uit, schat hem op jaren 70.

Heb nog nooit van dit merk gehoord, en vind op google ook niets.
Iemand bekend met dit merk ?

misschien heb ik het helemaal mis, maar het uiterlijk van het horloge plus de kreet “21 prix” doen me meteen denken aan een (niet zo heel erg kostbaar) penanker horloge, even het dekseltje eraf wippen.
De typeaanduiding “21 prix” zie je meestal onder de merknaam Lings, en dat is dan een pseudo chronograaf met een Lapanouse penanker uurwerkje.
Dat de kast van 18K goud is lijkt me dan ook dubieus, maar zou je voor de zekerheid kunnen laten testen…

Groet,
Paul

Ik vrees ook met grote vrezen…

Ooit, toen ik als kleine jongen van een jaar of zes - en da’s heeeeeel lang geleden - nog wel eens met mijn moeder meeging naar de markt, vond ik het altijd leuk om bij de zg. standwerkers te kijken en vooral te luisteren.
“Moffie” was een bekende standwerker die zowel op de markt in Hilversum, maar ook op het Waterlooplein in Amsterdam stond.
“Moffie” heeft daar met de gebruikelijke bombarie ook een tijdje horloges staan te verkopen. Jawel… ook van het merk Tanivas.
Het kostte geen drol en ik heb er dan ook niet zo lang van kunnen genieten.
Mijn moeder vond het een goede les voor mij: Goedkoop is (bijna) altijd duurkoop.

Koopje valt nog te bezien, als ik de lugs zo bekijk en het stempel dan zou ik maar snel een goudtestje gaan laten doen want die lugs zien er zo slecht afgewerkt uit dat ik haast niet geloof dat men een gouden kast zo slecht zouden gieten…

merk zegtmij 0,0 , als het idd Lings is dan heb je een kermishorloge te pakken.

Ik deel de bedenkingen van de heren hierboven.

Hallo beste allemaal,

Na jullie reacties gelezen te hebben en nog wat zoek werk te hebben gedaan denk ik dat jullie helemaal gelijk hebben. Vond een aantal exact identieke horloges voor hele lage prijzen maar zonder dat goud merk. Als ik het goudmerk goed bekijk zou het wel eens nep kunnen zijn. Het kader ziet er heel slecht uit. De verkoper op ebay is slim want hij heeft het niet aangeboden als zijnde echt goud in zijn beschrijving, maar wel duidelijke foto’s met dat merkje geplaatst dus kan niet reclameren bij Ebay erover. Denk dat ik er in de haast om nog snel te bieden er behoorlijk ben ingetrapt. Normaal doe ik altijd research naar een merk voordat ik ga bieden en had in dit geval nooit geboden als ik toen onderzoek had gedaan. Nou ja heb er 30,50 voor betaald dus zal er niet arm van worden, maar ja wel zonde. Zal hem voor de zekerheid nog laten testen maar weet eigenlijk de uitkomst al.

Gelukkig maakt de recente aankoop van de Glashutte en Omega seamaster lady een hoop goed. Ben er nu achter met beetje hulp van Brutus dat de seamaster een begin jaren 60 model blijkt te zijn van de seamaster lady uitvoering ( niet de ladymatic hoor ). Heb een paar bijna identieke gevonden van eind jaren 50 en begin 60.

Schrok wel van de prijzen die ze vragen ( 150 tot 200 euro ), want heb er zelf ca 50 euro voor betaald ( 110 euro samen voor de 14K glashutte, de Seamaster, en de Nivrell )
Maar ja was buiten ebay om hoor van een verzamelaar. Deze heeft mij nog informatie gegeven dat hij veel van zijn grote verzameling in jaren heeft opgebouwd toen hij lang geleden in Zwitserland werkte. Kocht horloges daar en stopte ze gelijk in de verzameling. Vandaar dat ze er nog als nieuw uitzien.

Sometimes you win, sometimes you lose, maar ik vind het wel een mooie dial en heel aparte band.

Montredon Schreef:

Sometimes you win, sometimes you lose, maar ik
vind het wel een mooie dial en heel aparte band.

Diezelfde band (maar dan iets breder natuurlijk en goudkleurig) zat er ook aan dat Tanivas-horloge wat ik toen heb gekocht…

Moet je niet laten testen, kan met zekerheid zeggen dat dit geen goud is.
Heb hier ook al zulke horloges gehad om als oud goud op te kopen.

Hoi Freddy,

Je hebt gelijk is de moeite van het bezoek aan juwelier niet waard.

Groeten

Pim

Ha ha

Kopen voor 20 euro ?

Groeten

Pim