Ik kocht deze Citizen automaar uit '77 eigenlijk voor de stalen band die eraan zat (een honingraat-motief), deze wil ik op een andere Citizen plaatsen (ik ben dit horloge aan het opknappen, een verslag hiervan volgt binnenkort)
M’n intentie was het horloge weer te verkopen. Maar nadat ik de kast had opgemaakt en het glaasje gepolijst kwam daar toch best een leuk horloge onder vandaan die naarmate de afgelopen dagen sleten steeds mooier werd in mijn ogen. Originele kroon, de groene sunburst, de gouden details, de vorm van de kast, allemaal super 70’s. Het horloge loopt prima op tijd.
Vandaag was ik op zoek naar een geschikte leren band. Mijn voorkeur had donkergrijs, maar omdat deze niet te vinden was heb ik er een zwarte versie op gezet.
Normaalgesproken vind ik veel informatie wanneer ik het typenummer (71-0351) ‘google’. Wanneer ik dit type zoek vind ik…NIETS.
De eerste forumgenoot die me een link stuurt naar een afbeelding van- of (beter) een artikel over dit model stuur ik een fles wijn op. Een leuke uitdaging, toch?
Goed, hier wat foto’s die ik net even heb geschoten
Het is een 8200A uurwerkt en Ranfft verteld me dat dit een Miyota Citizen zou moeten zijn. Miyota wordt echter nergens genoemd op het uurwerk of onderin de wijzerplaat. Leuke site trouwens, thanks! (eigenlijk zouden we eens een topic moeten openen waarin iedereen zijn favoriete -technische- sites kan vermelden)