Nieuwe aanwinst: 1977 Citizen

Ik kocht deze Citizen automaar uit '77 eigenlijk voor de stalen band die eraan zat (een honingraat-motief), deze wil ik op een andere Citizen plaatsen (ik ben dit horloge aan het opknappen, een verslag hiervan volgt binnenkort)

M’n intentie was het horloge weer te verkopen. Maar nadat ik de kast had opgemaakt en het glaasje gepolijst kwam daar toch best een leuk horloge onder vandaan die naarmate de afgelopen dagen sleten steeds mooier werd in mijn ogen. Originele kroon, de groene sunburst, de gouden details, de vorm van de kast, allemaal super 70’s. Het horloge loopt prima op tijd.

Vandaag was ik op zoek naar een geschikte leren band. Mijn voorkeur had donkergrijs, maar omdat deze niet te vinden was heb ik er een zwarte versie op gezet.

Normaalgesproken vind ik veel informatie wanneer ik het typenummer (71-0351) ‘google’. Wanneer ik dit type zoek vind ik…NIETS.
De eerste forumgenoot die me een link stuurt naar een afbeelding van- of (beter) een artikel over dit model stuur ik een fles wijn op. Een leuke uitdaging, toch? :slight_smile:

Goed, hier wat foto’s die ik net even heb geschoten

Ik ben gek op Citizen uit de 7ties; zal wel jeugdsentiment zijn.
Dus deze vind ik helemaal top!
Vooral de wijzerplaat in groen is erg mooi.
Andre

Mijn beste,

Schitterende foto’s van een majestueus horloge.
Het enthousiasme straalt ervan af.
Chapeau!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Een mooie! Al wat later in de seventies gezien het miyota achtige uurwerk?

Van Seiko’s zijn er wel pdf bestanden te vinden met catalogi uit verschillende jaren. Het zou mooi zijn als je ook zoiets voor Citizen kon vinden.

Link met informatie over het uurwerk, nog steeds véél gebruikt.

http://watchotaku.com/display/swr/Miyota+8215

Het is een 8200A uurwerkt en Ranfft verteld me dat dit een Miyota Citizen zou moeten zijn. Miyota wordt echter nergens genoemd op het uurwerk of onderin de wijzerplaat. Leuke site trouwens, thanks! (eigenlijk zouden we eens een topic moeten openen waarin iedereen zijn favoriete -technische- sites kan vermelden)

Ik heb die site nét gevonden :slight_smile:

Hee ernst, jouw uurwerk zit ook in een vintage jaren '50 Longines >X

http://link.marktplaats.nl/470082157

Ik dacht dat de chinezen goed waren in kopieren, blijkbaar konden de jappanezen er destijds ook wat van!
Leuke linktip weer Martijn (tu)

*Overigens, er staat hier nog steeds een goede fles wijn op de plank te wachten :wink:

*en, nog even ter vergelijking;