Nieuwe aanwinst 2, Ball Engineer Master II Classic

Gisteren had ik mijn mooie Jaeger Lecoultre op het forum gezet, vandaag is de Ball Engineer Master Classic aan de beurt.

Eind vorig jaar kocht ik een Ball Engineer Master II Classic van een respectabele heer in de VS. Het horloge werd afgeleverd bij mijn broer en voor de zomer waren we op vakantie in de VS en had ik het horloge opgehaald. Ik heb dit horloge aan Jan Ubels gegeven net als de Jaeger Lecoultre, voor een servicebeurt. Ook deze kreeg ik vorige week vrijdag eindelijk binnen. Het is een Zwitsers merk die oorspronkelijk uit de Verenigde Staten komt (The Railroad watch).

Veel horloge kenners kennen dit merk als veel waar voor weinig geld maar is in Nederland niet zo bekend. 10 jaar geleden zag ik dit horloge en dacht waauuw, wat een mooi horloge. Maar ja, jullie weten wel hoe het soms gaat, dan krijg je ineens iets anders aangeboden en dan weer wat anders, wat je ook zoekt, en gegeven ogenblik ben je meer bezig met andere horloges. Maar ik vond het horloge altijd wel erg mooi met name wegens de klassieke uitstraling. Vorig jaar kreeg ik ineens weer een ingeving en ging ik op zoek naar dit horloge. Wat bleek? Men was 3 of 4 jaar geleden gestopt met de productie van dit horloge. Vastberaden als dat ik soms kan zijn, had ik wat gepingeld op het forum Watchuseek, en warempel, degene die het meest te koop liep met dit horloge op de site Watchuseek, de afgelopen 10 jaar, zat er aan te denken het horloge te verkopen omdat hij net weer iets anders wilde. Dit was snel gekocht en zoals gezegd vorige week eindelijk ontvangen van Jan Ubels.

Het is een Swiss Automatic, 40mm kast en heeft 20mm lugs. Er zit een 2824-2 ETA motoriek in en wat ik met name fantastisch vind, zijn de tubes op de wijzerplaat, die echt letterlijk de hele nacht blijven branden! Er zit één of andere vloeistof in.

19 likes

Ja mooi, ingetogen :+1:

Toevallig heb ik gisteren de hele collectie van Ball watches mogen bekijken en voelen bij een juwelier. Zijn echt top horloges hoor, jammer dat ze hier niet zo bekend zijn. Veel draagplezier gewenst mooi horloge!

Mooi horloge evenals de Jaeger Lecoultre. :thumbsup:
Veel plezier ermee.

I like balls :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nee maar serieus: prachtig merk met historie en mooie horloges (niet alles in de collectie, maar waar vind je dat nu wel?). Inderdaad lage naamsbekendheid in Nederland, maar daardoor wel echt een liefhebbershorloge. Excellente keuze!

Wow, super gave aanwinst! Geniet d’r van! :wink:

Mooi! Proficiat.

Geweldig mooi merk Ball. Ik ben er fan van ook met name de variatie in de collectie. Erg mooi en zeer hoge kwaliteit. Ik weet zeker hier ga je veel plezier aan hebben. Top klok!

Tsja,… Ball,… Ik val in herhaling,… En vind ze geweldig!

Edit-oh ja,… Er zit geen vloeistof in de tubes, maar Tritium gas.

2 likes

Bedankt allemaal! Ja, je hebt gelijk; het is idd gas wat erin zit! Ik heb mij vergist.

Wat ik heb begrepen, zijn ze gestopt met de productie omdat de tubes op de wijzerplaat moeilijk te produceren waren.

Knappe klok!

Stoor je je er niet aan dat de datum op de 4/5 zit?

@raider87: Ik wel in ieder geval maar ik onthoud me meestal van dat soort vragen/opmerkingen om het plezier over de aanwinst niet te bederven…

Want, afgezien van de datumplaats, is het natuurlijk zeker een mooi horloge!

Grt. Marco

Nee, totaal niet. De datum valt ook niet zo op, op de wijzerplaat.

1 like

Mooi horloge! Ik kende het merk nog niet.

Zeer moie uurwerk echt hoor nu al verliefd hoor ,mocht je ze later weg :ok_hand: doen zou ik er wel interesse tonen

Hier heb ik nog een foto:

Echt een topper wat is de dikte van dit beauty

Mooie Engineer Classic! Veel draagplezier toegewenst met de nieuwe aanwinst :thumbsup:

De combi van zwart/witgelig/roodoranje is wat mij betreft perfect, pracht horloge :+1: