Nieuwe aanwinst: 2 Beobachtungsuhren

Hoewel ik een Stowa liefhebber ben is de Stowa Flieger het toch niet helemaal voor mij.
En omdat ik een Beobachtingsuhr wilde dat het origineel zo dicht mogelijk benadert, heb ik voor Laco gekozen.

De nieuwste modellen van Laco, 42 mm en 45 mm hebben de volgende eigenschappen:

• perfecte wijzerplaten en wijzers
  • gebold saffierglas
  • de vorm van de kast en van de bandaanzetten (lugs) is gelijk aan die van het (Laco) origineel.
  • de kast is gematteerd (gestraald?) grijs en heeft daardoor de toolwatch uitstraling van het origineel
  • idem de bodem van de kast, met daarop de B-Uhr gravure, die in het origineel aan de binnenkant zit (niet origineel dus, maar wel leuk).
  • handopwinder (keuze) 2801 met secondenstop.
  • goede lume. Bij type (Baumuster) B zijn van de secondenaanduidingen alleen de tientallen lichtgevend, zoals bij het origineel.
  • de Laco gesloten (Flieger)band (extra bijgekocht) maakt het geheel m.i. af.
  • goede prijs
  • korte levertijd
  • Type A en B identiek, op wijzerplaat en wijzers na.

Minpuntje:
De kroon is niet uiig, zoals die van het Laco origineel. Het is een diamantkroon, zoals die op B-Uhren van andere leveranciers voorkomt.
De kroon is wel grijs gematteerd, net als de kast.

Omdat ik niet kon kiezen tussen type A en B, heb ik allebei maar gekocht. :stuck_out_tongue:

Mooi stel Sieb. Ik vind zelf type A net wat mooier. Banden staan er erg goed op :~

erg gaaf. Als ik er een wil dan neig ik ook naar Laco. IWC en Lange te duur. Stowa te klein.
Welke maat zijn ze, 42 of 45mm?

In ieder geval erg mooi.

jeronimo Schreef:

erg gaaf. Als ik er een wil dan neig ik ook naar
Laco. IWC en Lange te duur. Stowa te klein.
Welke maat zijn ze, 42 of 45mm?

In ieder geval erg mooi.

Dit is de 42 mm.

Gefeliciteerd. Mooi en ze allebei kopen is een goede keuze!

Heb zelf de WUS Laco Baumuster B.

@ jeronimo: Ik dacht dan IWC en i.i.g. Lange geen “zuivere” Beobachtungsuhren maakten. Of toch wel?

http://www.qahill.com/tz/b-uhr/b-uhr.html

Gefeliciteerd met je mooie aankopen.

Als ik een flieger zou kopen zou ik ook voor één van deze 2 gaan.

Erg mooi allemaal.

En ik zie dat je aan de details gedacht hebt! (gefotografeerd op een pilotenjack)

Bijzonder leuk.

Veel draagplezier toegewenst.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

jeronimo Schreef:

http://www.qahill.com/tz/b-uhr/b-uhr.html

Bedankt, maar dat zijn de originelen. Ik bedoel dus uit de huidige collectie van IWC of Lange.

Hoewel het niet mijn smaak is vind ik ze beide erg geslaagd.
De linkse vind ik het mooiste.Gefeliciteerd met deze aanwinsten.
Gr,
L.R.

Zelf heb ik deze van Steinhart:

47mm schoon aan de haak, ETA2824-2 en echt heel fraai! Waar heb je beide Laco’s gescoord als ik vragen mag? En hoe zien die 45mm klokken eruit??

Mijn beste,

Dat je niet kon kiezen tussen deze twee nobele meesters der tijd, kan ik goed begrijpen.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit illustere duo!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Coenraad zegt het al: dat je niet kon kiezen, snap ik helemaal. Ik zou het ook een lastige keuze vinden.
Een mooi stel! :} Enne… zeer toepasselijk gefotografeerd! :slight_smile:

Fraai! Hoewel ze allebei de moeite waard zijn, heeft de versie zonder minutenaanduiding mijn persoonlijke voorkeur. Van harte!

Groet
Mark

Erg mooi en nu maar de hele dag lekker rustig “beobachten”. :wink:

Mooie set !!!
Proficiat :wink:

Als fan van B-Uhren staat zo’n Laco ook nog op mijn verlanglijstje … maar dan wel de 45mm (handopwind) versie van de Baumuster A.

Zoltar Schreef:

Zelf heb ik deze van Steinhart:
http://img819.imageshack.us/img819/8507/0104071.jp
g
47mm schoon aan de haak, ETA2824-2 en echt heel
fraai! Waar heb je beide Laco’s gescoord als ik
vragen mag? En hoe zien die 45mm klokken eruit??

Ook mooi. Mooie kroon!

Ik heb ze gekocht via de website van Laco, De 45 mm horloges zijn identiek, maar natuurlijk iets groter.

Proficiat! Vind de linker het mooist.

Prachtige set Sieb veel draagplezier in goede gezondheid ,en jij sluit het jaar 2010 wel heel bijzonder af.

Mooie aanwinsten, ik zit heel erg te twijfelen over dezelfde opties, ik vind de Baumuster B spannender, maar ben bang dat ik er op uitgekeken raak terwijl de andere wat minder apart is, maar daardoor wellicht langer interessant blijft…

Moeilijk, moeilijk, maar jij in ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinsten!

Mooi hoor! Aan elke pols eentje zou ik zeggen;):~