Hoewel ik een Stowa liefhebber ben is de Stowa Flieger het toch niet helemaal voor mij.
En omdat ik een Beobachtingsuhr wilde dat het origineel zo dicht mogelijk benadert, heb ik voor Laco gekozen.
De nieuwste modellen van Laco, 42 mm en 45 mm hebben de volgende eigenschappen:
perfecte wijzerplaten en wijzers
gebold saffierglas
de vorm van de kast en van de bandaanzetten (lugs) is gelijk aan die van het (Laco) origineel.
de kast is gematteerd (gestraald?) grijs en heeft daardoor de toolwatch uitstraling van het origineel
idem de bodem van de kast, met daarop de B-Uhr gravure, die in het origineel aan de binnenkant zit (niet origineel dus, maar wel leuk).
handopwinder (keuze) 2801 met secondenstop.
goede lume. Bij type (Baumuster) B zijn van de secondenaanduidingen alleen de tientallen lichtgevend, zoals bij het origineel.
de Laco gesloten (Flieger)band (extra bijgekocht) maakt het geheel m.i. af.
goede prijs
korte levertijd
Type A en B identiek, op wijzerplaat en wijzers na.
Minpuntje:
De kroon is niet uiig, zoals die van het Laco origineel. Het is een diamantkroon, zoals die op B-Uhren van andere leveranciers voorkomt.
De kroon is wel grijs gematteerd, net als de kast.
Omdat ik niet kon kiezen tussen type A en B, heb ik allebei maar gekocht.
Zelf heb ik deze van Steinhart:
47mm schoon aan de haak, ETA2824-2 en echt heel fraai! Waar heb je beide Laco’s gescoord als ik vragen mag? En hoe zien die 45mm klokken eruit??
Dat je niet kon kiezen tussen deze twee nobele meesters der tijd, kan ik goed begrijpen.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit illustere duo!!
Coenraad zegt het al: dat je niet kon kiezen, snap ik helemaal. Ik zou het ook een lastige keuze vinden.
Een mooi stel! :} Enne… zeer toepasselijk gefotografeerd!
Zelf heb ik deze van Steinhart: http://img819.imageshack.us/img819/8507/0104071.jp
g
47mm schoon aan de haak, ETA2824-2 en echt heel
fraai! Waar heb je beide Laco’s gescoord als ik
vragen mag? En hoe zien die 45mm klokken eruit??
Ook mooi. Mooie kroon!
Ik heb ze gekocht via de website van Laco, De 45 mm horloges zijn identiek, maar natuurlijk iets groter.
Mooie aanwinsten, ik zit heel erg te twijfelen over dezelfde opties, ik vind de Baumuster B spannender, maar ben bang dat ik er op uitgekeken raak terwijl de andere wat minder apart is, maar daardoor wellicht langer interessant blijft…
Moeilijk, moeilijk, maar jij in ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinsten!