Vandaag toch maar naar de stad gefietst, want wilde mijn T-Touch wel graag hebben dit weekend. Bandje laten inkorten en nieuwe batterij. Kosten: €7,50 dus dat is de wereld niet. En bijkomend voordeel is dat de dame achter de balie wel erg leuk was
Doos van de T-Touch met de omdoos:
Zonder kartonnen sleeve:
En de doos open:
Jeetje wat een leeswerk:
Overal in de doos zitten vakjes en gleuven waar boekjes en dergelijke in zitten.
De manual heb ik niet doorgelezen, want op Youtube staat een filmje welke veel duidelijker en korter is.
Juwelier gaf aan dat het horloge instellen wel even lastig kon zijn, want door het vervangen van de batterij raakt het horloge letterlijk over de zeik. Alles inderdaad opnieuw in moeten stellen. Datum, tijd en waardes zijn logisch, maar ook de wijzers stonden niet meer gecentreerd.
Alles staat nu ingesteld en werkt. Enige typische is dat de hoogtemeter telkens op -100 meter staat. Maar dat zoek ik nog wel uit of dat nog te fixen is.
Lekker bezig. Twee mooie klokken in korte tijd.
Naar mijn mening de mooiste T-touch Expert. Ik heb hier ook naar gekeken. Maar toch voor een Suunto gegaan. Blijft mooi.
Proficiat met deze technische verworvenheid.
Ik heb er al een aantal hier het forum zien passeren, maar nog steeds raak ik geobsedeerd door de veelzijdigheid die dit horloge in huis heeft.
En wat die hoogtemeter betreft:
Die geeft alleen maar aan dat je met dit horloge “hoog van de toren kunt blazen”.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze hoogvlieger!!
Gefeliciteerd, maar het is een nieuwe toch…
waarom dan het batterijtje vervangen?
Mja, hij is voor mij nieuw. De vorige eigenaar was Marc. Op zich raar dat de batterij leeg was, want het horloge heeft al die tijd in sleep-mode gestaan. Maar goed, een batterij voor 7,50 is het einde van de wereld niet.
Horloge is overigens zo goed als nieuw. Natuurlijk wat krassen op de sluiting, maar dat heb je met elk horloge. En zeker met een zacht metaal als titanium. Maar de klok zelf zie je niet dat het een tweedehands is.
WVE Schreef:
Proficiat,mooie aanwinst. De hoogtemeter moet je
kallibreren.
Hoe kalibreer ik die dan? Enige wat ik kan vinden om te kalibreren is de kompas. Over de hoogte en de barometer zeggen ze alleen dat je het halfrond in moet stellen en ook het klimaat. Maar verder niets. Je kan wel de hoogte zelf aanpassen, maar hoe weet ik welke waarde ik in moet stellen? Straatniveau gewoon als 0.00 meter doen en dan geen rekening houden met NAP?
Mja, hij is voor mij nieuw. De vorige eigenaar was
Marc. Op zich raar dat de batterij leeg was, want
het horloge heeft al die tijd in sleep-mode
gestaan. Maar goed, een batterij voor 7,50 is het
einde van de wereld niet.
Ik had het nog gelezen in je vorige topic, maar mijn geheugen liet me even in de steek.
Veel plezier met deze leuke aanwinst, dit vind ik ook een van de mooiere uitvoeringen.
voor info over de “hoogtes” in NL zie http://www.ahn.nl/kaart/
klik op viewer en dan via zoekveld kun je een plaats intikken die dan op de kaart verschijnt, rechts onderin verschijnt de hoogte van de plaatst die je aanklikt.
Als ik een quartz verkoop, waarvan ik aan de batterij twijfel, vervang ik deze. Een TT is niet zomaar een horloge, dus ik wou ermee naar een horlogemaker gaan. Ik heb Kevin gemaild dat dit echter even niet kon door de sneeuwval, maar dat ik vermoedde dat de batterij nog even zou meegaan, omdat de TT steeds in hibernate mode had gestaan = beide wijzers op 12 en alle functies “schijndood” - de tijd loopt evenwel intern door. Kevin had de klok graag snel, dus mocht ik ze zo opsturen.
De hoogtemeter moet je inderdaad calibreren, alleen zal je eens in die T-Toutch-bible moeten duiken.
Tot nu toe de mooiste TT imho, maar wacht eens tot Hennie wat post. Ik kreeg een foto van zijn laatste aanwinst, en ik ben nu nog steeds het kwijl van mijn keyboard aan het vegen…
Je gaat weer sterk moeten zijn, Marc !
Mooie technisch hoogstaande horloge’s! Tegen-natuurlijk om te zien, hoe de wijzers ten opzichte van elkaar bewegen, bij het bedienen van de vele functies :~.