Nieuwe aanwinst 2011

Omdat ik er nog niet aan toegekomen was, doe ik nu nog even een introductie van mijn laatste aanwinst.

Ik was eigenlijk van plan om geen horloges meer bij te kopen maar toen ik dit horloge zag, begon ik wel een beetje te twijfelen. Hij stond te koop maar er werd maar niet op geboden. Een uur voor het eind heb ik er op geboden, en heb hem voor een zeer schappelijke prijs over kunnen nemen.

Zoals te zien is, mist er wat van de wijzerplaat achter de uren indicatoren, maar hier stoor ik mij momenteel nog niet heel erg aan.

Hij stond te koop als een Zenith Defy, maar na enig speurwerk bleek het een Zenith surf te zijn met kaliber 2572PC

Wat ook leuk is, is de originele band waar een soort van rekfunctie in zit. Dit betekend dat als je je hand buigt, je pols groter wordt, waardoor de band wat meeveert.

Hier is het niet heel goed te zien, maar dat achterste stukje kan dus wat uitrekken

Nu moet ik alleen nog op zoek naar een mooie blauw band en dan is hij helemaal compleet :slight_smile:

Ik vroeg me alleen af waarom het Zenith logo aan de binnenkant is gedrukt van het achterdeksel en niet op de achterkant zelf. Heeft iemand hier misschien een verklaring voor?

Excusses voor de slechte foto`s en bedankt voor het kijken :#

Mijn beste,

Proficiat met deze geslaagde verworvenheid.
En al zijn deze foto’s van matige kwaliteit, ze kunnen niet verhullen dat deze vintage Zenith, zich met gepaste trots om jou pols mag sieren.

Doch, dat je eigenlijk van plan was om geen horloges meer te kopen,
dat zullen we maar snel vergeten.:S

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi exemplaar! Ongelofelijk dat dan soms niemand biedt…
Dat logo op de binnenzijde van het deksel zie je bij meer merken, zoals Omega. Geniet van je mooi aanwinst!

TagEd Schreef:

Mooi exemplaar! Ongelofelijk dat dan soms niemand
biedt…
Dat logo op de binnenzijde van het deksel zie je
bij meer merken, zoals Omega. Geniet van je mooi
aanwinst!

Bedankt :slight_smile:

Ik snap het ook niet. Zo staat er ook een Maurice lacroix op de baay waar op 2 biedingen na niet op geboden wordt. Alsof ze besmet zijn.

Gelukkig is er met mijn Zenith niks mis. Hij houd nog steeds prima de tijd. Ik zal hem binnenkort kijken op hoeveel seconden hij zit.