Nieuwe aanwinst: Alpha

Een tijdje geleden heb ik een post geplaatst om tips te vragen voor horloges met een mooi zichtbaar uurwerk. Ik wil jullie ook maar meteen het voorlopige resultaat laten zien. Hoewle de omega speedmaster nog steeds op het lijstje staat, kan ik momenteel zo’n bedrag niet vrijmaken. Ik ben dus maar gegaan voor een veel goedkopere optie; een Alpha Radiomir Chrono.

Dit is een hommage op de PAM158 van Panerai, opgebouwd rond een Seagull ST19 uurwerk.

De voorkant, compleet met sandwhich dial. Gelukkig gaat het hier dus om een hommage en geen replica. Voor mij nog net acceptabel.

Hier is de toch wel apparte opbouw van de kast te zien. Een wat rechthoekige kast met een flink opstaand rond gedeelte.

En waar het mij toch eigenlijk om ging; het uurwerk. Een echte column wheel chronograph uit china. Een mooi complex uurwerkje, wat je normaal alleen in de wat duurdere chronografen vindt.

Op de close-ups is duidelijk te zien dat de kwaliteit van deze chinese uurwerken toch een stuk minder is. Krasjes, stofjes, gelakte schroeven. Maar ja, voor een horloge wat zo’n 5% kost van een zwitsers chronograaf met column wheel kun je natuurlijk ook geen goed afgewerkt uurwerk verwachten.

En hier nog een foto van de situatie waarin de chronograaf niet loopt (het tandwieltje in het midden is nu losgekoppeld van de twee draaiende wieltjes onder in beeld).

Leuk om te zien, en zeker voor het geld dat je waarschijnlijk hebt besteed. Geniet ervan!

Eric

Mooie aanwinst, gefeliciteerd (tu)

't Is jammer dat het initiatief van Alpha USA niet levensvatbaar bleek, maar er zijn wel een paar hele leuke modellen uit voort gekomen.

Groeten,

Martin

Hele leuke klok, veel plezier ermee!

gr.joep

Mijn beste,

Deze scherpzinnige foto’s laten het Horlogeforum, in noptima forma
getuige zijn van een fraai horloge met zicht op het wonder der techniek.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit helderziende horloge!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Gefeliciteerd, ziet er mooi uit.

Is het niet zo dat juist het slechtere materiaal (en de afstelling) het grootste euvel is van deze goedkope uurwerken tov zwitserse kwaliteit?

De prijs/kwaliteit verhouding van zo’n klok is natuurlijk wel oneindig veel beter.

Een groot gedeelte zal hem inderdaad zitten in de afwerking, foutmarges, afstelling en levensduur. Onderdelen met duidelijke krassen worden hierin gewoon gemonteerd, terwijl deze onderdelen bij een gerenomeerd Zwitsers merk in de prullenbak zullen verdwijnen.

Daarnaast zijn de gebruikte materialen ook gewoon een stuk goedkoper. De dial van deze klok is bijvoorbeeld van plastic, terwijl dat bij een zwitser toch eerder metaal zal zijn.

Gecombineerd met lage lonen, geen/nauwelijks after sales service, weinig tot geen advertentiekosten en een beperkt designbudget (immers zwaar geinspireerd op bestaande klokken) kunnen ze zo een hoop geld besparen en blijkbaar toch nog steeds iets winstgevends afleveren.

Wat de afstelling betreft loopt dit horloge tot nu toe goed. De vraag is natuurlijk hoe lang dat zo blijft…

klokje niet mijn smaak maar de foto’s wel.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

lijkt een beetje op de Wempeuitvoering. mooi model…lees dit met belangstelling,…zoals ook de post van Xavi met zijn vraag naar replicas…
Met alle respect voor de koper maar dit is toch ook gewoon een “gestolen” ontwerp van Panerai
Zoals Bert K al suggereerde, misschien wat duidelijker de regels mbt replica en hommage op het forum zetten.
Voor mij zijn beide gelijk, alleen de naam veranderen als de rest gewoon gecopieerd is maakt dan geen verschil meer
Just my 2 cents

Gefeliciteerd, mooi uurwerk. Ik heb een tijdje de PN gehad en kon er van genieten om het uurwerk (achter de zichtbodem) te bekijken.

Gr. Thomas

capice Schreef:

lijkt een beetje op de Wempeuitvoering. mooi
model…lees dit met belangstelling,…zoals
ook de post van Xavi met zijn vraag naar
replicas…
Met alle respect voor de koper maar dit is toch
ook gewoon een “gestolen” ontwerp van Panerai
Zoals Bert K al suggereerde, misschien wat
duidelijker de regels mbt replica en hommage op
het forum zetten.
Voor mij zijn beide gelijk, alleen de naam
veranderen als de rest gewoon gecopieerd is maakt
dan geen verschil meer
Just my 2 cents

Even de zoekfunctie gebruiken :

Het forumstandpunt is duidelijk

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,255428,256028#msg-256028

Maar jouw standpunt niet , wil je nu wel of geen discussie ?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,316163,316768#msg-316768

Voor de duidelijkheid ik wil iig geen discussie, die begint te vervelen .Ik respecteer je mening over het door jou aangesneden onderwerp overigens wel, maar deel deze niet met je.

discussie is niet nodig, ik heb respect voor ieders mening maar dit in combinatie met het topic van Xavi viel me gewoon op.
Zijn vraag werd afgebrand maar de reacties op de Parnis zijn bijna allemaal lovend…dat is wat ik wilde aangeven

Prachtige klok (tu)
Ik heb vrijwel dezelfde, maar die is nu een jaartje of vier oud als ik me niet vergis.
Als je een nieuwe chronograaf handopwinder zoekt heb je alleen keuze uit een exemplaar met een Seagull of Poljot uurwerk