Niet helemaal precies wat ik zocht.
Maar hoe vaak kom je een 40mm klokje tegen met een 6497 erin?
En als je goed op de onderste lug kijkt, zie je dat ie ook lugholes heeft.
Bovendien spreekt de semi-eigentijdse look me aan.
Niet helemaal precies wat ik zocht.
Maar hoe vaak kom je een 40mm klokje tegen met een 6497 erin?
En als je goed op de onderste lug kijkt, zie je dat ie ook lugholes heeft.
Bovendien spreekt de semi-eigentijdse look me aan.
Proficiat Marnix! ik kende het merk nog niet. Vind hem er leuk uit zien. Hoe is de lume met die vette cijfers?
gr, HjR
Ik vind 'm wel wat hebben. Ik zie wat overbodige tekst, wat had er volgens jou anders gekunt? Gefeliciteerd met je aanwinst.
Mooi klokkie hoor, ziet er goed uit! Gefeliciteerd ermee.
Marnix,
Ik vind het wel een aparte merknaam ALTanus…
Mooie klok :~ Proficiat!!
Heb eens op de site gekeken. Leuke horloges zitten ertussen.
Gefeliciteerd! Deze is ook erg leuk.
De duikers zijn ook wel grappig.
@hjr, ik ken de het merk ook niet, maar werd door Diashock op dit klokje gewezen. Zo kom je samen op een hoop mooie dingen uit. Betreft de lume, die vind ik redelijk. Is soms wat lastig te bepalen, omdat sommigen Luminova of een Seiko Monster al na een nacht niet goed meer kunnen zien. Ik kan dat de volgende dag nog aflezen. Ik zal deze binnenkort eens gaan testen.
@ticothijs82, inderdaad. Die onderste 2 regels vind ik ook minder. Liever had ik dan iets van 17 jewels, of helemaal niks erop gezet.
Verder ben ik wat teleurgesteld in de lugholes. Die zitten nogal diep tegen de kast aan, waardoor wat dikkere banden niet (goed) passen.
De bandbreedte had wat mij betreft wel 22mm gemogen ipv 20mm. Hoewel 20mm best netjes staat bij deze klok, hou ik van brede banden.
Het uurwerk wind wat stroef op. Dit wordt door de relatief smalle/kleine kroon niet makkelijker op gemaakt.
Geschroefde kronen vind ik persoonlijk fijner/veiliger tegen waterschade. Maar op een handopwinder kan ik me voorstellen dat het wat minder duurzaam kan zijn.
De waterdichtheid had van mij 5 atm mogen wezen.
Tot zo ver de puntjes die van mij anders hadden gemogen.
@Wolly, ik heb zelf een Pellikaan met een 6498 erin, dus ik kan me ook voorstellen dat een groter formaatje lekker kan zijn. Maar deze zocht ik inderdaad specifiek vanwege de kleinere afmeting. Vind ik best apart dat zo een fors uurwerk in zo een kleine kast past.
De nieuwe modellen zijn 43mm, dus misschien dat die ook wel interessant kunnen zijn.
@iedereen, bedankt voor de felicitaties!
Marnix,
Ik vind het wel een aparte merknaam
ALTanus…
Er bestaat ook een Almanus Urbanus
@marnix, al met al toch wel een erg geinig ding hoor (tu)
Mooie en speciale aanwinst, en lekker duidelijk ! (tu)
Mijn beste,
"Zien en gezien worden"
Geniet van deze Altanus.
Een horloge met een solide hart en een krachtige uitstraling!!
Orologio Signaturis Temporis.B)-
@hjr, ik ken de het merk ook niet, maar werd door
Diashock op dit klokje gewezen. Zo kom je samen op
een hoop mooie dingen uit. Betreft de lume, die
vind ik redelijk. Is soms wat lastig te bepalen,
omdat sommigen Luminova of een Seiko Monster al na
een nacht niet goed meer kunnen zien. Ik kan dat
de volgende dag nog aflezen. Ik zal deze
binnenkort eens gaan testen.
De lume blijft op hetzelfde niveau gloeien. Niet zo verwonderlijk ook… is immers tritium.
Klokje loopt wel fors voor met 5 minuten per dag. Ik krijg em helaas met een ‘balletje’ niet open om af te stellen.
Op de Rikketik wil ik nog eens een goeie kastopener scoren.
Ik overweeg om er wat klassiekere wijzers op te zetten. Welke zouden jullie aanbevelen?
Die orginele wijzers vind ik best mooi, ik zou ze laten zitten.
Ook zijn er niet veel wijzers te koop voor dit uurwerkje.
Dat je het deksel niet met een balletje los kan schroeven komt volgens mij omdat het horloge voorzien is van een drukdeksel ???
Deze zijn meestal met een geschikt zakmes los te wippen, maar voor het vastklikken heb je misschien speciaal gereedschap nodig.
Leuk hoor, waar heb je die vandaan?
En altijd leuk om te zien hoe opgewonden jij kan worden van lugholes (tu). Heb ik zelf ook, waarom zitten die gaten niet in elk horloge :S
marnix.moed Schreef:
Op de Rikketik wil ik nog eens een goeie
kastopener scoren.
je kan altijd langs komen he, kijken we even
Die orginele wijzers vind ik best mooi, ik zou ze
laten zitten.
Ook zijn er niet veel wijzers te koop voor dit
uurwerkje.
Dat je het deksel niet met een balletje los kan
schroeven komt volgens mij omdat het horloge
voorzien is van een drukdeksel ???
Deze zijn meestal met een geschikt zakmes los te
wippen, maar voor het vastklikken heb je misschien
speciaal gereedschap nodig.
Huh!?! Een drukdeksel! Dat zou een domper zijn. Ik had nog goed gekeken, maar geen inkeping gezien, dus dacht dat het een flink dichtgedraaide schroefdeksel is.
Weet je heel zeker dat het een drukdeksel is?
De strakke wijzers passen wel bij de wijzerplaat. Maar hoe langer ik em om heb, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik een wat meer vintage ogende wijzerplaat en wijzers wil bij dit uurwerkje.
Dus mocht je nog eens 1 van deze 2 varianten tegenkomen, dan hou ik me aanbevolen.
Leuk hoor, waar heb je die vandaan?
En altijd leuk om te zien hoe opgewonden jij kan
worden van lugholes (tu). Heb ik zelf ook, waarom
zitten die gaten niet in elk horloge :S
( lugholes vind ik vooral geweldig op (casual) toolwatches. Maar op m’n chique klokjes vind ik de ondoorbroken kastlijn weer mooi. Maar op zo een ‘ouwe’ vintage Classic Flieger Altanus vind ik prima op passen.
Helaas enige NOS die ze op eBay hadden.
Hier heb ik er nog eentje gevonden
Een variant met de gepolijste wijzers.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik ben nog nooit een schroefdeksel zonder inkepingen tegengekomen.:+
Mijn HEBE met de Unitas 6498 heeft ook een drukdeksel, is niets mis mee.
Toen ik hen wilde bijstellen kon ik het deksel vlot loswippen maar vastklikken ging heel wat moeilijker.
Mocht ik zo’n ander model tegenkomen, dan hoor je het van me.
Groet, Chris.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik ben nog nooit
een schroefdeksel zonder inkepingen
tegengekomen.:+
Bij mij hebben alle drukdeksels of een inkeping of een uitsteekseltje.
Liefst heb ik een schroefdeksel. Is een heel stuk makkelijk te openen, zonder schade te veroorzaken. Al mijn drukdeksels hebben lelijke krassen van messen en tools. (td)
Over bloedsporen zullen we het maar niet over hebben
Mijn HEBE met de Unitas 6498 heeft ook een
drukdeksel, is niets mis mee.
Toen ik hen wilde bijstellen kon ik het deksel
vlot loswippen maar vastklikken ging heel wat
moeilijker.
Mocht ik zo’n ander model tegenkomen, dan hoor je
het van me.
Groet, Chris.
Thx!