2 Weekjes terug heb ik bij Seriouswatches wat horloges bekeken. Toch eens een keer zien wat die gigantische Android klokken voor dingen zijn. Enorme huge zware monsters zijn het. Mega stoer met ruwe details, maar je moet er de polsen EN biceps voor hebben. En eindelijk eens die iTime carbon horloges es kunnen voelen. Echt bizar die dingen. Zo licht die dingen en toch zo tough. Maar hoewel ze niks wegen, zijn ook deze weer erg groot. Er viel zoveel te zien, wat ik normaal niet tegenkom. Zo ook de hier bekende Orient horloges als de Mako en Ray, maar ook die Orient Star, de luxere lijn van hen. Het is geen Grand Seiko, maar ze hebben een mooie afwerking en oog voor details. Zo vind ik de 2 tone dauphine wijzers knap gedaan. Vaak zijn gepolijste wijzers niet goed te zien, doordat ze in schemering weg lijken te vallen. Alsof de wijzers ineens zwart zjin geworden. Pas in een bepaalde hoek glimmen ze ineens op. Orient Star heeft de dauphine aan de ene kant gepolijst voor die chique glimmende look en aan de andere zijde mat gestraald zodat de wijzers ook in schemering zichtbaar blijven. Hoe slim is datā¦

En toen kwamen de klokjes waarvoor ik was gekomen. Ancon horloge. Laatst kwam de Ancon X-35 Concept ter sprake http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2608822,2610882. Hetzelfde uurwerkje in een ander jasje. Voor mij helaas een maatje te groot. Maar tja, al die klokjes zijn groot. De Magnus en Sea Shadow zijn erg stoer, waarbij de Magnus een beetje vintage oogt zo zonder kroonbeschermers.
Maar mān oog was gevallen op de M26 Tank. Ik had em soort van in 2012 al in PVD gezien, maareh dan van VDB :+ Daar was de klik er niet. Enerzijds door de kleurenset die ze hebben gebruikt, anderzijds door het formaat. Ik was overwhelmed toen. Vond zelfs de VDB2011 niet kunnen. Maar,na wat Panerai hommages (tja, ze zijn wel degelijk ergens goed voor ;)), Pellikaan en nog wat andere forse horloges waren de grenzen verlegd. Dus de Tank⦠oh yeah!
Wat ook erg helpt is dat de uhm⦠lugs :S schuin aflopen. Het zijn niet ronde wristhuggers, maar het voorkomt wel overhang bij mij, terwijl de klok zelf wel een kolos blijft.
Hij heeft licht gebold (niet hoogopstaand helaas) saffierglas. Meestal vind ik AR wel fijn, maar ben blij dat dit er (voor zover ik kan zien) op deze klok NIET op zit. Ik zou deze bronzen klok met geheel bronzen bezel (a la Panerai, mis wel een pearl) namelijk niet mooi vinden met een blauwe gloed. Dit oogt veel meer vintage.

De subtiele details van de klok vind ik ook erg mooi, zoals de schuin oplopende en uitstekende draaibare bezel (klikt helaas niet heel strak). En ook de springbars vind ik erg leuk gedaan. Bovendien zijn ze erg dik en solide voor de 26mm band.

āSpringbars?? Ik zie toch schroeven bij de lugs.ā hoor ik de oplettende lezers denken. En das het mooie, de springbars zijn voorzien van een sneetje, zodat het schroeven lijken. Maar je drukt ze er zo uit om er een zulu ofzo doorheen te steken. Over bandjes gesproken. Er zit een gave vintage band bij. Mooi vind ik ook dat de stiksels in een vintage kleur zijn. Het lederen bandje vond ik in eerste instantie maar āmwoahā. Maar met het dragen kan ik het steeds meer waarderen. Hij krast en slijt op een manier dat het juist mooi is en past bij de algehele uitstraling van de klok. Het draagt bij aan het vintage gevoel.

Daarnaast zit er nog een stoffen bandje bij die em een stoere military look geeft. Ik ga dit klokje dragen naar de Expendables 3. Vind em helemaal in de stijl passen
Ben alleen nog niet uit welk bandje dan omgaat. Het klokje is in 3 kleuren aan wijzerplaten, zwart, groen en bruin. Vind het een beetje jammer dat er alleen een groen bandje is. Ik zou zwart namelijk ook erg gaaf vinden. Zelf zou ik het nog mooier hebben gevonden als de cijfers op de datumschijf en de schijf zelf dezelfde kleurtoon hebben als de rest van de wijzerplaat. Nu springen ze er wat meer uit. Ook zou ik de datum achterwege gelaten hebben, but thatās just me.
De wijzerplaat is er behalve in 3 kleuren ook nog es in 2 uitvoeringen, namelijk met Arabische cijfers en een Rolex-achtige opzet. Dus er zijn maar liefs 6 varianten. Ik ging in eerste instantie voor de Arabische cijfers en groen, maar wat fijn om iets in real life te kunnen zien. Om de pols vind ik namelijk de Rolex opzet en zwarte wijzerplaat mooier. En dat is em uiteindelijk ook geworden 
Ben er erg blij mee. Hij zit en staat erg goed. Scherp geprijsd imho voor een bronzen klok MET bronzen kroon en gesp.
Heb wel een beetje pech met het uurwerk. De Miyota 9015 loopt namelijk nogal erg veel voor. Maar dat gaat opgelost worden. Vertraging komt door mezelf: moet en zal em tijdens de Expendables dragen!! B)-
FYI, hij is dār ook in een chrono versie met een ETA 7750

Heb daarna ook nog even zitten kwijlen bij de Tissotās. Ze hebben dār een kleine selectie, maar wel met een mooie korting. En als Horlogeforumlid valt er nog wat te bespreken 
De prijzen zijn dan erg scherp voor een T-Touch of een Visodate. Ook de Powermatic is erg bijzonder met zān 80 uur gangreserve. Was dār niet iemand die āt jammer vond dat zān relatief goedkope ETA het weekend niet doorkwam :+
Maar pfff⦠die Visodate⦠hij blijft me onwijs trekken. Wat een beautyā¦

En ik heb nog geen Tissot in de collectie. Zou ik⦠zou ik⦠zucht, keuzes keuzes. Nu maar weer mān Ancon om en lekker naar bed :z
Oh ja, ik zou het haast vergeten. Bij Seriouswatches zijn ze zelf ook horlogegek. Zo had de eigenaar een Nixie horloge. Hoe WIS en een tikkie geeky moet je dan wel niet zijn 
Zijn zeg maar dit soort buizen, maar dan in het klein