Nieuwe aanwinst! Ancre handwinder (vintage)

Nou, omdat het blijkbaar de week van ‘de verhalen en introducties’ is, hier mijn verhaal hoe ik tot dit horloge ben gekomen. :slight_smile:

Afgelopen zomer is mijn laatste Oma overleden, omdat mijn Moeder de oudste was thuis kregen wij eerst alle spulletjes in huis om in te delen en te kijken of er nog dingen heel of compleet waren enz. Ik snuffel wat en kom een doosje met horloge’s tegen. Zaten een aantal oude horloge’s in, merken als Anker, Ancre, Prisma en nog wel wat van dat soort dingetjes. Niets schokkends ala Patek of Vacheron. :wink:

Afijn, het is toch leuk om zoiets terug te vinden, dus ik kijk of ze het nog doen… en verrek! ze doen het ook nog. Helaas waren het alleen maar damesmodellen (dus met gouden sierlijke bandjes enzo). Toch vond ik het wel leuk om iets te hebben als aandenken aan mijn Oma en zodoende ben ik op zoek gegaan naar ene leuk horloge, niet te duur, mar ook weer geen rommel.

Tot ik laatst op Marktplaats weer een zoekopdracht deed op Ancre horloge’s. Kijk nou, een leuk vintage model met Arabische cijfers en kleine sec. :slight_smile: Had ook nog een datum dus dat was helemaal luxe, ook leuk trouwens, om de dag een Zwarte/Rode aanduiding! De aanbieder was een bekende van het forumdus meteen gemaild of deze nog te krijgen was en ja hoor, hij had hem nog. (bedankt Pajero!)

Direct geld overgemaakt en even later lag ie op m’n buro, in het echt was ie nog vele malen mooier dan op de foto’s. Heb er direct een nieuw bandje voor besteld, welke hoogstwaarschijnlijk morgen binnenkomt, een zwarte Croco, en heb m ff langs de horlogemaker gebracht voor een beurtje. Hij moet nog een aantal jaren mee dus… :smiley:

Op het glaasje zaten wel wat glaasjes die ik zelf heb proberen te verwijderen, alleen was dat dus geen succes (verhaal met de Dremel), dus zal binnenkort een nieuw plexiglaasjes bestellen.

Toen ik ditzelfde verhaal thuis vertelde vonden m’n ouders dit een leuk idee en dus heb ik het alvast als kado voor m’n verjaardag gehad (incl. beurtje, bandje en glaasje). Dus dit horloge heeft voor mij nu al een belangrijke waarde!

Hier de foto’s (nog zonder bandje):

Ik ben weer in m’n nopjes! :smiley:

ook leuk …maar na de minerva :wink: …leuke collectie zo

Mooie collectie idd!
Dit is 'm dus. Mooi hoor JW

Groeten Karel

Leuke Ancre,

Ik heb er zelf ook een.

jw leuk en mooi horloge. vaak vind ik dit soort aanwinsten leuker dan bijvoorbeeld zo’n minerva ( die vind ik super, lees mijn commentaar maar in dat topic ). je ziet dan dan je voor weinig geld ook prachtige en goede horloges kunt kopen.

Bedankt allemaal, en idd Master Fan, het hoeft niet altijd duur te zijn om mooi te zijn. Deze heeft weer een andere waarde dan financiele waarde, minstens zo mooi. :smiley: