Nieuwe aanwinst: Angelus Chronodato!

Helemaal enthousiast geworden door de foto’s van Andre stond hoog op mijn verlanglijstje een Angelus Chronodato. Je kun je je voorstellen wat een blijdschap ik voelde toen ik na een bod gedaan te hebben op een Chronodato op Marktplaats de eigenaar me mailde dat ik, als ik wilde, 'm mocht kopen voor die prijs. Na nog een mailtje en een telefoontje afgesproken in Ridderkerk. Niet 's nachts op zoals Andre de komst gisteren al aankondigde :smiley: maar vanmiddag op de parkeerplaats van een groot bedrijf. De verkoper was een zeer vriendelijke man en na de checklist die ik had gemaakt aan de hand van advies van, alweer, Andre (bedank nog he Andre ;)) te zijn afgelopen was de koop al gauw gesloten.

De staat is zeer goed, zeker voor de leeftijd. Er zijn wat minimale slijtageplekjes aan de vergulding op plekjes op de kast en op de plaat om de wijzers heen zitten wat kleine krasjes maar verder… Het geheel is 36 mm zonder kroon (oogt veel groter) en alles werkt zoals het hoort te werken.
Een aanwinst van het kaliber “daar word ik warm van”!!! Ik zal jullie niet langer vervelen met mijn verhaal, foto’s! Net gemaakt in de zon, dat doet de scherpte een hoop goed. Nadeel is dat je elk krasje op het glas ook op de plaat ziet.

Zeer mooi horloge!

heel erg mooi horloge!

Bram

Wat een beauty!! staat ook nog op mijn wish-list. heel veel plezier ermee

Erg mooi altijd een Angelus!

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er op die checklist stond. Ging dit over Angelus kopen over het algemeen?

Errug mooi Henrik

Heel veel plezier ervan. Het is een genot om naar te kijken.

Er stond op:

  • chronofunctie uitproberen; opletten dat de chronosekondewijzer terugspringt naar 12 uur en de minuten naar 0
  • belangrijk dat de 3 pushers aan de zijkant van de kast goed functioneren (dag , maand en datum)
  • pushers alleen gebruiken als het uurwerk zelf voor 10 uur of na 2 uur staat
  • uurwerk handmatig doordraaien na 12 uur, kijken of het kalendergedeelte goed funktioneert

Gefeliciteerd, toffe klok. :slight_smile:

Gefeliciteerd Henrik,
mooie Chronodato met een originele wijzerplaat, als je 'm ooit kwijt wil ben ik zeker geïnteresseerd.
36mm ??? de chronodatos die ik heb zijn allemaal 38mm z/k , heb er nog nooit van gehoord dat ze ook in deze maat gemaakt zijn.
groet en veel plezier ermee, André