Vandaag na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt. In mijn verzameling vrije tijd horloges heb ik er al een aantal met een zwarte wijzerplaat. Was dus op zoek naar wat anders. Een tijdje terug heb ik al één van de Steinhart Horlogeforum Limited Editions overgenomen van een mede-forumlid. witte wijzerplaat, rood/blauwe accenten. Toch krijg ik niet echt een klik met dat horloge, niets ten nadele van Steinhart, de kwaliteit is (zeker voor dat geld) uitstekend.
Dus ja, wat dan? Het mocht best wel wat frivoler. Tijdlang lopen dubben, wel/geen Alain Silberstein? Ik had er bijna 1 gekocht, een Kronos, met al die fraae kleurtjes. Uiteindelijk toch niet gedaan, was me net iets té frivool.
Een tijdje terug had ik bij Juwelier van Koningsbruggen in Zoetermeer al eens een Anonimo Wayfarer II ziet staan, ook een leuk horloge, creme wijzerplaat, zilver/grijs/zwart/rode accenten, Ox-pro kast met RVS bezel en deksel, groene Kodiak band met rood stiksel. Kortom, aan alle eisen voldaan: lichte wijzerplaat en frivool, maar niet té frivool.
Wat me uiteindelijk het laatste duwtje in de rug gaf, is dat dit laatste exemplaar uit de limited serie (nee, geen Omega aantallen, een echte limited serie van slechts 299 stuks) ook nog eens wegging voor iets meer dan de helft van de nieuwwaarde.
Afspraak gemaakt en de rit naar Zoetermeer gemaakt. Daar het horloge bekeken, om de pols gehad, en ja, dit is hem! Dus de koop was snel gedaan.
De Steinhart gaat daarmee binnenkort in de verkoop. Ga nog wel even kijken waar ik die te koop aan ga bieden, want op dit forum is het mij niet toegestaan om iets in het verkooptopic te zetten (forumregels die blijkbaar mij in dit stadium nog als handelaar bestempelen?). Marktplaats heb ik over het algemeen niet zo’n trek in, dus ga me maar eens bij andere fora aanmelden en kijken of ik die daar kwijt kan.
Informatie over deze Anonimo Wayfarer II is hier te vinden: http://www.anonimo.it/models/wayfarer2.html
Bij deze alvast enkele iPhone fototjes:
De kast van de Wayfarer is ongeveer even groot als die van mijn Cronoscopio. Allen draagt deze Wayfarer veel kleiner, door de antracietkleurige OX-pro kast. Die lederen Kodiak banden van Anonimo zijn geweldig, zeer soepel, tot 24 uur in zeewater bestand. Horloge is sowieso behoorlijk duikbestendig, tot 51 ATM (meer dan 500 meter diep), heliumventiel en genoemde Kodiakband.
De Anonimo Cronoscopio ondergaat nu trouwens een cosmetische ingreep. De beschadigingen op met name de bezel hebben dusdanige vormen aangenomen dat ik mij eraan begon te storen. De kast wordt dus weer netjes gepolijst/geborsteld/etc. Zie hier een beeld van de huidige staat van de bezel: