Nieuwe aanwinst: Aquastar Regate

Gisteren dit bijzondere horloge gekocht via MP. De foto’s in de advertentie waren geleend dus was het even afwachten wat ik aan zou treffen. Dat viel gelukkig niet tegen. Sterker nog het horloge zag er beter uit dan de geleende foto’s :slight_smile: En daarbij waren het super aardige en eerlijke mensen. Ze hadden tussentijds meerdere hogere biedingen ontvangen maar toch het horloge aan mij verkocht. Fijn dat dit nog kan!

Bij het horloge zaten trouwens nog twee andere klokjes. Een Bulova Oceangrapher en een chronograaf met 7750/GMT uurwerk. De chrono loopt helaas niet en heeft volgens mij waterschade. Ik moet er nog naar kijkn, ik heb hem nog niet opengekregen.

Zoals gezegd is dit horloge in een nagenoeg perfecte staat. Niet NOS maar toch weinig gedragen zo te zien. Ook erg leuk is dat de (denk ik) originele band met gesp er nog aan zit. Het bandje is nog perfect!

Enige maar is dat de wijzers niet goed zijn uitgelijnd en dat de ring ontbreekt waarmee de tweedelige kast in elkaar klikt blijven. Volgens de verkoper is dit een metalen ring maar ik heb het idee dat het een rubber bandje geweest is. Iemand hier uitsluitsel over? Ik heb dit nu opgelost met een smal plakbandje. Ik wil het horloge uiteraard wel kunnen dragen ;-).

Explore Niels 1974 Explore Niels 1974 Explore Niels 1974 Explore Niels 1974 Explore Niels 1974 Explore Niels 1974 Explore Niels 1974 Explore Niels 1974 Explore Niels 1974

Geen idee over ringen maar het horloge is wel érg mooi :slight_smile: Nou nog een bijpassende boot vinden :wink: Ik ben ook wel benieuwd naar de andere horloges.

Prachtig! Mooi op die tropic (tu).

MartijnV Schreef:

Geen idee over ringen maar het horloge is wel érg
mooi :slight_smile: Nou nog een bijpassende boot vinden :wink: Ik
ben ook wel benieuwd naar de andere horloges.

Ja, inderdaad. Nu ook nog zeilboot én meedoen aan zeilraces. Pfff vermoeiend hoor, zo’n horloge schept wel verwachtingen ;-).

Ik zal later nog wat plaatjes van de andere twee horloges plaatsen.

Héél mooi, proficiat!

Fantastische aanwinst, Niels!

Veel draagplezier!

Dit zijn de overige twee horloge. De eerste is een Lucien Rochat chronograaf met GMT funktie. Ziet er best leuk uit vind ik, zeker met die bezel. Helaas is het uurwerk in een slechte staat. Roest, corrosie, de rotor die nauwelijks beweegt. Aan de binnenzijde zit zelfs een onderdeeltje met een plakbandje bevestigd. Toch vind ik het een leuk model. Wat denken jullie, is hier nog leven in te krijgen of mag deze naar de sloop?

De tweede is een Bulova Oceanographer Automatic 333 Feet Dual Day. Een hele mond vol. Leuk horloge met waarschijnlijk een aardig uurwerk. De band is hier en daar wat sleets en het glaasje moet gepoetst worden maar verder doet ie het goed.

Die zijn ook erg leuk! De chrono is vast wel te maken, maar ik denk dat financieel gezien een moeilijke beslissing zal zijn. De Bulova is een kwestie van glaasje poetsen en een mooie leren band :slight_smile: (uurwerk service natuurlijk altijd handig)

Prachtige aanwinst en nog wel met een origineel tropic bandje. :~

Leuke aanwinsten, Niels. Die Louis Rochat is best wel interessant met een aangepaste Valjoux (7750 ?) LR 7300. Ze zijn niet heel goedkoop, ook in gebruikte staat, denk aan €750-€1200. Weggooien of sloop is zonde, maar ja, wel is hier het nodige werk aan de winkel. Logisch, dat het losse onderdeel is bewaard om het geheel compleet te houden. Hier zou een liefhebber mee aan de slag willen (als het al zou kunnen):sunglasses:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Harpoen Schreef:

Leuke aanwinsten, Niels. Die Louis Rochat is best
wel interessant met een aangepaste Valjoux (7750
?) LR 7300. Ze zijn niet heel goedkoop, ook in
gebruikte staat, denk aan €750-€1200. Weggooien of
sloop is zonde, maar ja, wel is hier het nodige
werk aan de winkel. Logisch, dat het losse
onderdeel is bewaard om het geheel compleet te
houden. Hier zou een liefhebber mee aan de slag
willen (als het al zou kunnen):sunglasses:

Hallo Harpoen, kan zal idd een afweging worden van kosten en baden. Maar ik denk dat Ron gelijk heeft en vervangen een goedkoper alternatief is. groet, Niels

Ron P Schreef:

Chrono kun je wel vergeten, er zit zoveel
roestschade op dat de kosten het vervangen de
waarde van het compleet vervangen van het uurwerk
zullen overstijgen.

Dat losse onderdeel is een gedeelte van een veer
die in het uurwerk zit.

Ik zou ergens een goede 7750 kopen,rond de 250 -
300 euro op Ebay en die er inzetten en de rotor
zelf (het gewicht dus en niet het kogellagertje)
overzetten.

Kast een beetje opmaken zodat hij wel de oude
"sfeer" houdt maar er net iets frisser uitziet.

Succes met je mooie aanwinsten. De Regate is wel
heel bijzonder en fraai.

Ron

Bedankt voor je bericht Ron. Ik denk dat je gelijk hebt dat vervangen beter is. Voorlopig gaat ie de la in. Op zoek naar een donor dan maar ;-)… groet,
Niels

Prima aanwinst die Aquastar (tu) Ziet er nog perfect uit.

Heel nette Aquastar ,toevallig pas geleden exact dezelfde gekocht voor de verzameling en is een leuk horloge met leuk uurwerk .

Super vondst Niels!! Veel plezier er mee (tu)

Prachtig. Wat een mooie aanwinsten. Succes met het evt. opknappen van de chrono.

Wat een cool ding zeg. Combineert leuk met een Helly Hansen streepjespolo, een bermuda en bootschoenen :slight_smile:

Heeeeel veel plezier ermee.

Groet,

Die Regate is super zeg!!