Beste forummers,
afgelopen week, eigenlijk gisteren, inplaats van op de fiets te springen naar de Rikketik, in de auto naar Amsterdam om een mooie Aquastar Seatime te bekijken en te kopen. Het is dezelfde die Menno hier te koop heeft staan. Ik heb die van Menno ook overwogen, maar ben gezwicht voor een andere omdat er de originele Tropic Sport band mét gesigneerde gesp bij zat. Een bijzonder vriendelijke verkoper. Hij vertelde dat hij jaren geleden een heleboel Aquastars, waaronder een hele handvol Benthos!! uit de failliete boedel van juwelier Kiek in Amsterdam heeft gekocht. Dit was eigenlijk de laatste die hij verkocht. Hij had ook nog een Regate timer, model Lobster, maar zonder de typerende band, te koop, maar daarvoor kreeg hij niet wat hij in gedachten had, dus die houdt hij zelf.
In ieder geval, een goed begin van dit jaar, na een voor mij heftig einde van 2010.
Een lange inleiding, dan hier een paar snelle plaatjes:

En dan dat bandje met gesp, werkelijk prachtig:

De kroon wordt niet alleen gebruikt om de wijzers en datum te verstellen, maar ook om de interne bezel te verdraaien.
Ik wil hem graag weer waterdicht hebben, ooit was dit model tot 200M WR. Gezien het feit dat het horloge zeer weinig is gedragen, moet dit volgens mij makkelijk kunnen.
Die Tropic bandjes vormen trouwens een verzamelgebied op zichzelf heb ik ontdekt. Las er wel eens wat over van Henrik, maar nu begrijp ik pas wat voor bandjes dat zijn. Mocht iemand nog iets hebben liggen in 19 mm dan hoor ik het wel 
Bedankt voor het kijken!