Nieuwe aanwinst: Archimede Pilot H

Dit lijkt me een duidelijk verhaal. En verdikkie, wat een prachtklok! (tu)

mooie aanwinst Hans, met zoals altijd een goede uitleg. Dus ook weer wat geleerd!

Groet,
Arno.

goede review en leuk verhaal prachtig horloge veel vlieg en draagplezier gr hans

Goed inhoudelijk verslag en een mooi Fliegeruhr er bij (tu)

Heel mooi!

Het juiste formaat, de juiste kroon, Centrale seconde, logo vrij. Precies zoals ik hem ook mooi vind. Alleen jammer dat ze hem niet handopgewonden zo verkopen.
Maar aangezien je het uurwerk toch niet ziet, is een auto handiger.

Heel veel plezier ermee!

Groeten,

Martin

Ziet er goed uit Hans…
Enjoy

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Ik vind 'm erg mooi en ben erg blij met je review Hans. Want ik ga 'm nu niet kopen. En dat is ook wel een beetje het doel van een review, mensen een eerlijke blik op het horloge gunnen, niet vanuit het oogpunt van de verkopende partij.
Op de foto’s die jij er van gemaakt hebt vind ik het blauwe (niet geblauwde) gedeelte van de wijzers niet mooi, dit is te licht imho. En daar zou ik me aan gaan ergeren. Ook heb ik het idee dat de indexering te plat is voor mijn smaak, ik zou dikkere indexeringen verwachten.

@Henrik, Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoeld. Waarschijnlijk is de Steinhart meer naar je smaak. De lume van de indices is daar volgens mij wat dikker, tenminste, als ik de foto op hun site bekijk.

(foto www.steinhartwatches.de)

Ik neem aan dat je ook naar Watch2008 gaat, daar staan enkele aanbieders van FliegerUhren bij elkaar, kunnen ze goed vergeleken worden.
Ik zelf denk dat wellicht een Stowa het beste aan je verwachtingen voldoet. (wel iets duurder)

@Ajan, De kroon drukt inderdaad iets op de bovenkant van de pols. Maar dat kwam omdat ik hem te strak aan had. Nu ik hem iets losser om de pols heb, zakt het horloge iets lager om de pols, en heb ik geen kroonafdruk meer op mijn pols.

Mooie uiteenzetting! Heb dezelfde overwegingen gehad bij mijn speurtocht naar een flieger. Werd toch een afweging tussen wat historisch gezien ‘correct’ is en wat ik feitelijk zelf in een flieger zocht. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de steinhart vanwege het formaat, de kleine seconde en het unitas uurwerk. Great value for money, ben bijzonder tevreden!

Tof verhaal ! Ik ga zo een pakje Haribo kopen, kijken of ik een pilot watch erbij krijg :smiley:

Proficiat met je geweldig mooie klok. Bijna perfect, ik zelf zou toch voor een glazen achterkant hebben gekozen maar verder helemaal top.

Geniet er van.
Davy

Heel mooi! Gefeliciteerd met deze aanwinst.

Ben al een tijdje aan het kijken en vergelijken met o.a. Steinhart. Mijn constante twijfel en afweging tussen de Archimede en de Steinhart uitvoering is dat ik de bandaanzet van de Archimede wat smal vind (kan de exacte maatvoering niet vinden op de site, maar ik denk 20mm??) en dat alleen de Steinhart 47mm uitvoering is uitgerust met de driehoekige kroon (de 44mm heeft een gewone ronde kroon).
In ieder geval een hele goede review, wellicht maakt het mijn keuze wat makkelijker!

Dennis