Nieuwe aanwinst: Archimede Pilot

Net binnen.

Ik was al een tijdje op zoek naar een geschikte flieger. Ik heb toen gedacht aan een Archimede, Stowa, en later een Laco dat een inkoopactie werd ergens anders. Leken allemaal heel erg veel op elkaar. (traditionele fliegers). Ik vond geblauwde wijzers eigenlijk wel heel mooi, maar een Stowa was net iets te duur en net (maar dan ook net) iets te klein en had geen flieger kroon. Helaas, helaas.
Toen was het tussen de Laco en deze. De kast van de Laco sprak me niet echt aan, veel te hoekig en niet echt subtiel, maar wel een beperkte oplage van 15 stuks, wat eigenlijk toch wel iets extra’s gaf. De achterdeksel van de Laco was gesloten, zoals dat traditioneel bij een flieger hoort, maar omdat ik echt het gevoel wil hebben dat het een mechanisch horloge is wilde ik een glazen achterkant (ook al is het uurwerk niet op een speciale manier afgewerkt). Twijfel, twijfel… Toch maar gekozen voor de Archimede want de kastvorm trok me over de streep.

Ik heb 'm dus vorige week zondag besteld op
www.archimede-uhren.de
. Kreeg ik de maandag erop een mailtje dat 'ie nog gemaakt moest worden. Het maken en verzenden duurden normaal gesproken 1-2 weken. En vandaag, woensdag, anderehalve week verder kreeg ik 'm via UPS.

Je krijgt er echter zooo’n ontzettend ‘goedkoop’ doosje bij, waar hij inzit, dat houd je niet voor mogelijk. Maar goed, dat nemen we dan maar voor lief.

Eerst indruk, heel mooi, subtiel horloge. Draag fijn, enorm dikke band (niet gewend) die erg stroef is. Maar ik heb liever een stroeve dan een niet-stroeve band dus dat kwam mooi uit. Ik had al een 2824-2 uurwerk maar die hoorde je nauwelijks tikken, deze hoor je heel duidelijk. Vind ik helemaaal niet erg. Er zit safierglas op en dat had ik nog niet, vind ik toch een leuke extra. De maat 42 mm (is ook kleiner te krijgen) is precies goed voor mijn pols en ziet er straks uit!

Kortom, ik ben tevreden!

ook hier :slight_smile: gefeliciteerd !

Van harte Coen!
Heb je nog wat extra info over het horloge, hoe je het gekocht hebt, wat er in zit enzovoorts? Dat vind ik toch vaak wel “the icing on the cake” :smiley:

Ha Henrik, allereerst bedankt, ik zat er nog over te denken om wat extra info erbij te geven en dat zal ik dan toch maar even doen! Bedankt Leen!

mooie aanwinst… (tu)

Gefeliciteerd met de aanwinst, Coen!

Ik heb ook heel lang getwijfeld tussen de Archimede en een andere vlieger. Het is zeker een fraai horloge, maar ik vind het persoonlijk jammer dat er een datum en tekst op de wijzerplaat staat; dat was voor mij de overweging om een ander merk te kopen.

Veel plezier ermee.

Groet, Mark

mooi horloge! gefeliciteerd!

Hallo Coen,

Prachtige combinatie met bruine band, ziet er picobello uit.

                                                                                                  een vriendelijke groet en veel plezier ermee

Mark,

Stowa?

Het is een beauty, gefeliciteerd, en geniet ervan.

Ruud

Bedankt allemaal! Toch ben ik stiekem nog op zoek naar een nieuw bandje, maar daar is alle tijd voor. Het is een aanrader voor iedereen die een flieger wil.

voor je :slight_smile: in 20 en 22 mm Jurgenstraps, hand-made en erg soepel. Ook met echte schroeven !

Nou kijk, daar zit het m nou juist in; die schroeven horen er traditioneelgetrouw op, maar ik vind ze niet zo mooi :smiley:

Nee, geen Stowa. Ik heb een Azimuth Bombardier III. (
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,32155,32254#msg-32254
)

De Stowa vind ik overigens ook erg mooi, maar dan wel aangepast met een uienkroon.

Groet, Mark

Mooie klok, Coen (TU)

Die datum zit inderdaad een beetje raar, maar gelukkig is ie wit op zwart ipv andersom.

ik vind het een heel mooi en strak uitziend horloge !

zeer mooi

-Rene

Coen,

erg mooi horloge, ben ook al een poosje aan het kijken voor zo’n flieger. Duits, of toch Poljot. Dit is wel een erg mooie, vooral om zichtbodem. Spreekt mij ook erg, vooral natuurlijk bij een automaat.
Heb je misschien ook een foto van de achterkant?

Hoi Rob, ik heb zelf nog niet de tijd gehad een geschikte foto van de achterkant te maken maar op internet staan er wel:

meer goede foto’s kun je hier
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=1250252&rid=0]hier
en [url=http://www.gnomonwatches.com/archimedePilotFliegerkrone.html[/url] vinden (klikkerdeklik)

Klikkerdeklik Ziet er mooi uit hoor!!