Nieuwe aanwinst: Ballast Bright Star

Toen Sint alweer op z’n boot zat, herinnerde de beste man zich dat ie nog 1 cadeautje was vergeten. Dus stuurde hij Commando Piet (niet zwart, maar met groen-bruine camo vlekken :+) nog gauw op pad om dit special-ops horloge af te leveren.

Doch, Commando Piet zou Commando Piet niet zijn, als ie onverwachts een upgraded versie in m’n schoen dropt.
Zoals een echte special-ops horloge betaamt, heeft ie idd 200m wr voor de frogmannen onder ons. De datumschijf is voorzien van een zwarte achtergrond voor nog meer stealth. Ook heeft ie een wat stoerdere secondewijzer gekregen. Helaas heeft die vreemd genoeg geen H3 Tritium Tube, maar gewoon lume. Hele crappy lume wel te verstaan. Dit horloge is de beste reclame voor H3. Zo kun je op 1 horloge laten zien hoe geweldig lang Tritium Tubes blijven branden en lume letterlijk in een kwartier niet meer zichtbaar is. Zo waarderloos is de lume op hun secondewijzer (td). De pip/pearl heeft gelukkig wel weer H3.
Waar ik persoonlijk wel erg blij verrast mee ben, is dat deze niet de groene 5 ringen Zulu band heeft meegekregen, maar een grijze 3 ringen variant, die een beetje matched met de grijze kroon en imho beter staat bij deze klok en ook minder hoog draagt. Ze hebben geen half werk verricht, want de ringen zijn van zwart PVD, wat kleurt met de kast en wijzerplaat.

Wat ik ook aan het klokje kan waarderen is dat voor een budget klok de gesp is gegraveerd met het merk en ie een solid doorn heeft ipv een gevouwen stukje blik.

Ook de siliconen band heeft een lichte upgrade gekregen met het logo erin verwerkt. Helaas vind ik vooral hoe de gesp valt niet mooi en trekt onwijs stof aan, dus zal ie bij mij waarschijnlijk het meest op z’n zulu gezet worden.

Ik weet niet wat de ouwe versie had, maar de nieuwe heeft een soort Sapphlex glas. Hoewel ie een AR coating moet ontberen, heeft ie wel een mooi bolling om weerspiegelingen te minimaliseren. Erg belangrijk als commando om je positie niet te verraaiuh :+

Achterkantje heeft ook een mooie zware laser gravure die je behoorlijk kunt voelen, zonder dat het stoort om de pols.

De omdoos was wat gedeukt (SCHANDE!! Althans, volgens sommige forumleden :+), maar de doos zelf is op een klein krasje na erg netjes. Hij ziet er best goed uit met z’n metalen plaat en stiksels. Oogt chique, maar zal wel geplakt/gesmolten zijn.

Al met al vind ik het wel geinig klokje en ben blij dat ik geen honderden euro’s voor n Traser, Luminox of de nog duurdere Ball horloges heb gekocht. Het is niet mijn ding voor n daily beater zo n ‘zielloze’ perfecte quartz. Maar voor 6 tientjes vind ik t wel n geinig klushorloge. En z’n Tritium Tubes en Carbon Fibre Polycarbonate kast geven m toch iets aparts. Het mag dan wel geen kerstboom/kermis geval zijn met alle kleurtjes van de regenboog

Maar voor het geld vond ik het wel leuk om een H3 Tritium Tubes horloge es te proberen. En ik snap wel waarom sommigen er de voorkeur voor hebben. De komende 1 a 2 decennia doet ie gewoon wat ie moet doen.

Het klokje doet z’n merk geen eer aan. In de positieve zin wel te verstaan, want het is absoluut geen ballast om de pols. De Carbon Fibre Polycarbonate kast draagt heerlijk licht en zou redelijk stevig moeten zijn.
Ook vind ik em om de pols niet eens zo groot dragen. En dat terwijl ie net als een Luminor maar liefst 44mm is. Pas in de spiegel valt me op dat er geen kleine klok om de pols hangt.

De witte versie is wel wat meer in-your-face met dat grote contrast. Maar hij is daardoor wel super goed afleesbaar.
Wat mij betreft zeker Mission Accomplished, Commando Piet!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=hel75pl9BPc[/video]

1 like

Heb je een link waar je hem gekocht hebt? En ik verwacht nog een eigen nachtshot!

Leuk horloge, je hebt er een mooie review van gemaakt. Ik ben benieuwd hoe 't glas zich houdt. Persoonlijk ben ik een voorstander van plexiglas in een beater, omdat dit kan scheuren, maar er vaak niet aan duizend stukken uitvalt. Tevens kan ik dit zelf / goedkoop vervangen. Wat zit er precies voor een uurwerkje in Wing?

P.s.: jammer dat er geen eigen foto’s zijn bijgevoegd ::o

Da’s waarschijnlijk diezelfde commando/bezorgsnuiter
die bij mij langs is geweest.

op een ander bandje of al was het maar met een andere gesp een erg fijn klokkie, die doornsluiting krijg je namelijk bijna niet meer los en als commando ben je natuurlijk wel wat gewend ( knellende schoenen/kogels onzo ) maar om nu 24/7 met een knellend bandje te lopen gaat te ver.

Mooie review (tu)

Mooi horloge ook voor dat geld.

Enjoy!

En hoe is de H3 “lume” je afgelopen nacht bevallen Wing, toch iets beter dan de Pellikaan ?

+1 (tu)

Weg met je horlogeleed,
Zoals Piet met Marnix deed,
Met zo’n Ballast
Die 'm prima past
En -misschien vind je 't raar-
Kijk ik uit naar volgend jaar

Carpe tempus Schreef:

En hoe is de H3 “lume” je afgelopen nacht bevallen
Wing, toch iets beter dan de Pellikaan ?

Ongetwijfeld. Heb ze niet naast elkaar gehad. Maar hij doet t gewoon prima. Nadeel was dat de siliconenband zo erg de springbars vastzuigt dat ik ze dr niet 123 uitkreeg. Had toen die vd pellikaan gebruikt. Dus kan ff de pellikaanniet meer om. Moet ergens naar mn extra springbars zoeken

Ogenblik Schreef:

Weg met je horlogeleed,
Zoals Piet met Marnix deed,
Met zo’n Ballast
Die 'm prima past
En -misschien vind je 't raar-
Kijk ik uit naar volgend jaar

Thx man, heb al jaren geen rijmpje meer gehad :slight_smile:

jantje.vlaam Schreef:

Heb je een link waar je hem gekocht hebt? En ik
verwacht nog een eigen nachtshot!

Link kan ik niet plaatsen. Maar hij kwam v dezelfde site als waar de deep blue hausse vandaan kwam :wink:

Actie is al voorbij, maar er zijn dr meer, waaronder ondergetekende, die m konden nabestellen.

ticothijs82 Schreef:

Leuk horloge, je hebt er een mooie review van
gemaakt. Ik ben benieuwd hoe 't glas zich houdt.

Voor alsnog prima. Waterdruppeltest gaat prima.

Persoonlijk ben ik een voorstander van plexiglas
in een beater, omdat dit kan scheuren, maar er
vaak niet aan duizend stukken uitvalt. Tevens kan
ik dit zelf / goedkoop vervangen.

Kan ik me wat bij voorstellen. Maar zulke harde stoten krijgt ie niet te verduren en persoonlijk vind ik dat plexi te makkelijk krast en heb ikngeen zin om telkens te schuren en poetsen.

Wat zit er

precies voor een uurwerkje in Wing?

Ronda 515-d3

P.s.: jammer dat er geen eigen foto’s zijn
bijgevoegd ::o

Sorry, maar ik ben niet zo n fotograaf. Vind t maar n gedoe. Alleen als t imho wat toevoegt/aparts is dan de internetplaatjes, maak ik er n foto van.

Dat is wel een lang draadje geworden!

Carpe tempus Schreef:

Da’s waarschijnlijk diezelfde
commando/bezorgsnuiter
die bij mij langs is geweest.

http://i57.tinypic.com/2iroef5.jpg

http://i58.tinypic.com/2hrlgu1.jpg

Yep, vermoed t ook :+
Nog bedankt voor de tip :)-D

op een ander bandje of al was het maar met een
andere gesp een erg fijn klokkie, die
doornsluiting krijg je namelijk bijna niet meer
los en als commando ben je natuurlijk wel wat
gewend ( knellende schoenen/kogels onzo ) maar om
nu 24/7 met een knellend bandje te lopen gaat te
ver.

Wat vreemd, ik heb totaal geen probleem met de doorsluiting vd de zulu of siliconen. Alleen zuigt de siliconen de spingbars muurvast.

Proficiat met deze ruige verschijning!(tu)

Geniet ervan!

Groeten,

Noel.

Nice en ook nog lugholes. (tu)

(tu) top klokje voor dat geld!
Zou wel eens een favoriet kunnen worden.
Welcom to the GTLS club!

Grt.

drex Schreef:

(tu) top klokje voor dat geld!
Zou wel eens een favoriet kunnen worden.
Welcom to the GTLS club!

http://4images.nl/di/L9HR/H3_Nrdz.jpg

Grt.

ik meen dat jouw klok ook ergens op die pagina staat
bij “gemiste deals” best kans ( weet niet zeker )
dat ze die nogsteeds via de achterdeur met een fikse korting leveren .

grtz. Gerard

Ja dat klopt.
Dit model H3 Stealth Mission met een Sellita SW220 auto uurwerk ( ETA 2824-2 )
day en date, saffier voor en achter.
Was toen list tegen de 800 E.
Wordt niet meer gemaakt. Slechts nog Q.

Ik wist niet dat er bij W2D na dealtime via de achterdeur werd verkocht?!
Misschien het proberen waard.

Grt.

drex Schreef:

Ja dat klopt.
Dit model H3 Stealth Mission met een Sellita SW220
auto uurwerk ( ETA 2824-2 )
day en date, saffier voor en achter.
Was toen list tegen de 800 E.
Wordt niet meer gemaakt. Slechts nog Q.

Ik wist niet dat er bij W2D na dealtime via de
achterdeur werd verkocht?!
Misschien het proberen waard.