Nieuwe aanwinst: Bell & Ross BR03-92

Na jaren van flipperen was het de afgelopen paar jaar wat rustiger qua horloges, echter in 2020 is het horlogevuurtje weer wat aangewakkerd. Dus schoon schip gemaakt met wat horloges die ik toch niet meer droeg en ben me weer wat gaan verdiepen in leuk spul.

Vorig jaar had ik al een Seiko SKX009 (die stond al zó lang op de wishlist…) en een Glycine GL0060 aangeschaft, maar toen ik rond de kerstdagen een Bell & Ross met verse service te koop zag staan werd ik erg enthousiast. Dus na een week kwijlen bij de advertentieplaatjes een keer een berichtje gestuurd voor wat informatie en vorige week in de auto gestapt en op naar Flevoland! Aldaar voor de tweede keer kennis gemaakt met @GMTplus1, aan wie ik jaren geleden een Oris Aquis verkocht had. Even een praatje gemaakt, de BR03-92 om de pols geslingerd en direct een mooie deal kunnen maken!

Wat een heerlijk horloge en hij draagt verrassend prettig door z’n relatief platte kast. Nee het is geen legendarisch Zwitsers horlogemerk met een rijke historie, maar het wel een horlogemerk wat bij mij in het verleden (zeg 15 jaar geleden) een grote indruk gemaakt heeft toen ze met die vierkante modellen in diverse tijdschriften en websites stonden. Iconisch is wellicht wat overdreven, maar wel typerend voor Bell & Ross waarbij ik toen al dacht ‘ooit…’.

Ooit is nu dus! :smiley:

Het is een full set Bell & Ross BR03-92 uit oktober 2008, waarbij alleen de leren box de tand des tijds niet helemaal zonder kleerscheuren heeft doorstaan. Op dit moment draag ik hem lekker op de zwarte rubberband, maar ik kan me voorstellen dat er t.z.t. eens een leuke Horus Strap op komt, die hebben specifiek voor deze kast bandjes gemaakt en schijnen behoorlijk kwalitatief te zijn. Op de website van Bell & Ross zelf zag ik ook een hele rits aan bandjes staan, dus daar moet ik me nog eens in gaan verdiepen… Eerst maar lekker genieten! :v:

61 likes

Mooi stoer horloge. Geniet ervan.:+1:

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooi hoor :ok_hand:

1 like

Heel mooi! Heb er ook een tijdje over getwijfeld.
Gefeliciteerd met de aanwinst :+1:t3:

1 like

Gefeliciteerd !
Mooi horloge wat anders.
Is het doosje van de vrachtwagen gevallen?

3 likes

Ziet er goed uit! Altijd mooi, iets anders dan anders :+1:t2:

1 like

Staat je goed en draagt inderdaad prettig👍

1 like

Bell&Ross is leuk. En het is eens wat anders. Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met je NA! Veel draagplezier.

1 like

Stoere bunker!

1 like

Bell & Ross klassieker, leuk! Veel plezier ermee!

1 like

Mooi man!
Ben alleen niet zo fan van de band, maar horloge is tof!

1 like

Mooi ding! Geniet ervan!

1 like

Mooie aanwinst. Bij dit horloge krijg ik altijd het gevoel alsof ik in een cockpit zit.
Geniet er van!

1 like

Leuk verhaal, mooi horloge.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :+1:
Een beauty!!

1 like

klasse !

1 like

Leuk horloge! Ook wel eens serieus over nagedacht, maar nooit de stoute schoenen aangetrokken haha, gefeliciteerd met deze aankoop!

1 like

Interessante keuze! Mooi. :partying_face:

1 like