Nieuwe aanwinst: Benarus Moray Bronze

Al sinds de introductie van de Panerai 382 “Bronzo” ben ik bovenmatig geïnteresseerd geweest in bronzen horloges.

Het zal mede door mijn werkgebied zijn (scheepsbouw), maar ik vind brons toch echt een fascinerend materiaal…

Helaas bleek mijn destijds aangeschafte bronzen Magrette van brass te zijn gemaakt, en dat was niet waar ik naar op zoek was. Ik heb deze toen door de topservice van Magrette (tu) kunnen retourneren en ben sindsdien op zoek geweest naar een goede deal voor een echte CuSn8 bronzen horloge…

Tot afgelopen week…

Ik zag hem voor een mooie prijs op één van de Fora staan en heb meteen toegeslagen.
Hij moest helemaal uit Koeweit komen, maar hij was er al in 3 dagen…

Ik heb helaas geen foto’s genomen van de unboxing, maar wel een paar mooie plaatjes op de limited edition D-strap met bronzen buckle en op de groene Extreme Zulu…

Groeten,
Ronald

Brons met een groene nato is een topper :wink:

Geniet ervan!

één woord… 4 letters. : MOOI!.. en één leesteken… :slight_smile:

Brons is inderdaad een mooi materiaal… ik heb daar zelf ook al over zitten denken… zeker omdat brons een prachtig patina krijgt… en omdat het een tamelijk sterk materiaal is… sommige bronssoorten zijn net zo sterk als staal… en worden gebruikt voor vonkvrij gereedschap… 'k moet eens een stuk van dat spul zien te bemachtigen… :slight_smile:

De mijne was al 5 maanden oud en had derhalve al enig patina.
Het is echt geweldig…je horloge wordt eigenlijk met de dag ouder (letterlijk en figuurlijk ;))

Ik wil er eigenlijk binnenkort nog even mee in zeewater om het proces wat te versnellen…

Ik zal regelmatig een update posten (tu)

Als je het patineren van Brons echt in Overdrive wilt gooien… Boerenwijsheid… hang em op in een stal, of op de plee…

Vertaald naar hedendaags: Ammoniadampen…

plaatje voor een kennis die een Locomotief model van de BR 24 had gebouwd

zo kwam ie van de CNC-Freesbank af…

en na een poosje bungelen boven een badje Ammonia en voorzichtig schuren van de hoge delen…

Ik heb gewoon een glazen pot genomen… scheut Ammonia onderin… en het plaatje heb ik aan een paar draadjes opgehangen in de pot… deksel erop… en gewoon een uurtje laten staan… da’s alles

Da’s ook nog een optie!

Er is ook nog een truc met een gekookt ei en het horloge in een afgesloten zak.
Als je het ei kapot maakt warmt de zak op en condenseert het in de zak. De dampen en vochtdruppels doen vervolgens de rest…

En het mooie is dat als het resultaat niet naar tevredenheid is, een badje van citroensap voldoende schijnt te zijn om hem weer helemaal in originele staat terug te brengen! :slight_smile:

moker333 Schreef:

Da’s ook nog een optie!

Er is ook nog een truc met een gekookt ei en het
horloge in een afgesloten zak.
Als je het ei kapot maakt warmt de zak op en
condenseert het in de zak. De dampen en
vochtdruppels doen vervolgens de rest…

En het mooie is dat als het resultaat niet naar
tevredenheid is, een badje van citroensap
voldoende schijnt te zijn om hem weer helemaal in
originele staat terug te brengen! :slight_smile:

HAhaha,de enkhuizer almanak is er niks bij,maar terug naar…
Een hele mooie combinatie dat brons met groen (tu)

Mooie combi.Ik ga brons steeds meer waarderen.

Polen schijnen daar goed aan te kunnen komen…

mooi!

de Magrette, was die destijds wel als zijnde brons verkocht?

jantje.vlaam Schreef:

mooi!

de Magrette, was die destijds wel als zijnde brons
verkocht?

Ja, maar nadat Helson en Benarus destijds ontdekten dat hun Chinese leverancier geen CuSn8 geleverd had, heeft Magrette ook een onderzoek laten doen met (helaas) dezelfde uitslag…

Helson en Benarus hebben toen kasten uitgewisseld, maar dat werd te duur en tijdrovend voor Magrette. Die hebben andere mogelijkheden aangeboden…

prachtig horloge, vooral met een groene dial, veel plezier ermee.

alles is nep bij die Chinezen. Hun kunst in hun musea is net, hun leeuwen in de dierentuin zijn honden en nu zijn hn bronzen horloges ook al weer van een ander materiaal.

Mooi! En dapper dat je in KOEWEIT durft te bestellen :slight_smile: :slight_smile:

frenk Schreef:

Mooi! En dapper dat je in KOEWEIT durft te
bestellen :slight_smile: :slight_smile:

Haha…het was via het Watchuseek forum en de verkoper had voldoende referenties en transacties op zijn naam staan om de gok te wagen. :slight_smile:
Ik ben daar normaal ook wel een beetje voorzichtig mee…

Da´s nou een pracht van een klok ( je ) (tu)
Gefeliciteerd man .

Mooi! Goede keuze ook.

Mooi hoor, nu nog een bronzen band er om heen;) maar ja die bestaan niet.

Hennie Schreef:

Mooi hoor, nu nog een bronzenband er om heen;)
maar ja die bestaan niet.

Dat hoorde ik!.. oops… geen brons op voorraad…lijkt me niet te moeilijk om zelf een bandje te maken… alleen… dan moet je ook een bronzen sluiting maken… da’s andere koek… :slight_smile:

Toch wel mooi hoor dat brons,ga het wat meer in de gaten houden.
Mooie klok en combi(tu)

gr Ron