Nieuwe aanwinst binnen..........CW Malvern Aviator ltd

Enige tijd geleden heb ik mededeling gedaan over de horloges van Christopher Ward.

Ik heb toen een Aviator limited besteld, die echter pas vanaf 4 juni zou worden uitgeleverd.

Vandaag heb ik hem ontvangen.

Hier vast een voorproefje:

Betreft Christhopher Ward Mavern Aviator limited edition nr. 649. In totaal zijn er 1936 gemaakt in deze serie.

Zwitsers ETA 2824-2 automatisch uurwerk.
Lederen band met vouwsluiting, gsigneerd
kroon gesigneerd
geheel roestvrij staal met saffierglas.
zichtbodem
wijzers geinspireerd op de Spitfire propellorbladen.

Dit horloge is een tribute aan de luchtvaart pioniers Lindbergh, Bleriot en Bilder
en aan het eerste polshorloge voor piloten dat gemaakt werd door IWC in 1936.

Dit horloge heeft een goede maat van 38 excl.kroon en geeft een heel prettige indruk. Tijd is heel duidelijk afleesbaar. In tegenstelling tot wat de foto weergeeft is de wijzerplaat licht creme kleurig.
Ik ben er zeer content mee.

Binnenkort wat meer foto’s

Ik kan mij helemaal voorstellen dat jij hier content mee bent! Hier zou ik ook wel content mee zijn! (tu)
Mooi eenvoudig horloge, prima uurwerk onder de motorkap. Wat wil je nog meer?

Oh, als er een zichtbodem in zit, mogen we dan ook een fotootje van de achterkant zien?

Ik weet welk horloge je morgen draagt in het woensdag topic !!

Mooi horloge, nog mooier vind ik het dat Ward gewoon mooie en betaalbare horloges aanbied, ik ben ook nog steeds onder de indruk van de Malvern, zoveel horloge en dan ook nog een goed uurwerk.

Veel plezier ermee!

Ik had al gemeld dat er meer foto’s komen, ook van de zichtbodem.

Mijn beste,

Als voorproef op de foto’s die nog komen, laat ‘Christopher Ward‘ reeds nu al een tip van de sluier ontluiken.
Een zeer fraai horloge, geheel Christopher Ward en toch anders.
En die wijzers, tja die zullen in dit magnifieke horloge een bevlogen leven hebben.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit bevlogen horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooi horloge(tu), strak, duidelijk en met oog voor detail. Ben benieuwd naar de volgende foto’s

Gefeliciteerd Ed.

Heel mooi, met die beige wijzerplaat.

Ik heb zelf de versie met de zwarte wijzerplaat. Toen ik die kocht bestond de beige versie nog niet. Anders had ik het een moeilijke keus gevonden.

Mooie klok! Ik heb ook al een paar keer zitten kijken op de site van Christopher, maar op het moment heeft hij niet iets wat ik zou willen hebben. De reden is dan vooral de afmetingen. Ik heb liever iets tussen de 40 en 45mm.

Veel plezier ermee!

Erg jammer dat ook de zwarte met witte datumschijf zijn verstuurd, een fout t.o.v. de specs. Daar past het wit nergens bij, ze worden dan ook geleverd met een brief die terugzending aanbiedt. Al vinden sommigen het volgens die brief een verbetering.
Wie terugstuurt komt op een lijst voor levering eind augustus… (eea vlgs info van familielid)

Klopt helemaal, er zat keurig een brief bij. Als je deze combinatie niet wilt, kan je hem kosteloos omruilen.

Ik vind dat overigens prima service, daarnaast heb je nog 60 dagen teruggave mogelijkheid, alsmede 5 jaar garantie.

Overigens heb ik geen probleem met de witte datumschijf, eigenlijk beter dan de zwarte. Dus ik houd de mijne.

Heel fraai Ed (tu)

CW is een mooie collectie aan het opbouwen. Ik ben benieuwd naar de uitgebreide reportage.

Groeten,

Martin

Lacroix Schreef:

Overigens heb ik geen probleem met de witte
datumschijf, eigenlijk beter dan de zwarte. Dus ik
houd de mijne.

Ja vind ik ook Ed, op de witte versie is die witte datumschijf een verbetering, hij vult mooi de lichte wijzers en de 12 uurs index aan en misstaat als ton-sur-ton ook zeker niet bij de crème wijzerplaat. Op de zwarte echter zijn de wijzers, de 12 uurs index en de cijfers groenig. Dan is dat felwitte rondje wel erg bijzonder hoor, kan ik je vertellen. (Wilde geen afbreuk doen aan je klok, sorry dat ik niet duidelijker was.)

Die van jou is er zelfs mooier door geworden (tu).

Ik had het wel sjieker gevonden als ie de verandering voorgelegd had voor de klokjes te verzenden. Al is het wel te snappen: nu zal een aantal retouren wat lager uitvallen.

Broerlief echter stuurt zijn zwarte retour, hij weet alleen niet of ie genoeg geduld heeft om tot eind augustus te wachten -het is zijn eerste echte horloge en hij had m al in maart besteld X(

Ik zal morgen een poging wagen.

Zoals beloofd no0g wat extra foto’s

en van de achterzijde:

de gesigneerde kroon en vouwsluiting:

alles geleverd in een fraaie zwarte box:

en nog een paar van de voorkant :

Het daglicht was niet al te best, maar ik had ze beloofd.

Zal nog wel een keer een nieuwe sessie maken bij beter licht.

Grappig is dat op de grote foto (laatste) te zien is dat er een reliëf (lichte cirkels in het middengedeelte) op de wijzerplaat zit. Was me nog niet opgevallen.
Afwijking per dag (gecontroleerd) ongeveer 10 seconden.

Ik begin hem steeds mooier te vinden.

Ik vind die foto’s best goed. Benieuwd wat er nog meer uit te halen is dan.
Heel subtiel, dat middenveld. Überhaupt een uitgekiend ontwerp vind ik, perfecte balans tussen klassiek en moderner en dat toch wel voorname dat de crème kleur meebrengt.

Hoi Ed,

Misschien vind jíj het licht niet goed genoeg, maar de foto’s zijn prachtig! De lichte wijzerplaat contrasteert erg mooi bij de donkere achtergrond. (tu)

Wat een mooi afgewerkt horloge. Alleen de doos vind ik wat minder, dan heb liever die uit het “Omage” topic :smiley:

Groeten,

Martin

Persoonlijk vind ik ze iets aan de donkere kant en ik wil een hoger diafragma kunnen gebruiken om meer scherptediepte te krijgen.
Had wel kunnen lukken, maar dan had ik een statief moeten gebruiken, maar dat kost teveel tijd.
Bij wat meer zonnig weer kan je wat beter spelen met het licht.

Ed,

Wat groeit jouw collectie hard zeg! Alweer een nieuwe aanwinst. Leuk horloge, maar ik vind je Seiko aanwinsten mooier;)

Mvg,

Joram.