Nieuwe aanwinst: Black Monster

Vandaag mijn eerste duiker en tevens mijn eerste Seiko binnengekregen
Wat een degelijke klok zeg!:smiley:
Op dit moment zit hij nog een een rubberen band, maar als het goed is, ontvang ik snel de stalen band.
Nog eerst even wat tooltjes kopen via watch tool en ik kan ik gaan klussen.

Ik had ook nog even een vraagje m.b.t. de band.
Stel ik wil een nato band aan mijn Monster monteren, kan ik dan ook een 22 mm nato band monteren, of moet dit 20 mm zijn (net als de lugbreedte van het Monster)?

Proficiat! 22mm kan wel op 21mm maar dit lijkt me net een stapje te groot.

gr, HjR

Gefeliciteerd met je monster.

Ik heb recentelijk een Zulu band van Rob gekocht en deze heeft hij op zijn site als 22mm.
Hij past prima op mijn monster zonder ingedeukte randen.

Gefeliciteerd en een monster is altijd goed…

Proficiat!

daviee28 Schreef:

Ik had ook nog even een vraagje m.b.t. de band.
Stel ik wil een nato band aan mijn Monster
monteren, kan ik dan ook een 22 mm nato band
monteren, of moet dit 20 mm zijn (net als de
lugbreedte van het Monster)?

1 van de minpuntjes van het Monster in mijn optiek… die smalle lugs van 20mm. Vind ik een beetje iel op deze kast. Een 22mm zulu gaat bij mij niet, dus ik vermoed een nato ook niet.

Dan zit er maar een optie op: de SKX007 kopen,zodat ik daarop wel nato’s kan dragen:D

Als het nu allemaal eens niet zo duur en zo verleidelijk was8-)

daviee28 Schreef:

Dan zit er maar een optie op: de SKX007
kopen,zodat ik daarop wel nato’s kan dragen:D

Als het nu allemaal eens niet zo duur en zo
verleidelijk was8-)

Er zijn genoeg nato’s van 20mm hoor :wink:

Ik heb mijn banden maar ff op gemeten en de maten zijn een beetje verschillend.
De zulu is een dikke 20mm dik.
Dus 22 gaat inderdaad niet passen.

Mijn beste,

Je eerste ā€˜Seiko’ en dan al meteen een schot in de roos.
Geniet er van!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Gefeliciteerd, monster is altijd goed(tu)

Thanks allemaal.
Ik ben nog maar een leek qua horloges, en helemaal op het meer technische deel, dus ik heb nog een vraagje.

Hoe verwijder ik de rubberen band van de Monster? Bij een lederen band (tenminste bij de Laco Flieger) was het makkelijk, want er was zeg maar ruimte tussen de band en de kast, om er een mesje tussen te zetten.

Als ik zo kijk naar mijn Monster is die ruimte er niet, maar er zitten wel ā€œgaatjesā€ in de kast.
Iemand die me verder kan helpen?

daviee28 Schreef:

Thanks allemaal.
Ik ben nog maar een leek qua horloges, en helemaal
op het meer technische deel, dus ik heb nog een
vraagje.

Hoe verwijder ik de rubberen band van de Monster?
Bij een lederen band (tenminste bij de Laco
Flieger) was het makkelijk, want er was zeg maar
ruimte tussen de band en de kast, om er een mesje
tussen te zetten.

Als ik zo kijk naar mijn Monster is die ruimte er
niet, maar er zitten wel ā€œgaatjesā€ in de kast.
Iemand die me verder kan helpen?

Die pinnetjes met veertjes kun idd door de gaatjes aan de zijkant van de kast indrukken. Als je diep genoeg indrukt en aan het bandje trekt komt ie los. Pas op dat die pushpin niet wegschiet! Dat wordt anders over de vloer kruipen.

Er bestaan speciale tools voor, maar het geweldig van dit systeem, is dat je het ook kunt doen met een paperclip. Op vakantie is dat mijn ideale tool. Gewoon paperclip buigen totdat je een rechtstukje hebt.

Succes!

Gaatje prikken.

Van harte proficiat met je monster, een goede keus (tu)

Bedankt voor de reactie. Als ik kijk naar deze springbar tool:
http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?id=0090cv,
Kan ik dan met dat ā€œpinnetjeā€ (dus zonder die inham) ook in dat gaatje drukken?

daviee28 Schreef:

Bedankt voor de reactie. Als ik kijk naar deze
springbar tool:
http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?i
d=0090cv,
Kan ik dan met dat ā€œpinnetjeā€ (dus zonder die
inham) ook in dat gaatje drukken?

Dat zal helaas moeilijk worden. Je hebt namelijk verschillende soorten.

Sommige hebben een extra randje (ik noem het even een kraagje) waar je een dergelijke tool op kunt zetten en door deze naar het midden te duwen, komt de spring bar los.

Maar sommige hebben geen kraagje, waardoor zo een tool geen grip heeft om te duwen.

Links op het plaatje zie je die met kraagjes en rechts zonder. Het Monster heeft dacht ik de rechtertype.

Oh wacht, ik snap nu pas wat je bedoelt met pinnetje. Als de dikte klopt, dan lukt het idd daar mee. Er zijn overigens ook goedkopere varianten.
Wat ik hierboven beschreef, was om aan te geven dat het stukje met ā€˜inkeping’ en eruit ziet als een vorkje niet zou werken.

Nogmaals, ik zou het eens proberen met een paperclip. Op vakantie is dat mijn tool om o.a. bandjes, gespen en zelfs schakels mee te wisselen. Bandje ermee wisselen werkt voor mij prima op het Monster.

Jij weet er aardig wat vanaf:~

En weet jij zo ook wat voor een tooltje ik dan wel nodig zou hebben, om dit te kunnen doen (behalve de paperclip)?

daviee28 Schreef:

Jij weet er aardig wat vanaf:~

En weet jij zo ook wat voor een tooltje ik dan wel
nodig zou hebben, om dit te kunnen doen (behalve
de paperclip)?

Sorry, had het even verkeerd gezien op het plaatje. heb mijn post aangepast. Met het pinnetje/stokje lukt het wel, indien de dikte klopt.

Zojuist heb ik de stalen band ingekort.
Er is een schakel echter die totaal niet ā€œsoepelā€ is (die is onbeweeglijk en zit als het ware vast).
Ik zie verder totaal niet wat er anders is bij deze schakel, dan bij de rest van de schakels. Is dit erg dat de schakel zo stroef zit?

daviee28 Schreef:

Zojuist heb ik de stalen band ingekort.
Er is een schakel echter die totaal niet "soepel"
is (die is onbeweeglijk en zit als het ware
vast).
Ik zie verder totaal niet wat er anders is bij
deze schakel, dan bij de rest van de schakels. Is
dit erg dat de schakel zo stroef zit?

Of het kwaad kan weet ik niet, maar het hoort iig niet. Misschien dat je een paar schakels kunt omwisselen?

Toen ik de band net had ingekort ging die schakel nog zeer stroef, maar nu merk ik het helemaal niet meer. Hij zat denk ik in het begin niet helemaal goed en moest even een tikje verschuiven o.i.d.
In ieder geval bedankt voor de reactie:)