Onlangs overgenomen van forumlid stector (nog bedankt voor een plezierige transactie!).
De poljot blue angels. Een horloge wat al lang op mijn lijstje stond om nog eens aan te schaffen. Alleen had ik daarbij altijd de witte uitvoering in gedachten. Het horloge komt niet zo vaak voorbij op e-bay/marktplaats/of het verkoop deel van ons forum.
Dus toen ik de advertentie opende was ik in eerste instantie teleurgesteld dat het een blauwe uitvoering betrof. Maar in combinatie met zijn blauwe band vond ik deze toch ook wel heel mooi. Ik had nog geen blauw klokkie in de verzameling dus toch maar besloten om het eens met eigen ogen te gaan bekijken. En besloten om dit horloge van stefan over te nemen. Met zijn 40 mm is hij wat bescheiden qua formaat maar hij springt zeker in het oog met zn mooie kleur.
Met zichtbodem dit het fraaie uurwerk toont
tussen zijn nieuwe russische kameraden
Mooie klok, ik zie dat er een 3133 in zit. Heb ik ook in mijn Strela (tu)
Inderdaad een mooie combi met blauwe wijzerplaat en blauwe band. Veel plezier ermee.
En waar slaat dat Blue Angels op, is dat een luchtvaartteam of zo?
Goed hoor, zo’n forumaankoop.
En er nu heerlijk van gaan genieten.
Want met dit inspirerende horloge is alléén de tijd aflezen niet genoeg.
Er ligt immers een meer dan gewaagde uitdaging, voor het berekenen der tijd!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit mathematisch horloge.
Het blue angels horloge is een hommage aan de piloten van het gelijknamige squadron.
Een google zoektocht levert als resultaat echter alleen amerikaanse squadron onder deze naam.
Een russisch horloge met een hommage aan een amerikaanse marine squadron lijkt me wat onwaarschijnlijk. Nu ben ik gek van horloges en weet ik niets van vliegtuigen maar wellicht dat er op dit forum kennis is over de achtergrond van dit horloge.
Beste Eric c.s.
Bekijk onderstaande link eens. Dit zijn de echte
Blue Angels. Citizen maakt(e) hiervoor horloges. http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Angels
De site van Breitling geeft onder andere een
intervieuw met een Franstalige piloot.
Groet,
Jan
Eric is daarvan op de hoogte en corrigeerde mij juist, omdat ik te snel was. Mijn post sloeg enkel op het jetteam van Breitling idd. Enfin zie mijn post.
De Blue Angels zijn het demonstratieteam van de Amerikaanse Marine. Zij zijn één van de team uit de “eredivisie” van de demoteams. Een aantal jaren geleden waren zij te gast op de open dagen van de luchtmacht op vliegbasis Leeuwarden. Zie http://www.youtube.com/results?search_query=blue+angels+leeuwarden&aq=f
Op dit moment vliegen zij met F/A-18 Hornet straaljagers. Het vooraanzicht van zo’n toestel staat op de wijzerplaat afgebeeld.
Een ode aan het demonstratieteam van de US Navy op een Russisch horloge is i.d.d.een vreemde combinatie…
Blijft wel een aantrekkelijk klok
Dan zal er waarschijnlijk een verhaal aan zitten waarom poljot besloten heeft te kiezen voor de blue angels terwijl er talloze voorbeelden zijn van hommages aan eigen (russische) vliegtuigen boten ed.