Nieuwe aanwinst: brAun Chronograaf

Soms komen aanwinsten uit onverwachte hoek…

van een vriend van mijn vader kreeg ik een Horloge toegeschoven… hij droeg em niet meer… , en de chrono was “ontregeld” de wijzers stonden niet goed…

nou… da’s niet zo lastig… Quartz Chrono’s zijn meestal vrij eenvoudig in te regelen… en… een 18 mm bandje?.. Hmm… even “sneupen” in mijn laatje met fournituren… Juist… 18 mm RVS, wat krasjes… even slijpen… 2 18mm Pushpins…

Ik wil eens zien of ik een mooie mosterdgele band kan vinden… past wel mooi bij gestraald RVS vind ik…

ohja… glaasje ga ik denk ik wel vervangen… die heeft wat “sporen”

't is een Quartz… dus of het een blijvertje is… dat weet ik nog niet… aan de andere kant. 't is al jaren geleden dat ik een Chrono in mijn collectie had…

Is dat glas niet te polijsten?
of als oefenobject te gebruiken voor polijsten?
wanneer je hem er toch uitsloopt kun je er altijd nog eerst van leren hoe en wat.

Nee… 't is mineraalglas… da’s niet te polijsten… maar als ik em er netjes uitpers, dan kan ik er zo een nieuwe voor bestellen… krijgt ie meteen saffier… :slight_smile:

enneh… “uitslopen”?.. slopen dat doe je met oude auto’s… weer aan de fladderak gezeten? (:smiley:

Nee… dat is meestal erg snel op :)o

Mooie rustige chrono
En lekker op deze band laten. Staat prima :~

Wat is de kastmaat eigenlijk?

Mijn beste,

Proficiat met deze gelouterde Braun!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik wil graag de originele band erbij… een braun hoort op een mesh, netzogoed als dat een Millgauss een “bliksemschicht” secondenwijzer hoort te hebben… vind ik …

't is een “ukkie” ø36 mm

Leuke aanwinst(tu)

Waren ook niet bepaald prijspakkers wat ik in de gauwigheid kon bekijken.

Ik ben even aan het Googlen geweest… het is een brAun Chronodate AW 70, gelimiteerd op 9.999 stuks… mijn exemplaar draagt het nummer5780…

Daarom wil ik dus zien of ik de originele band kan achterhalen…

Mijn horloge hoor. Ik vind dit wel een blijvertje :stuck_out_tongue: Succes met het opknappen :~

Proficat met 't opknappertje!

Mooi horloge!

Ik vindt de meeste Braun producten erg geslaagd wat betreft het design en deze dus ook.

Oefenproject?..

Typisch een (barbaarse) uitspraak van iemand die niet weet waar het over gaat…

Deze Braun chrono heeft een - voor zijn tijd - bijzonder loopwerk. Je kunt er tussentijden mee meten door de chronowijzer stop te zetten, terwijl het chrono-uurwerk toch doorloopt. Na meting gaat de wijzer naar de werkelijke doorgelopen tijd.

Het horloge is trouwens naar mijn weten alleen op een kalfslederen bandje geleverd.

Braun is later pas meshbanden gaan leveren voor andere modellen.

Hieronder mijn zwarte exemplaar in mintconditie:

Gerard van Hienen uploaded this image to

Tegenwoordig verkoopt Conrad Braun horloges. Misschien kun je via hun een originele kalfsleren band bestellen.
Als dat niet lukt, maak je op Ebay-Dld nog een redelijke kans.
Ik zou niet te lang wachten met de bestelling van het bandje, wat het horloge is al redelijk oud (late 80er jaren schat ik).

Ja… Kalfsleder… Ebay bracht uitkomst… bandje is onderweg…

Jammer dat ze geen mosterdgeel hebben… :slight_smile: past mooi bij de kast, en het matched bij de Chrono-wijzer…

die chrono… eigenlijk is het een soort “semi ratrappante”… 't mechaniek loopt gewoon door… maar die doorlopende secondewijzer zit er dan niet op…

'k vind em mooi…

Arie Kabaalstra Schreef:

Ja… Kalfsleder… Ebay bracht uitkomst… bandje is
onderweg…

Jammer dat ze geen mosterdgeel hebben… :slight_smile: past
mooi bij de kast, en het matched bij de
Chrono-wijzer…

die chrono… eigenlijk is het een soort “semi
ratrappante”… 't mechaniek loopt gewoon door…
maar die doorlopende secondewijzer zit er dan niet
op…

'k vind em mooi…

I.d.d. een soort semi ratrappante en… bijzonder genoeg om er zuinig op te zijn :wink:

Ja… zoals ik al eerder schreef… ik weet niet of het een blijvertje is… maar op zich… is ie best wel bijzonder… 't leuke is… ik had dit model een paar maanden geleden nog nooit gezien… en… ik zat wat te ontwerpen…(zie ook het topic “alternatief voor ETA”

en toen had ik dit al eens bedacht… “zoek de verschillen”… (:smiley:

Kijk eens wat ik op een hele andere site ben tegengekomen.

Het is een plaatje!

Niet mijn smaak maar proficiat met je nieuwe aanwinst! …en…Arie…wat…heb…jij…toch…met…die…puntjes?
:wink:

Mvg,
Patrick

Mooi, die aparte plaatsing van de sub-dials…

Groet
Mark

koningcaris Schreef:

Kijk eens wat ik op een hele andere site ben
tegengekomen.

Het is een plaatje!
http://i1299.photobucket.com/albums/ag71/koningcar
is/c315dcdd77d23370882ba40685976_120818_braun_bn00
95-copy_zpsc7e8585e.jpg

Mooie foto idd. Heeft ook wel een leuk design, maar niet mijn ding.