Ik was hem al eens eerder tegengekomen op een bepaalde website met een 2 en nu wederom voor een in mijn ogen ongelofelijk lage prijs.
Breil Speed One
Quarts op de breil site staat VD53 (Seiko VD53 gezien de gebruiksaanwijzing van Seiko VD53 en dit horloge)
Chronograaf functie
Met tachymeter basel
Kast 42mm, draagt vrij groot door de tachiring die oversteekt het glas/wijzerplaat is 34mm
Het horloge is mooi afgewerkt, zeker de prijs in ogenschouw nemend. De band is stevig en heeft mooie solid end links de band gaat niet open staan wat ik namelijk niet zo mooi vind. Er is op een subtiel manier omgegeaan met mat en hoogglans op de band en op de kast.
De kroon is voorzien van een B gravering. Ik ben nog niet helemaal uit de werking van de chronograaf. Ik krijg de centrale secondewijzer niet tot stilstand alleen de kleine subdail in het midden als secondwijzer. Mischien hoort het bij dit uurwerk dat moet ik nog even uitzoeken. Als iemand hier info over heeft hoor ik het graag. UPDATE gebruiksaanwing gevonden, werkt als aangegeven
Band en horloge dragen confortabel Het horloge voel zwaar aan, dat zal wennen zijn.
Een leuk detail is de opengewerkte wijzerplaat onder de subdails. hier kijk je op de datumring. De datum is duidelijk af te lezen. Deze moet ik nog goed zetten, foto’s heb ik met Iphone gemaakt.
Hier de plaatjes:
Bedankt voor het kijken