Nieuwe aanwinst Breitling 769

Hallo,

Gisteravond bij Koen geweest om mijn Breitling Chronomat 769 op te halen , Koen heeft hem perfect gereinigd en een beurt gegeven en hij is dan ook weer helemaal toppie in orde .

Als ik het goed heb is dit het 1e model uit 1942-1943 met de schroefjes in de draaibare bezel en nog in erg mooie en originele staat.

Ik ben er erg blij mee , bedankt Koen en hij krijgt een mooi plaatsje bij de rest van mijn collectie.

Mijn beste,

Ziet er weer fantastisch uit!!
Een vintage “avant la lettre”.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi hoor, heel veel draagplezier!

Prachtig ding … (tu)
enne vergis ik me maar is ie ook lekker plat
t.o.v. de diameter ?

Diameter is relatief klein , 36mm ex kroon dus de kast is niet heel dik inderdaad , wat klein om tegenwoordig te dragen maar dat doe ik lekker toch :slight_smile:

Gave Breitling!
Met een diameter van 36mm is overigens helemaal niks mis mee in mijn ogen, mooie maat. Persoonlijk vind ik 38 tot 40mm perfect, maar iets groter tot zo’n 43mm en kleiner tot zo’n 35mm kan allemaal nog gewoon prima.
Ik heb hier een vintage Pierre Laro duiker liggen van 33mm, dat is toch wel het kleinste wat ik zou dragen. Kleiner moet het niet worden, dan wordt het iets te klein in mijn ogen, maar 36mm is een prima maat.
Prachtige aanwinst en gewoon lekker dragen!

Sodeju Jeanot, die is wel érg mooi! Gefeliciteerd :slight_smile:

Mooi, gefeliciteerd !

Prachtige oldtimer, ziet er gaaf uit.
Koen heeft weer prima werk verricht.

Erg leuk heb de oude Breitling horloges eigenlijk nooit goed aandacht gegeven maar dat moet ik wel eens gaan doen zie ik nu wel weer

Heel mooi, Jeanot :~
Geniet ervan :slight_smile:

MartijnV Schreef:

Sodeju Jeanot, die is wel érg mooi! Gefeliciteerd
:slight_smile:

Was ook mijn eerste gedachte!
Uiteraard veel draagplezier, maar dat gaat wel goedkomen! :wink:

Heel erg gaaf, veel plezier er mee!

Schitterende chrono!

Idd. heel mooi (tu)

Prachtig! Een top stuk dat je nooit weg moet doen. Goed werk van Koen ook.

Zoooo jammer dattie weer zo snel werd opgehaald :stuck_out_tongue:
Is echt een prachtklokje, zeker na de restauratie. Durf gerust de te zeggen dat t de mooiste vintage chrono is die ik ooit onder handen heb gehad.
Veel plezier ervan!!!

Bedankt voor de positieve reacties , ik ben ook erg gecharmeerd van deze chrono met de mooie spiraaltachymeter en deze houd ik zeker zelf .

Koen,we kunnen altijd een uitwisselingsprogramma initiëren , komt hij gewoon tijdje bij jou logeren !

Heel knap, ik had er ook zo een, wel met andere wijzers.

kan je nog foto’s posten van de kroon en het deksel?

Heb je het bouwklaar via het serienummer van het horloge kunnen dateren?

Groeten

kurt