Nieuwe aanwinst Breitling B-1

Vandaag een aanvulling op mijn beginnende collectie gehaald, een Breilting B-1 A68362 incl. doos boekjes etc. Horloge is van 2000 dus geen SuperQuartz maar wel COSC en heeft in 2014 bij Wempe een complete service gehad a €495.

Hij zit op een originele stalen band welke ik echter wil vervangen door een Diver Pro 2 of 3 band (iemand die mij het verschil kan vertellen?) omdat ik hem nu teveel op mijn Colt GMT vind lijken en voor de afwisseling ook eens geen stalen band wil dragen.

Hij is in super nette staat echter zit er in de cijfers op de bezel geen verf meer, hier ga ik nog een oplossing voor vinden.

Dan nu de foto’s

Gebroederlijk naast de Colt GMT

En hier een gejatte foto van 1 op een rubber band.

31 likes

Gaaf ding. Veel draagplezier!

Mooi horloge! Geniet ervan :blush:

Ik zou de bezel zo laten. Ik vind het erg mooi zo.

1 like

Gefeliciteerd met je NA!
Als het goed is horen de cijfers in de bezel niet ingekleurd te zijn, ziet er mijn inziens goed uit zo.
Overweeg eens een Ocean racer band met vouwsluiting.
De Verschllende soorten rubberen banden kun je middels Google uitzoeken :wink:

Fijne aanwinst, veel plezier er mee :+1:

Knap setje met deze uitbreiding.:+1:

Mijn beste,

Man man man, wat een fantastische aanwinst!!
Grandioos hoor!!
Proficiat dan ook met deze pientere tijdgeest.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

De Pro Diver 3 band is heel fijn maar de bijbehorende gesp is wat fors en heeft scherpe randen. Dus ga dat passen…

Bedankt, allen voor de reacties.

Gister besloten de cijfers zelf zwart te maken, dit is super goed gelukt.

4 likes

Ziet er goed uit.
Hoe heb je dat gedaan?

Zoals hier https://www.youtube.com/watch?v=7l2snznS3sk alleen niet met een medicijnstrip maar met een sate prikker plat eraf geschraapt. Was een simpel snel klusje.

1 like

Mooi man gefeliciteerd :thumbsup:

Als de aanzet 22mm is heb ik eventueel nog een stuk breitling rubber met een vouwsluiting liggen

Band van @dennisyzf overgenomen, later deze week dus op rubber met vouwsluiting :smiley:

2 likes

Vandaag de band van @dennisyzf binnen gekregen.
Vind het super gaaf staan, misschien alleen nog eens het rubber vervangen voor een met de Breitling tekst.

Foto’s:

4 likes

Staat hem goed!

Nog altijd in bezit, vanaf het begin was de lume dot op de bezel al vervangen door 1 of ander vaag kraaltje. Deze week op ebay een nette bezel met originele lume kunnen bemachtigen en zojuist gemonteerd.

8 likes

Super strak horloge en mijn voorkeur het mooiste op staal :wink:

4 likes