Nieuwe aanwinst: Breitling Colt gmt

Mijn beste,

Nieuwe aanwinst: Breitling Colt gmt.

Het was al lang een gekoesterde wens om eens een gmt horloge in mijn bescheiden doch fraaie horloge collectie te kunnen hebben.
De keus ging uiteindelijk tussen de ‘Omega’ De Ville gmt en de ‘Breitling’ Colt gmt.
Na de twee horloges uitvoerig bekeken te hebben en mij te hebben vergewissen van de prijs / kwaliteit verhouding is het uiteindelijk de ’Breitling’ geworden.
Voorts oogt de ’Omega’ met 38,7 mm wat fragiel en is toch net iets te gekleed.
De ‘Breitling’ daarentegen is met z’n 40,5 mm iets groter en oogt lekker sportief. Het horloge ligt ook lekker om de pols, zowel met stalen als met lederen band.
Bijzonder fraai zijn ook de wijzerplaat met opgelegde cijfers en de gematteerde draaibare lunette.

Tja, zo zie je maar weer. Vroeger nooit gedacht dat ik ooit met een ‘Breitling’ om de pols zou lopen. Te groot, te veel bling, bling, te uitdagend., etc.
Maar dat dacht ik ook van de ‘Rolex’ Seadweller. Dus wie weet. :wink:

Orologio Signaturis Temporis.

2 likes

Beste Tissot62,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik heb hetzelfde horloge (maar dan met een zwarte plaat en stalen band) en ik kan je verzekeren dat het een goede keus is. Draagt gemakkelijk en loopt heerlijk op tijd. Een beetje “bling”, eens, maar dat moet kunnen op zijn tijd.
Volgens mij hebben we een beetje dezelfde smaak. Dit horloge en ook ik ben gecharmeerde van de Sea-dweller. Zie mijn eerdere post vandaag. Veel draagplezier met dit juweel.

Michel

Hallo,

Die “bling” vind ik sterk overroepen. Het is een bijzonder stoer doch stijlvol horloge. En niettegenstaande een witte wijzerplaat, toch klaar en duidelijk afleesbaar.
Ik vind het prachtige horloges.
Ook mooie foto’s ! Je kan “het nieuwe” als het ware nog doorheen de foto ruiken ! :wink:
Veel plezier ermee en wear it in good health !
Hopelijk mogen we ze nog vele (woensdagen ? ) terugzien. (tu)

not bad at all :wink:

Toch fantastisch dat een lang gekoesterde wens in vervulling gaat. Dat vind ik nou het mooie van wensen als ze uitkomen.

Ik ben ook al heel lang aan het dubben over een Breitling en ik denk dat hij ooit op een dag er ook wel komt. Zelf heb ik wat moeite met witte wijzerplaten i.v.m. de afleesbaarheid, maar feit is dat dit een prachtige klok is.

Ik wens je er heel veel plezier mee en koester hem met zorg

groet

Ed

Beste Coenraad,

Gefeliciteerd met de aanschaf van een icoon uit de horlogewereld. Ik kan me vinden in je mening van vóór de aanschaf (protserig, etcetera) en ook in je constatering dat dit voor dit fraaie exemplaar zeker niet opgaat. De wijzerplaat is niet té druk, zoadat leesbaarheid verminderd, en de lunette geeft hem een stoere, sportieve uitstraling.

Je merkt dat de smaak zich continu aan het ontwikkelen is. Vergelijk het met een goede stevige wijn, of een mooie Islay Single Malt whisky. Je moet het leren waarderen, en als eenmaal genoemde waardering er is, zul je niet meer anders willen.

Ik wens je veel draagplezier toe,

Groeten,

Martin

Gefeliciteerd met deze zeer mooie aanwinst. Echt een zeer stijlvol model. Ik denk dat er binnen ieder merk wel een model is te vinden wat ons aanspreekt. Alleen bij Panerai heb ik die nog niet gevonden. :wink:
Veel draagplezier.

Wat een prachtig horloge, een van de mooiere GMT’s die er zijn! (tu)

Van harte Coenraad, veel plezier met je aanwinst.

Hallo Coenraad,

Dit is een heeeeele mooie(tu)(past in het rijtje bij de Conquest)
Heeft door de lederen band ook weer een klassieke uitstraling en je hebt uiteraard gekozen voor de automatic versie wat ik bij een klok zoals deze ook gewoon vindt horen!

Veel draagplezier gewenst!!

Mvg Dennis:)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :slight_smile:

Het is een prachtige Breitling! Veel draagplezier en wees er zuinig op want het is echt een mooie (tu)

Beste Tissot62,

Van harte gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.
Ik vind het een prachtig horloge.

Heel erg veel plezier gewenst met deze mooie klok.

Mooie Breitling (tu)

Heb er maar veel draagplezier van!

Tip: Ik heb zelf ook een GMT (Sinn) en als ik die functie niet gebruik zet ik de GMT wijzer achter de urenwijzer.

Amice, laat me je van harte feliciteren met deze schitterende, nieuwe aanwinst! Een prachthorloge!! (tu) (tu)
Nou heb je tóch eindelijk een Breitling! :wink: Hopelijk ga je er nog veel plezier aan beleven!

Overigens… zou ik de keuze tussen de Breitling en die Omega ook niet makkelijk gevonden hebben.

Ehm, achter de uren wijzer? De beide GMT’s die ik heb draait de GMT wijzer een omwenteling per 24 uur in tegenstelling tot de urenwijzer. Aan de schaalverdeling op de Colt GMT te zien doet deze dat ook.

Heeft de Sinn een ander principe?

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Ehm, achter de uren wijzer? De beide GMT’s die ik
heb draait de GMT wijzer een omwenteling per 24
uur in tegenstelling tot de urenwijzer. Aan de
schaalverdeling op de Colt GMT te zien doet deze
dat ook.

Heeft de Sinn een ander principe?

Groeten,

Martin

De mijne draait rond gelijk de urenwijzer er staat geen binnenschaalverdeling op de wijzerplaat.
Hoe werkt dan bij jou?
Ik begrijp niet goed hoe je dan de tweede tijd kan"lezen".

Hoi Peter,

Nu moet ik even Coenraads fraaie Breitling topic vervuilen met een foto van een Rus :wink:
Zie bijvoorbeeld mijn Vostok:

Je ziet dat de normale wijzers iets over één aangeven, en de GMT wijzer iets na 13.
In het geval van dit horloge is de wijzer niet afzonderlijk verstelbaar, en draai je de lunette om de tweede tijd te duiden.
Ik heb er ook één waarbij de GMT wijzer apart verstelbaar is en de 24 uurs aanduiding gefixeerd. Dit is, om weer on-topic te komen, bij de Breitling volgens mij ook het geval. Op de foto kun je zien dat de ‘normale tijd’ 3 danwel 15 uur is, terwijl de GMT wijzer 13 uur aangeeft.

Bij mijn Alpha GMT is de wijzer ‘traploos’ verstelbaar, hetgeen vrij iritant is om precies goed te zetten, zeker op de niet-hele uren. Bij wat luxere modellen kun je de wijzer in stapjes van exact 1 uur voor- danwel achteruit zetten.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

Groeten uit de CET zone, (hetgeen ik altijd “Civilised Europeans’ Time” noem om mijn Engelse collegea te jennen :wink: )

Martin

Prachtig horloge. Ik hoop dat je er erg veel plezier van zult hebben. Wat een genot toch, onze prachtige hobby.

Marijn.

Beste Coenraad,

Een mooie aanwinst, zoveel is zeker! (tu)

Deze GMT heeft onmiskenbaar alle Breitling familietrekjes mee maar blijft toch aan de “smaakvolle kant” en is zeker geen “bling bling”…integendeel.

Hopelijk weet ie zich te gedragen naast de andere kunstwerkjes (zoals de fraaie Omega) in je collectie :wink:

Ik wens je héél veel draagplezier !

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Beste Tissot62,

Gefeliciteerd met dit prachtige horloge. Ik betrap mezelf erop dat ik, hoewel ik Breitling ‘vroeger’ altijd veel te patserig vond, tegenwoordig vaak met de opmerking “maar deze valt wel mee” kom aanzetten. Is dit een slecht voorteken:)?

Groeten, Tom Vreeken.

Strakke Breitling Coenraad.
Een eigen gezicht, maar toch echt een Breitling