Nieuwe aanwinst Breitling navitimer airborne

Beste,

Afgelopen week deze breitling aangeschaft. Het gaat om een navitime airborne. Het leuke is dat de airborne 4 tellers heeft ipv 3, een extra voor de datum. Ben er erg blij met en heb gister even twee nieuwe bandjes mee genomen om te kijken welke het mooiste staat. Wat vinden jullie?

Groetjes:D

http://www.fotopocket.nl][img]http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/11/20/d4b45778378eb0351d752f4688fbb944/P1000858.JPG[/img

http://www.fotopocket.nl][img]http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/11/20/c1113abb7daaa5d709d372ff4bdc6b64/P1000857.JPG[/img

http://www.fotopocket.nl][img]http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/11/20/2ed1a8c2d179f685c338fc84776a5be2/P1000871.JPG[/img

http://www.fotopocket.nl][img]http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/11/20/2ecca16cd1f0935c1eb95e2b30fab51a/P1000863.JPG[/img

http://www.fotopocket.nl][img]http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/11/20/b8b9bd9ce328c85d577f4fecee24fb72/P1000868.JPG[/img

Prachtig ! ! ! (tu)
Véél plezier met je nieuwe aanwinst.

:smiley: Wéér een “streepje” bij voor de Breitling-club ! :smiley:

@ Henrik: is het geen hoog tijd om eens een Breitling sub-forum te maken ? Zoals op Watchuseek ???

Het barst hier van de Breitlings !

Ik vind hem zéér goed gelukt (tu) Vooral die zwarte racing band vind ik wel goed staan.

Marc-B1 Schreef:

@ Henrik: is het geen hoog tijd om eens een
Breitling sub-forum te maken ? Zoals op Watchuseek
???

Dat gaat (voorlopig) niet gebeuren :slight_smile:

Bedoelde dit ook niet zo héél ernstig hoor ! :wink:

Allen samen in één grote kuip is immers veel gezelliger: zo zie je ook eens wat andere merken voorbij komen.

Zéér mooi, van harte!

Wel met de bovenste band, die racing vind ik totaal niet passen.

Mooi horloge! (tu)
De bovenste band vind ik er het mooiste bij passen.

Bedankt voor de snelle reactie, leuk om te zien dat de keuze van band verschillend is.

Mooie Nav is dit(tu)

Is dit de uitvoering met de vliegtuigen afgebeeld op de achterkant?
Een collega van m’n werk is n.l larisch van dit type en hoopt binnen afzienbare tijd één aan te schaffen.

gr Ron

Beste Ron,

Ik heb het horloge nu in de watchwinder zitten maar op de achterkant staat een vliegtuig.

groetjes.

Mijn beste,

Wel bekome het u!!

Formidabel, wat een mooi horloge!!
Robuustheid, schoonheid en functionaliteit maken van dit horloge een echt wonder van ‘inventiviteit’.
En gevangen door een energieke horlogeband laat deze Breitling jou met fierheid het voortschrijden der tijd gadeslaan.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit bevlogen horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hey Mark,

Nou je wist het al maar ik ben erg te spreken over de blauwe band, zorgt voor mooi contrast met de blauwe wijzerplaat!

kort en grachtig: NICE ONE!!

groetjes, Max

Prachtig horloge,mooie wijzerplaat en de eerste band is de beste.
Wat voor een merk is dat eigenlijk?, ik heb er nog nooooooooit van gehoord.
Misschien heeft Mar-B1 wat informatie?
Voorwaar, voorwaar ik zeg U!!Een geweldige combinatie!!
Veel draag plezier.
groeten
Jack

jackwillen Schreef:

Prachtig horloge,mooie wijzerplaat en de eerste
band is de beste.
Wat voor een merk is dat eigenlijk?, ik heb er nog
nooooooooit van gehoord.
Misschien heeft Mar-B1 wat informatie?
Voorwaar, voorwaar ik zeg U!!Een geweldige
combinatie!!
Veel draag plezier.
groeten
Jack

Tja…ik denk dat het één of ander “plakmerk” is :wink:

Dit is wat WIKI zegt, maar het is imbo niet allemaal juist…

Breitling werd in 1884 opgericht door de Zwitserse technicus Léon Breitling. Breitling opende een fabriek gespecialiseerd in chronometers en stopwatches, die gebruikt werden voor wetenschappelijke doeleinden. Breitling maakte toen nog geen horloges.

In 1904 maakte Cartier het eerste polshorloge en Breitling was hiervan onder de indruk. Hij kwam op het idee om een pols-stopwatch te maken. Deze uitvinding kwam precies op tijd, want een jaar eerder maakten de eerste gemotoriseerde vliegtuigen vlucht. De pols-stopwatch bleek ideaal voor piloten te zijn en sindsdien zou Breitling altijd geassocieerd worden met de luchtvaart.

In 1914 overleed Louis Breitling, en zijn zoon Gaston nam de fabriek over. Gaston deed in 1923 een zeer belangrijke en invloedrijke uitvinding. Hij ontwierp een horlogekast waarin zowel een horloge-uurwerk als een stopwatch geplaatst konden worden. Voor het eerst werden deze twee functies gecombineerd. Vanaf nu was Breitling een echt horlogemerk. In 1926 ontwierp Gaston een uurwerk dat opgewonden werd door de polsbeweging. Hiermee werd Breitling, na Rolex, het tweede merk dat commercieel succesvolle automatische uurwerken maakte.

Intussen bleef Gaston steeds nieuwe uitvindingen bedenken waardoor Breitling uitgroeide tot een technisch hoogstaand en geavanceerd horlogemerk. Hoogtemeters, snelheidsmeters, kompassen, grademeters, tijdzone-aanduidingen en chrono’s waren mogelijk geworden.

In 1936 werd Breitling leverancier aan de Royal Air Force, speciaal voor de Britse luchtmacht ontwierp Breitling een zelfopwindend horloge met stopwatch, kompas, en tijd- en datumaanduiding.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog deed de Duitse Luftwaffe ook een beroep op Breitling om ditzelfde horloge te maken. Omdat Breitling een Zwitsers en dus neutraal bedrijf was, stemde het toe en leverde het dus voor zowel de Britse als de Duitse strijdkrachten. In 1943 ging Breitling ook horloges maken voor de Amerikaanse luchtmacht.

Na de oorlog vroeg de Amerikaanse marine om horloges te maken voor de gezagvoerders van Amerikaanse oorlogsschepen. Zodoende ontwierp Breitling een horloge wat speciaal gemaakt was voor zeevaarders. Dit horloge was later ook voor particulieren te koop.

In 1956 verscheen de Navitimer, het horloge dat gezien wordt als het ultieme vliegeniershorloge. Dit model wordt nog steeds, in nauwelijks gewijzigde vorm, gefabriceerd. Kenmerkend is o.a. de verdraaibare rekenlineaal aan de rand van de kast, de zgn. lunette. De naam is een samentrekking van de Engelse termen “navigation” en “timer”.

In 1995 ging Breitling een zakendeal aan met de Engelse autofabrikant Bentley. Bentley wilde een horloge leveren aan iedereen die een van hun auto’s kocht. Breitling ontwierp een horloge dat speciaal voor Bentley ontworpen was. De Breitling Bentley was zo geliefd dat Breitling hem ook begon te verkopen aan particulieren. Er zijn intussen tientallen verschillende versies van de Breitling Bentley gemaakt.

Vandaag de dag investeert Breitling nog steeds erg veel geld in innovaties en experimenten, en maakt steeds weer nieuwe technisch vooruitstrevende modellen.

Vanaf mei 2009 is Breitling officieel een Manufactuur; hetgeen wil zeggen dat Breitling toegetreden is tot een select aantal fabrikanten dat geheel in eigen huis ontworpen en vervaardigde uurwerken maakt. Het nieuwe model Chronomat, Breitling’s bestverkochte model, zal worden voorzien van het nieuwe chronograaf-uurwerk (d.w.z. met ingebouwde stopwatch), met de aanduiding B01.

Een deel van het bedrijf; nl. Breitling Chronometrie, is nog steeds gevestigd in de Jura; in dezelfde plaats La Chaux-de-Fonds als waar Louis Breitling de fabriek begon. Sinds 2001 heeft Breitling een nieuw hoofdkantoor en fabriek in Grenchen.

Bekende modellen van Breitling
Breitling heeft vele verschillende modellen. De horloges zijn ruwweg onder te verdelen in vijf groepen.

1: Navitimer
Deze groep horloges omvat 14 verschillende modellen die te maken hebben met luchtvaart. De modellen hebben allen een stopwatch en draaibare ring (lunette) met cijfers rondom de wijzerplaat. De drager kan de stopwatch laten lopen en dan aan de hand van de cijfers verschillende meetwaarden aflezen, zoals klimsnelheid, gemiddelde snelheid en brandstofverbruik.

2: Aeromarine
Deze groep omvat alle horloges die een kwartsuurwerk hebben. Een groot aantal van deze horloges heeft zowel digitale als analoge tijdsaanduidingen.

3: Windrider
Tot deze groep behoren verschillende soorten horloges: ze variëren van duikers- tot autorace horloges die over het algemeen wat sjieker maar ook wat minder technisch begaafd zijn. De Windriders hebben wat minder functies maar zijn wel vaak gemaakt van goud of platina en bewerkt met parelmoer of diamanten.

4: Professional
De met hoogwaardige quartz-uurwerken uitgeruste, voor hard dagelijks “outdoor”-gebruik geschikte lijn is de Professional groep. De Professionals hebben als doelgroep beroepspiloten, astronauten of zeezeilers.

Het exclusiefste horloge binnen de Professional groep is de Professional Emergency. Het horloge bevat een peilzender op de noodsignaal-frequentie van 121 MHz, die geactiveerd wordt als een veiligheidspin uit het horloge wordt getrokken. Hierdoor is de drager te lokaliseren door reddingwerkers.

Dit zendertje gaf het horloge grote naamsbekendheid toen in 2001 twee piloten met hun helikopter neergestort waren op Antarctica. Een van de piloten trok de noodgevalpin eruit en wist zo de reddingswerkers te alarmeren. De reddingsbrigade kon aan de hand van de peilzender de exacte locatie vast stellen. Beide piloten werden gered.

De Professional Emergency is eigenlijk alleen voor beroepspiloten te koop, maar particulieren mogen het horloge ook kopen. Bij aanschaf moet dan een contract worden ondertekend dat bepaalt dat bij misbruik (loos alarm) de eigenaar op moet draaien voor de reddingskosten. Een eenvoudige batterijwissel is bij dit model niet mogelijk; het horloge kan alleen opgestuurd worden naar de fabriek voor een volledige -en kostbare- onderhoudsbeurt. De eerste batterijwissel valt bij dit model dan ook onder de garantie.

5: Bentley
Begin jaren 90 gaf het automerk Bentley gratis een Breitling-horloge aan de kopers van hun auto’s. Het horloge droeg het logo van Bentley en was niet te koop. De Breitling Bentley werd al snel een gewild verzamelaarsobject. Breitling ging vanaf 1997 ook Bentley-horloges maken die gewoon in de betere horlogewinkel te koop waren.

Tot de Bentley-groep behoren de grootste, zwaarste en dikste horloges. De horloges hebben een kast van roestvrij staal, rood goud of geel goud. De horloges hebben meestal een stopwatch en een draaibare lunette waarmee verschillende snelheden kunnen worden berekend. Prijzen variëren van E 4810 tot E 131220 (2009). De echte “liefhebbers” kunnen de horloges nog geheel met diamanten laten plaveien, de prijs is dan op aanvraag

1 like

Mooi!

De zwarte racer maakt hem erg fraai maar ik ben ook benieuwd naar de “looks” met een stalen band. Uiteraard die met 7 schakels in rij…
Oveverigens is het binnenwerk ook de moeite waard maar ja… Geen see-through voor Breitling he?

Stoer en vintage met die 4 subdials. Maar persoonlijk heb ik liever een venstertje voor de datum. Ik hou van de 7750, velen vinden em a-syncroon met de subdials op 6-9-12. Die hebben liever 3-6-9. Maar ik heb de datum graag op 3.

Hoewel ik niks met gatenbanden heb, past het hier wel bij dit klokje. Proficiat!

Mooie Breitling (tu)

Ik vind de band zonder gaatjes het mooist staan op deze Breitling.
De rallyband is op zich een hele mooie band maar hoort meer bij een ander type
horloge.

Al een fliegerband overwogen?

http://original-fliegerband.de/

Erg fraai, deze zou ik zelf ook graag nog eens aan mijn collectie willen toevoegen. Gefeliciteerd!

Marc-B1 Schreef:

jackwillen Schreef:


Prachtig horloge,mooie wijzerplaat en de eerste
band is de beste.
Wat voor een merk is dat eigenlijk?, ik heb er
nog
nooooooooit van gehoord.
Misschien heeft Mar-B1 wat informatie?
Voorwaar, voorwaar ik zeg U!!Een geweldige
combinatie!!
Veel draag plezier.
groeten
Jack

Tja…ik denk dat het één of ander “plakmerk” is
:wink:

Dit is wat WIKI zegt, maar het is imbo niet
allemaal juist…

Breitling werd in 1884 opgericht door de Zwitserse
technicus Léon Breitling. Breitling opende een
fabriek gespecialiseerd in chronometers en
stopwatches, die gebruikt werden voor
wetenschappelijke doeleinden. Breitling maakte
toen nog geen horloges.

In 1904 maakte Cartier het eerste polshorloge en
Breitling was hiervan onder de indruk. Hij kwam op
het idee om een pols-stopwatch te maken. Deze
uitvinding kwam precies op tijd, want een jaar
eerder maakten de eerste gemotoriseerde
vliegtuigen vlucht. De pols-stopwatch bleek ideaal
voor piloten te zijn en sindsdien zou Breitling
altijd geassocieerd worden met de luchtvaart.

In 1914 overleed Louis Breitling, en zijn zoon
Gaston nam de fabriek over. Gaston deed in 1923
een zeer belangrijke en invloedrijke uitvinding.
Hij ontwierp een horlogekast waarin zowel een
horloge-uurwerk als een stopwatch geplaatst konden
worden. Voor het eerst werden deze twee functies
gecombineerd. Vanaf nu was Breitling een echt
horlogemerk. In 1926 ontwierp Gaston een uurwerk
dat opgewonden werd door de polsbeweging. Hiermee
werd Breitling, na Rolex, het tweede merk dat
commercieel succesvolle automatische uurwerken
maakte.

Intussen bleef Gaston steeds nieuwe uitvindingen
bedenken waardoor Breitling uitgroeide tot een
technisch hoogstaand en geavanceerd horlogemerk.
Hoogtemeters, snelheidsmeters, kompassen,
grademeters, tijdzone-aanduidingen en chrono’s
waren mogelijk geworden.

In 1936 werd Breitling leverancier aan de Royal
Air Force, speciaal voor de Britse luchtmacht
ontwierp Breitling een zelfopwindend horloge met
stopwatch, kompas, en tijd- en datumaanduiding.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog deed de Duitse
Luftwaffe ook een beroep op Breitling om ditzelfde
horloge te maken. Omdat Breitling een Zwitsers en
dus neutraal bedrijf was, stemde het toe en
leverde het dus voor zowel de Britse als de Duitse
strijdkrachten. In 1943 ging Breitling ook
horloges maken voor de Amerikaanse luchtmacht.

Na de oorlog vroeg de Amerikaanse marine om
horloges te maken voor de gezagvoerders van
Amerikaanse oorlogsschepen. Zodoende ontwierp
Breitling een horloge wat speciaal gemaakt was
voor zeevaarders. Dit horloge was later ook voor
particulieren te koop.

In 1956 verscheen de Navitimer, het horloge dat
gezien wordt als het ultieme vliegeniershorloge.
Dit model wordt nog steeds, in nauwelijks
gewijzigde vorm, gefabriceerd. Kenmerkend is o.a.
de verdraaibare rekenlineaal aan de rand van de
kast, de zgn. lunette. De naam is een
samentrekking van de Engelse termen "navigation"
en “timer”.

In 1995 ging Breitling een zakendeal aan met de
Engelse autofabrikant Bentley. Bentley wilde een
horloge leveren aan iedereen die een van hun
auto’s kocht. Breitling ontwierp een horloge dat
speciaal voor Bentley ontworpen was. De Breitling
Bentley was zo geliefd dat Breitling hem ook begon
te verkopen aan particulieren. Er zijn intussen
tientallen verschillende versies van de Breitling
Bentley gemaakt.

Vandaag de dag investeert Breitling nog steeds erg
veel geld in innovaties en experimenten, en maakt
steeds weer nieuwe technisch vooruitstrevende
modellen.

Vanaf mei 2009 is Breitling officieel een
Manufactuur; hetgeen wil zeggen dat Breitling
toegetreden is tot een select aantal fabrikanten
dat geheel in eigen huis ontworpen en vervaardigde
uurwerken maakt. Het nieuwe model Chronomat,
Breitling’s bestverkochte model, zal worden
voorzien van het nieuwe chronograaf-uurwerk
(d.w.z. met ingebouwde stopwatch), met de
aanduiding B01.

Een deel van het bedrijf; nl. Breitling
Chronometrie, is nog steeds gevestigd in de Jura;
in dezelfde plaats La Chaux-de-Fonds als waar
Louis Breitling de fabriek begon. Sinds 2001 heeft
Breitling een nieuw hoofdkantoor en fabriek in
Grenchen.

Bekende modellen van Breitling
Breitling heeft vele verschillende modellen. De
horloges zijn ruwweg onder te verdelen in vijf
groepen.

1: Navitimer
Deze groep horloges omvat 14 verschillende
modellen die te maken hebben met luchtvaart. De
modellen hebben allen een stopwatch en draaibare
ring (lunette) met cijfers rondom de wijzerplaat.
De drager kan de stopwatch laten lopen en dan aan
de hand van de cijfers verschillende meetwaarden
aflezen, zoals klimsnelheid, gemiddelde snelheid
en brandstofverbruik.

2: Aeromarine
Deze groep omvat alle horloges die een
kwartsuurwerk hebben. Een groot aantal van deze
horloges heeft zowel digitale als analoge
tijdsaanduidingen.

3: Windrider
Tot deze groep behoren verschillende soorten
horloges: ze variëren van duikers- tot autorace
horloges die over het algemeen wat sjieker maar
ook wat minder technisch begaafd zijn. De
Windriders hebben wat minder functies maar zijn
wel vaak gemaakt van goud of platina en bewerkt
met parelmoer of diamanten.

4: Professional
De met hoogwaardige quartz-uurwerken uitgeruste,
voor hard dagelijks “outdoor”-gebruik geschikte
lijn is de Professional groep. De Professionals
hebben als doelgroep beroepspiloten, astronauten
of zeezeilers.

Het exclusiefste horloge binnen de Professional
groep is de Professional Emergency. Het horloge
bevat een peilzender op de noodsignaal-frequentie
van 121 MHz, die geactiveerd wordt als een
veiligheidspin uit het horloge wordt getrokken.
Hierdoor is de drager te lokaliseren door
reddingwerkers.

Dit zendertje gaf het horloge grote
naamsbekendheid toen in 2001 twee piloten met hun
helikopter neergestort waren op Antarctica. Een
van de piloten trok de noodgevalpin eruit en wist
zo de reddingswerkers te alarmeren. De
reddingsbrigade kon aan de hand van de peilzender
de exacte locatie vast stellen. Beide piloten
werden gered.

De Professional Emergency is eigenlijk alleen voor
beroepspiloten te koop, maar particulieren mogen
het horloge ook kopen. Bij aanschaf moet dan een
contract worden ondertekend dat bepaalt dat bij
misbruik (loos alarm) de eigenaar op moet draaien
voor de reddingskosten. Een eenvoudige
batterijwissel is bij dit model niet mogelijk; het
horloge kan alleen opgestuurd worden naar de
fabriek voor een volledige -en kostbare-
onderhoudsbeurt. De eerste batterijwissel valt bij
dit model dan ook onder de garantie.

5: Bentley
Begin jaren 90 gaf het automerk Bentley gratis een
Breitling-horloge aan de kopers van hun auto’s.
Het horloge droeg het logo van Bentley en was niet
te koop. De Breitling Bentley werd al snel een
gewild verzamelaarsobject. Breitling ging vanaf
1997 ook Bentley-horloges maken die gewoon in de
betere horlogewinkel te koop waren.

Tot de Bentley-groep behoren de grootste, zwaarste
en dikste horloges. De horloges hebben een kast
van roestvrij staal, rood goud of geel goud. De
horloges hebben meestal een stopwatch en een
draaibare lunette waarmee verschillende snelheden
kunnen worden berekend. Prijzen variëren van E
4810 tot E 131220 (2009). De echte "liefhebbers"
kunnen de horloges nog geheel met diamanten laten
plaveien, de prijs is dan op aanvraag

Amay, Marc B-1 heeft U dat allemaal moeten typen??
Das veel werk, nietwaar.
Maar bedankt voor de informatie.
Gij zijt zeker en vast ene goeien kerel.