Zaterdag avond zetten Stefan z’n Orsa Sea Angler “Silver Surfer” te koop. Ik was de 26ste kijker naar de advertentie maar gelukkig pas de eerste bieder (de vraagprijs) en kon 'm zondagochtend komen halen! Het horloge heeft wat gebruikssporen en mist de doos en papieren (hoewel ik geen idee heb of die er sowieso zijn).
Ik heb de Orsa’s op het forum altijd al erg mooi gevonden dus ik ben hier erg blij mee en mijn PRS-2 Dreadnought heeft nu eindelijk een waardig broertje! Opvallend vind ik dat de Orsa qua kast helemaal niet onderdoet voor de PRS-2 en het uurwerk is volgens mij hetzelfde. Al zou de Dreadnought een COSC gecertificeerd uurwerk hebben. Wat zelfs in het voordeel van de Orsa spreekt is de kroon op 4 uur (bij een dergelijk groot horloge echt fijn) en dat de kastbodem niet zo’n scherpe gravure heeft (op die van de PRS-2 kun je je nagels vijlen, maar waarom zou je).
Ik heb er twee rubberen Orsa banden en een Watchadoo beadblasted band bij gekregen maar heb er zelf meteen een bruin lederen band aan gezeten, imho erg geslaagd.
Nu begrijp ik wat je bedoelde toen je zei dat de Orsa je aan de Dreadnought deed denken, ik denk dat ze idd broers zijn Die band staat er trouwens erg mooi om, ik hoop dat je er blij mee bent (blijft).