Nieuwe aanwinst: broertje voor Dreadnought!

Zaterdag avond zetten Stefan z’n Orsa Sea Angler “Silver Surfer” te koop. Ik was de 26ste kijker naar de advertentie maar gelukkig pas de eerste bieder (de vraagprijs) en kon 'm zondagochtend komen halen! Het horloge heeft wat gebruikssporen en mist de doos en papieren (hoewel ik geen idee heb of die er sowieso zijn).

Ik heb de Orsa’s op het forum altijd al erg mooi gevonden dus ik ben hier erg blij mee en mijn PRS-2 Dreadnought heeft nu eindelijk een waardig broertje! Opvallend vind ik dat de Orsa qua kast helemaal niet onderdoet voor de PRS-2 en het uurwerk is volgens mij hetzelfde. Al zou de Dreadnought een COSC gecertificeerd uurwerk hebben. Wat zelfs in het voordeel van de Orsa spreekt is de kroon op 4 uur (bij een dergelijk groot horloge echt fijn) en dat de kastbodem niet zo’n scherpe gravure heeft (op die van de PRS-2 kun je je nagels vijlen, maar waarom zou je).

Ik heb er twee rubberen Orsa banden en een Watchadoo beadblasted band bij gekregen maar heb er zelf meteen een bruin lederen band aan gezeten, imho erg geslaagd.

De foto’s:

Sorry voor de weerspiegeling op de Dreadnought…

Nice hoor. Duikers zijn toch wel de meest stoere klokken vind ik.

Da’s een stoer koppel (tu)
Grappig dat ze zo verschillend van elkaar zijn. Alleen aan de kastvorm kun je enigszins de familieband herleiden.

Veel plezier ermee,

Martin

Ze passen goed bij elkaar.

Een Ocean 7 of Ocean LM7 zou er ook niet bij misstaan…

Wát een schitterend duo! ::o

Lekker setje! Volgens mij heeft de Orsa trouwens geen doos maar een zwart etuitje…
Jur

Absoluut 2 toppers!

De Orsa vind ik erg leuk, de Dreadnought SUPERRRRRRRRR

Mooie aanwinst :smiley:

Alletwee prachtig, Proficiat!

Fraai setje Henrik! Twee totaal verschillende horloges uit één en dezelfde stal. Gefeliciteerd(tu)

leuke duikertjes, veel plezier er mee!

Groet,
Arno.

Nu begrijp ik wat je bedoelde toen je zei dat de Orsa je aan de Dreadnought deed denken, ik denk dat ze idd broers zijn :slight_smile: Die band staat er trouwens erg mooi om, ik hoop dat je er blij mee bent (blijft).

Groeten,

Stefan

Jur Schreef:

Lekker setje! Volgens mij heeft de Orsa trouwens
geen doos maar een zwart etuitje…
Jur

Nee ik heb hem zelf ook je krijgt er een lelijke kartonnen doos bij waar het horloge maar net in past…

Mooi hoor Henrik (tu).

Hier de mijne nr. 1/50

Mooi, zeker met die bruine band :~

Het zijn wel verschillende merken en ik denk dat de kast van de Orsa niet van Frickers komt. Maar toch is de overeenkomst “striking”.

Prachtige aanwinst Henrik, je was me helaas voor. Mocht je hem nog eens weg willen doen, dan eerst een PB naar mij aub :wink:

Jur Schreef:

Lekker setje! Volgens mij heeft de Orsa trouwens
geen doos maar een zwart etuitje…
Jur

De mijne zat in een heel simpel kartonnen doosje.

Mooi duo, veel plezier ermee!