Nieuwe aanwinst: Bulova 214 Accutron Spaceview (1964)

Beste forumleden, ik ben al een tijdje lid maar heb nagenoeg geen berichten geplaatst. Ik dacht: “laat ik maar eens beginnen.”

Onlangs aangeschaft (defect en beschadigd), maar toch heel aardig kunnen opknappen.(de linker werkspoel was defect, maar kon hersteld worden.)
Stemvork horloge uit 1964, met orgineel glas.


Bulova Accutron Spaceview

Loopt nu weer mooi op tijd, alleen de wijzers nog opvullen en de indexen opnieuw aanbrengen op de cijferring.

Mooi!(tu)

Mijn beste,

Hopelijk volgen er meer van zulke blijmoedige berichten!!
Ik wens je in ieder geval veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit kijklustige horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Proficiat.
Ik blijf de 214’s verreweg de leukste stemvorken vinden.

Mooi hoor(tu)

Doe je dat opknappen zelf?

Yeah! De spaceviews zijn mijn favoriet!

Super!!

tjvreeken Schreef:

Mooi hoor(tu)

Doe je dat opknappen zelf?

Ja ik heb 'm zelf opgeknapt, glas was zwaar gebutst maar origineel dus het redden waard, is met wat fijn schuurpapier en polijsten toch weer heel aardig geworden. Fijne aan kunstofglazen met spanring is dat ze niet los gaan zitten als ze oud zijn. Verder heb ik het uurwerk een schoonmaakbeurt gegeven, en goed afgesteld. (gelukkig waren de pallen nog intact) Ook het electronische deel heb ik nagezien. De linker werkspoel was dus defect, maar kon gesoldeerd worden.

grootmokum Schreef:

Proficiat.
Ik blijf de 214’s verreweg de leukste stemvorken
vinden.

Tsja voor het oog zijn ze het leukst, qua techniek is de Omega Megasonic stemvork met micromotor toch verreweg het interessantst.

Knap hoor :slight_smile: En een héél mooie spaceview!

Ik heb een 218 caliber Bulova gerepareerd, maar dat was gewoon van twee horloges één goede maken. (ik had nog twee losse uurwerken, één met een linker spoel kapot, en de andere met een kapotte rechterspoel) Maar de 214 is een stuk moeilijker om aan te werken.

Ik moet nog steeds eens iemand contacteren voor mijn megasonic, (komt er niet van) het ding loopt, maar heeft een servicebeurt nodig, aan dat uurwerk ga ík niet klooien :slight_smile:

Goed bezig!!!

Normaliter heb ik niets met horloges waarbij bezuinigd is op het (wijzer)plaatmateriaal, maar voor deze maak ik een uitzondering;)

Veel plezier met je mooie aanwinst!

Mooi gedaan.
Heb ook veel stemvorkklokjes in de verzameling.
De 214 is een stuk geschiedenis, koesteren.
Gebruik je de batterij 387S ?

Ze zijn heel mooi maar ook erg kwetsbaar volgens mij en onderdelen worden erg schaars. Heb een 214 en een 218 gehad maar heb ze weer weggedaan omdat ik geen klik met elektrisch kreeg.

Inderdaad ja, ik twijfelde eerst nog over een accucell (wel mooi om 'm op de originele 1,35volt te draaien), maar hoor dat dit nogal kwetsbare wispelturige dingen zijn.

Mooi ding, die Omega! Dat micromotortje met magnetische koppeling, heel bijzonder.

Heb hier nog veel onderdelen van liggen.

Hoogst waarschijnlijk voor de eigen klanten & collectie Freddy :wink:
Anders zou je er ook zo doorheen zijn denk ik zo maar…

ps. Had graag weer eens langsgekomen maar heb de auto overboord gedaan voor een fiets, moet nu veel oefenen en kilometers maken zodat ik misschien volgend jaar op de fiets een stukje jouw kant op kan komen. Overigens komt de fiets pas eind augustus want met de hand gemaakt :wink:

Freddy Schreef:

Heb hier nog veel onderdelen van liggen.

Nou Franske, en dat op je ouderdom, bijna een 6 vooraan.
Zal je nog veel moeten trainen om tot hier te komen.
Het pilsje staat al klaar :wink:

Hoe ouder hoe gekker :wink:

Freddy Schreef:

Nou Franske, en dat op je ouderdom, bijna een 6
vooraan.
Zal je nog veel moeten trainen om tot hier te
komen.
Het pilsje staat al klaar :wink: