Eerder in het jaar al gespot en nu dan in bezit. De Bulova Curv (98A162).
's werelds eerste gekromde chronograaf uurwerk volgens Bulova.
Destijds eigenlijk gelijk verkocht en in het echt vind ik hem ook echt geslaagd.
De donkere titanium grijze kast en wijzerplaat samen met de rose gouden wijzers en indices
Daarnaast een prima kijk op het uurwerk door de zichtbodem.
Specs:
Uurwerk: High Performance Quartz Curv Chronograph / 262kHz
Glas: Saffier
Kast diameter: 44 mm
Kast hoogte: 10.1 mm
Water Resistance: 30M
Band: rubber
Video:
Erg benieuwd hoe dit in de praktijk bevalt. De eerste indruk is heel erg goed.
En aangezien jullie waarschijnlijk toch wel om foto’s gaan zeuren ben ik jullie voor
Moet toegeven, de foto’s doen de Curv vooralsnog geen recht. Later de DSLR een kans geven, voor nu de smartphone foto’s.
Bulova maakt toch ook wel bijzondere klokken. Ik vind ze zeker mooi. Behalve curved tv’s en smartphones, nu dus ook curved horloges. En een doorzichtvenster bij quartz > apart. Wat ik een beetje afbreuk aan het geheel vind doen, zijn de schroefjes aan de achterzijde.
De schroefjes zijn onoverkomelijk denk ik. Zo’n gebogen onderkant is een beetje lastig schroeven.
Ja de eerste indruk is uitstekend, valt perfect over de pols heen. De combinatie met de rubberen band zorgt echt voor een super comfortabel draagbaar horloge.
Bij een standaard kast voel ik hem wel eens minder lekker zitten, ik ben benieuwd hoe dit gaat aanvoelen na een hele dag dragen.
Comfort
Draagcomfort is uitstekend. Door het lichte gewicht en de gebogen kast verdwijnt deze echt op de pols.
De rubberen band draagt op zich lekker maar hangt wel wat aan qua stof. Vervangen is geen optie voorlopig door de niet standaard aansluiting.
Afleesbaarheid
De afleesbaarheid is toch een minpuntje ben ik nu van mening. Hoewel ik het horloge met name binnenshuis gedragen heb, valt de schittering wel op.
Door het gebogen glas schittert het licht wat er opvalt aardig goed wellicht ook door de deels gepolijste indices.
Verder heb ik volgens mij aan de rand van de minuten subdial een stofje o.i.d. zitten, met de loep krijg ik nog niet helemaal duidelijk wat het is.
Ik ben hem hier nog niet tegengekomen. Sowieso is Bulova niet echt aanwezig in Nederland. Mijn andere Bulova’s (Accutron II en Seaking) komen uit Engeland.