Nieuwe aanwinst - Bulova Oceanographer '666'

Een nieuwe aanwinst. De Bulova Oceanographer 666 Automatic.
Kon er op internet niet veel over vinden. Op de foto’s lijkt te plaat trouwens wel wat lichter.

De pics…

mooie, ik had het er gisteren nog over dat de duikers van Bulova erg ondergewaardeerd zijn.

Deze doet qua kwaliteit niet onder voor de andere vintage duikers van grote merken hoor. Ziet er in het echt nog veel beter uit. Mooi uurwerk ook.

En volgens mij zijn deze nog best zeldzaam ook (las ik net ergens).

http://bbwatches.info/bulovaoceanblackrubr.php

en een soort gelijke op de ebay.

http://www.ebay.nl/itm/18ct-Bulova-666-Oceanographer-Snorkel-Divers-Watch-c1980s-NEW-OLD-STOCK-/180802819309?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item2a18b014ed#ht_500wt_1202
en een soortgelijke op ebay

Dank je. Is maar moeilijk info over deze klok te vinden.
Heb ergens wel gelezen dat de ring 10kt solid gold zou moeten zijn. Bij de goldplated versie (zoals ik eerder liet zien met de link van ebay)
zou deze 10kt solid gold moeten zijn. Nou weet ik niet of dit een fabeltje is maar de bezel is in uitmuntende staat en de kast een stuk minder.
Daarnaast is de kleur ook duidelijk anders.

Misschien weet één van jullie meer…

Hij ziet er echt prachtig uit! Blauw hé:D

Dank je:D…Hij is meer iets van donkergrijs mat. Weet jij iets meer over dit model?

Ga maandag iig effe die bezel laten checken bij mijn een vriend die een juwelier heeft.

Edit: het is trouwens niet die ene van de eerste link. Maar deze (dan staal met hoop zoals elders gelezen 10kt solid white gold beze).

http://goldsmithwatchworks.com/A-1-TIFFANY-CO/SS-GP-W-GERMAN-BULOVA-AUTOMATIC-666-FEET.htm

Mooie aanwinst, je komt ze niet vaak tegen.
Wel vreemd dat er T- W Germany -T op de plaat staat :S

De Snorkel van mij is een T- Swiss -T zoals je kunt zien:

mvg

Gefeliciteerd, mooie aanwinst hoor!

Hoi mooie zeg die van jou.

Deze is speciaal gemaakt in Duitsland (de kast en dergelijke iig). De Bezel is volgens bronnen (als ik het moet geloven) 10kt wit goud. Destijds werden er horloges van Bulova gemaakt in Japan, Zwitserland en dus Duitsland.

De links die ik eerder melde geven meer uitleg.

Prechtige klok!

Japan? Ik dacht VS, Zwitserland en Duitsland. De meeste Caravelle horloges kwamen uit Duitsland, ook een aantal Bulova’s…

Een van de links die je toont gaat over een Oceanographer model dat nogal lijkt op een Rolex Datejust. Jouw variant is een wat minder bekende inderdaad, maar er zijn héél veel verschillende modellen Oceanographers gemaakt.

Vs en Zwitserland was me bekend, Duitsland en Japan niet.
Ik vroeg het omdat de 1e link spreekt over een Zwitserse Bulova maar je kunt duidelijk zien dat ze W Germany hebben weggepoetst :wink:

Ook het uurwerkje ziet er anders (lees minder mooi afgewerkt) uit, ter vergelijk:

Eenzelfde als die van mij staat op chrono24 met een behoorlijke vraagprijs vind ik, ziet er lang niet zo gaaf uit en heeft ook de originele stalen band niet.
Zoveel zou ik er nooit voor durven vragen ook al zijn de Snorkels best wel zeldzaam…

mvg

meziya Schreef:

Hoi mooie zeg die van jou.

Deze is speciaal gemaakt in Duitsland (de kast en
dergelijke iig). De Bezel is volgens bronnen (als
ik het moet geloven) 10kt wit goud. Destijds
werden er horloges van Bulova gemaakt in Japan,
Zwitserland en dus Duitsland.

De links die ik eerder melde geven meer uitleg.

Klopt. Maar dat is ook niet dezelfde. Die andere in goud wel.
Waarom ze die W. Germany daar hebben weggepoetst weet ik niet.

Ik zal ook even foto’s maken van t uurwerk.
Ziet er iig wel mooi uit.
Deze is dus dezelfde als die ene van ebay en goldsmith nog wat

Het is best wel grappig als je ziet hoe men met data’s rommelt terwijl het bij Bulova zo makkelijk is (vanaf eind jaren 40) om een type te dateren.
Als jij op de achterdeksel ook hebt staan dat de bezel 10kt is (zoals bij Goldsmit etc) dan lijkt het me duidelijk toch? Ik snap alleen het nut niet als hij zwart is gemaakt :wink:

meziya Schreef:

Ik zal ook even foto’s maken van t uurwerk.
Ziet er iig wel mooi uit.
Deze is dus dezelfde als die ene van ebay en
goldsmith nog wat

Om deze om precies te zijn. Maar dan staal.

http://goldsmithwatchworks.com/A-1-TIFFANY-CO/SS-GP-W-GERMAN-BULOVA-AUTOMATIC-666-FEET.htm

Hahaha Daar heb heb ik niet eens naar gekeken. Was laat en heb het niet helemaal goed bekeken. Op de mijne staat geen 10kt gold bezel dus dat is ie iig niet.

Wat bedoel je precies met dat ie zwart is gemaakt?

Ik dacht dat je met bezel de duikring bedoelde…

meziya Schreef:

Hahaha Daar heb heb ik niet eens naar gekeken. Was
laat en heb het niet helemaal goed bekeken. Op de
mijne staat geen 10kt gold bezel dus dat is ie iig
niet.

Wat bedoel je precies met dat ie zwart is gemaakt?

Ja bedoel ik ook. Maar wat bedoel je precies met zwart gemaakt?