Nieuwe aanwinst Casio "Arnie"

Wie dacht dat Arnold Schwarzenegger alleen bekend stond om zijn Seiko Ana digi welke hij in de film Commando draagt heeft het mis. Arnold schijnt nogal een ana digi fan te zijn en in de films “Jingle all the Way” en Kindergartencop draagt hij een Casio AMW320. Dit model is door zijn films en de aantrekkelijke prijs een culthorloge geworden.
Hier draagt Arnie de zeldzame voorloper de AQ600

En hier de AW320

Ook wordt het horloge wel eens de Casio “Hulk” genoemd vanwege Lou Ferrigno die dit horloge ook zeer veel droeg.

Het horloge werd in 1992 ontwikkeld als opvolger van de AQ600 welke voor zover ik weet niet meer te krijgen is. Een zeer zeldzaam model. De nieuwe AMW320 is er echter in overvloed. Het is een zeer populair model in de USA. In Nederland en Europa niet te krijgen muv een paar ebay aanbieders in de UK. Ik wilde hem al heel lang hebben maar heb niet zulke goede ervaringen met bestellingen uit de USA omdat er altijd inklarings/douane kosten bijkomen. Er zijn verschillende uitvoeringen. Blauwe, witte, champagne en zwarte plaat. Sinds kort is er een PVD versie die ook erg cool is.
Toen ik een aanbieding in het forum gedeelte zag van forumlid ewatch voor een spotprijs moest ik hem meteen hebben. Vandaag kwam hij binnen en hij is top. Het is wel een knoepert maar hij ligt lekker plat op de pols.




Erik, nogmaals bedankt hij is echt super!

Stoere klok.(tu)
Een zware zwartlederen band zou ook goed staan denk ik.

Gr,

L.R.

Volgens mij staat ie stoerder op rubber. :slight_smile:

(tu)

Groet
Herman

Ik heb exact dezelfde en ben er dik tevreden over. Draagt aangenaam aan de pols en het is een mooi overzichtelijk horloge, dat eenvoudig te bedienen is. Als-ie nou 200m WR was geweest in plaats van 100m, dan was-ie helemaal perfect geweest! :slight_smile:

Overigens heb ik die van mij uit de VS laten invliegen. De Douane lag kennelijk te slapen, want die hebben zich nooit gemeld! :smiley:

Paul G. Schreef:

Ik heb exact dezelfde en ben er dik tevreden over.
Draagt aangenaam aan de pols en het is een mooi
overzichtelijk horloge, dat eenvoudig te bedienen
is. Als-ie nou 200m WR was geweest in plaats van
100m, dan was-ie helemaal perfect geweest! :slight_smile:

Overigens heb ik die van mij uit de VS laten
invliegen. De Douane lag kennelijk te slapen, want
die hebben zich nooit gemeld! :smiley:

Denk dat ik de gok ook eens ga wagen met een champaign dial. :smiley:

Leuk hoor! Leuke geschiedenis ook, een Hollywood geschiedenis nog wel (tu)

Ik heb je een PB gestuurd, Dreski! :wink:

Gefeliciteerd, mooie klok, je was me net voor :wink:
Maar ja binnen zes minuten verkocht, daar kon ik niet tegenop!
Leuk dat hij bij de liefhebber is gekomen, veel draagplezier gewenst!
Gewoon op rubber houden naar mijn bescheiden mening.
En Erik is inderdaad top (tu)

watchagain Schreef:

Gefeliciteerd, mooie klok, je was me net voor :wink:
Maar ja binnen zes minuten verkocht, daar kon ik
niet tegenop!
Leuk dat hij bij de liefhebber is gekomen, veel
draagplezier gewenst!
Gewoon op rubber houden naar mijn bescheiden
mening.
En Erik is inderdaad top (tu)

Het ging heel snel inderdaad maar ik moest ook snel toeslaan. Meestal ben ik te laat maar nu gelukkig niet.

Hij is je gegund, na zo een lange zoektocht komt hij bij de juiste persoon;)

Proficiat! Wist ik nog niet van dit horloge. Thx!

Leuke klok André. En leuke achtergrondinfo…

Fijn om te zien dat het horloge bij een echte liefhebber en kenner is terecht gekomen.

Bedankt voor de revue, het is mooi om te lezen dat sommige horloges ook een echt verhaal heeft, zoals deze.

Je was er inderdaad zeer snel bij, ik knipperde even met mijn ogen en hij was van jou,

Gr, Erik

ehwatch Schreef:

Fijn om te zien dat het horloge bij een echte
liefhebber en kenner is terecht gekomen.

Bedankt voor de revue, het is mooi om te lezen dat
sommige horloges ook een echt verhaal heeft, zoals
deze.

Je was er inderdaad zeer snel bij, ik knipperde
even met mijn ogen en hij was van jou,

Gr, Erik

Hahahaha. Het leek wel voorbestemd. Toen ik hem zag verschijnen in het verkoopgedeelte moest ik ook even knipperen. Ik kon het niet geloven dat ik hem zag. :smiley:
Ik heb ook een ziekelijke tik voor het spotten van horloges in films en op tv. Vaak zorgt dit ervoor dat ik een horloge heel graag wil hebben. Ik kijk ook vaak hier. Erg verslavende site…
http://watchesinmovies.info/

Ik vrees dat ik ook de afwijking heb om eerst naar iemands pols te kijken, en hem dan te beoordelen of hij of zij in mijn vriendenkring past, ha ha

Vandaag een G-shock gw-m5600bc om want ik heb de “Arnie” Casio verkocht, snik. Ik ga als troost maar op zoek naar een Geiz.

Paul G. Schreef:

Ik heb exact dezelfde en ben er dik tevreden over.
Draagt aangenaam aan de pols en het is een mooi
overzichtelijk horloge, dat eenvoudig te bedienen
is. Als-ie nou 200m WR was geweest in plaats van
100m, dan was-ie helemaal perfect geweest! :slight_smile:

Overigens heb ik die van mij uit de VS laten
invliegen. De Douane lag kennelijk te slapen, want
die hebben zich nooit gemeld! :smiley:

Je kan er toch nog wel diep mee hoor. :wink: Dit is een mooie foto van het bewijs.

Ben intussen toch bezweken. Sinds dinsdag om de pols:

janl Schreef:

Ben intussen toch bezweken. Sinds dinsdag om de
pols:

http://i1120.photobucket.com/albums/l493/janl1/amw
329.jpg

Proficiat!