Ik was zo waar G-Shock loos en dat ka natuurlijk niet. Met name voor het golfen had ik een mooie 5600 nodig die tegen een stootje kon. Het is er een met een leuke feature namelijk dit.
Dit zijn zogenaamde bullbars. Casio bracht een flink aantal jaren geleden modellen met deze extra beschermende kooitjes op de markt. De ijzerdraadjes waren zo populair dat ze in no time niet meer leverbaar waren.
Het werd zelfs zo erg dat iemand op het G-Shock forum ze zelf ging produceren. Ze gingen voor 15 pond van de hand en pasten ook nog eens zeer slecht. Casio leest mee op het forum daar ben ik zeker van. Het is niet voor niets dat ze nu ineens met een camouflage kleuren lijn komen sinds iedereen op het forum dit zelf doet met bezels en banden en textiel verf.
De bullbars hebben ze nu dus ook weer in ere hersteld bij een aantal modellen. Het geeft een extra bescherming die feitelijk niet eens nodig is want het is een oersterk ding.
Ik heb de DWD-5600P-1ER gekozen. Helemaal zwart en een inverse display. Er zit een gebead blaste gesp op wat ik ook nog nooit eerder had gezien. Kortom een heerlijke beater.
@ Marnix Er waren ook varianten met rubberen bullbars maar niet p de 5600 modellen. Ik heb ze alleen op baby g’s gezien.
En deze kan niet weg inderdaad. Branded for life.
Zo, dat heb je goed gedaan. En allemaal
weggewerkt? Soms kun je een G-Shock ook te snel
verkopen. Sommigen doen het nu heel erg goed. Was
zelf helaas te laat voor deze 30th Anniversary
Rising Red. Die prijs is namelijk nu niet leuk
meer: http://www.amazon.com/Casio-G-shock-Frogman-Annive
rsary-Gf-8230a-4jr/dp/B008U4JFVI
Als je het goed doet kun je nog leuk verdienen aan
G-Shocks.
Zo hey… was m’n I-Shock maar zoveel waard… helaas op verkeerde paard gewed :+