Nieuwe aanwinst: Casio G-Shock Riseman GW-9200

Omdat ik tegenwoordig een nieuwe hobby heb (braziliaans slagwerk) en het slaan op een surdo me niet bevorderlijk lijkt voor mijn fijngevoelige mechanische klokjes, ben ik eBay maar eens af gaan struinen voor een quartz-exemplaar. En ik ben maar gelijk helemaal over de top gegaan en ben na enkele te lage biedingen nu dan toch voor een fijn prijsje blijven hangen aan een Casio G-Shock Riseman GW-9200.
Alle functies die je ooit nodig zou kunnen hebben, en je kan er ook nog op zien hoe laat het is! :slight_smile:

Specs:

New multi-band atomic timekeeping. Most of Casio’s atomic watches are multi-band now, meaning they calibrate with atomic clocks in Mainflingen (Germany), Rugby (England), Fort Collins (Colorado), Fukushima (Japan), and Fukuoka (also Japan). But the Riseman GW-9200 goes a step further by also calibrating with the 77.5 kHz atomic signal in China, making it the first 6-band atomic watch I’ve ever seen.

Solar powered.

Water-resistant to 200 meters, or about 650 feet.

Barometer pressure indicator and differential pointer (graph) with a range of 260 to 1,100 hectoPascals (millibars).

Altimeter with a range of -700 to 10,000 meters, altitude data storage, and altitude differential pointer (ascent/descent graph).

Thermometer with a range of -10°C to 60°C.

Stopwatch with a resolution of 1/100th of a second, and a maximum capacity of 24 hours.

World time with support for 33 cities, including 30-minute-offset cities like Delhi.

Countdown timer with a maximum of 24 hours (a nice improvement over the Pathfinders).

5 daily alarms and one snooze alarm.

Time transfer function which allows you to swap the primary time zone with a secondary time zone (simplifying frequent travel between two zones).

Electroluminescent backlight with automatic illumination feature (the ability to automatically illuminate the LCD by tilting the watch toward you).

Dimensions: 51mm x 48.8mm x 15.9mm, and 60.9g.

Mijn beste,

Proficiat met deze kloeke alleskunner.
Een horloge welke zich moeiteloos op het ritme van het Braziliaans slagwerk laat mee deinen.

Maar wat is Braziliaans slagwerk eigenlijk??

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dit zijn inderdaad heerlijke horloges om te dragen. Niet te vergelijken met een fraai mechanisch horloge, uiteraard, maar absoluut horloges die wel tegen een stootje en een spatje water kunnen.
Ik heb er zelf ook twee en ik ben er blij mee! (tu)

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Proficiat met deze kloeke alleskunner.
Een horloge welke zich moeiteloos op het ritme van
het Braziliaans slagwerk laat mee deinen.

Maar wat is Braziliaans slagwerk eigenlijk??

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Zijn dat geen “steel drums” ???

Gefeliciteerd met de aanwinst, zelf heb ik een Casio DW-5600E-1V. Vanwege het feit dat ze in de ruimtevaart worden gebruikt.
Ik heb eens een dag om gehad. Best goed, alleen de tijd moet je echt lezen en zonder bril is dat niet altijd mogelijk.
Geef mij dus maar een horloge met wijzers:)

Op de een of andere manier kan ik hier geen links meer invoegen?? Maar als je op Youtube zoekt op “Sambacaxi” zie je wat filmpjes. :slight_smile:

Indrukwekkend apparaat! Heb voor het grove werk een Suunto x-lander aangeschaft waar ik tot dusver ook meer dan tevreden over ben.

leeuwentemmer Schreef:

Heb voor het grove werk
een Suunto x-lander aangeschaft waar ik tot dusver
ook meer dan tevreden over ben.

Dat ziet er ook imposant uit, wel een flink stuk duurder dan wat ik nu betaald heb voor deze Riseman. :wink:

Haha tsja dat kan ik moeilijk inschatten geen idee wat een riseman kost. Je maakt me wel nieuwsgierig moet ik zeggen, toch maar even ebay checken.

Ik betaal US$165,- inclusief verzending vanuit Hong-Kong.

En…hoe bvalt ie?
Morgen komt de mijne.X(

Bevalt prima hier. Draagt comfortabel, weinig op aan te merken. Ik merk wel dat ik hem eigenlijk alleen tijdens het trommelen draag en heel af en toe op een enkel zaterdagje dat voornamelijk met fysieke arbeid doorgebracht wordt. De voorkeur blijft verder toch uitgaan naar de mechanische klokken die ik heb. :slight_smile:

Is bij mij ook de ultimate autowas(straat:)klok.