Nieuwe aanwinst CCCP (met foto's)

Vandaag gearriveerd :slight_smile:
Ben tevreden naar de datum verzetten werkt totaal niet zoals in de manual staat. Kroon kan maar op 1 stand ipv 2 standen waarmee alleen de wijzers te verzetten zijn. FF gegoogled kom ik erachter dat de meeste bezitters dit hebben en dat je dat knopje in de zijkant moet indrukken met een pinnig voorwerp. Best vreemd… Iemand ervaring mee? Durf het niet goed in te drukken nog. Heb zelf de datum verzet door de wijzers rondjes te laten maken (elk rondje is anders :wink: ) .

5 likes

Mijn beste,

Een frisse stijlvolle klok.:watch:
Veel draag-genot!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Bedankt mijn weder-beste!

1 like

Je kunt die pusher gewoon met een balpen indrukken hoor, waarom zou je dat niet durven ?
ik denk wel dat je net als met andere automaat horloges je de datum
het beste met de wijzers in de beginstand 5 over 6AM kunt instellen

1 like

Omdat ik niet precies weet hoe het werkt. Je drukt de knop in en dan? Switch hij dan vanzelf tussen tijd en datum/?

Dank!

op ieder moment dat jij dat pushertje indrukt verschuift de datumaanduiding.
onafhankelijk van of je de kroon in of uitgetrokken hebt
( daarom hebben ze dat knopje ook zo weggewerkt, zodat je de datum niet perongeluk kunt veranderen. )

1 like

ik heb zelf enige tijd deze gehad die heeft hetzelfde Slava uurwerk
met dubbele veerton.werkt precies hetzelfde, alleen de kast/wijzerplaat is anders.

1 like

Dankje!

Koop toch een fatsoenlijk horloge, weg met die plakmerk pruts.

1 like

Proficiat. Ben wel benieuwd hoe deze gaat bevallen. Het gebruikte uurwerk, de Slava S2427, heeft een reputatie als zijnde “unreliable and delicate”.

Dus a-typisch for iets Russisch, want dat was meestal reliable maar zeker niet delicate :grinning:

http://mb.nawcc.org/entry.php?137-Popular-Soviet-Slava-avtopodzavod

1 like

Hoe helpt dit jou ? :wink:

2 likes

Mooi ding man veel draagplezier gewenst .

Tof. Hele toffe reactie.

Zo’n reactie is altijd leuk om te horen. Vooral als je net iets nieuws hebt gekocht waar jijzelf heel blij mee bent…

On topic,
Veel draagplezier!

5 likes

Veel plezier met je nieuwe horloge,

Ik zie dat ik mijn nieuwe aanwinst dus niet meer hoef te plaatsen; ik heb net exact dezelfde binnengekregen :smile:

Ik had die extra pusher over het hoofd gezien en vroeg me al dus af waarom ik 'm niet in datumverzetstand kreeg. Lees ik een keer de handleiding…

Leuke dressy automaat voor weinig.

2 likes

Leuk ding, proficiat!

Heb zelf ook een CCCP, maar dan van Poljot :wink:

4 likes

Leuk horloge hoor. Weer eens wat anders als al die zwitsers. Geniet ervan. :wink:

1 like

mooie klok met prima blauwe wijzers!!! gefeliciteerd!!!

Geweldig mooi die russen, degelijk spul.druk in die pusher en gaan.

Ik vind hem leuk

Gr Pieter