Nieuwe aanwinst: Certina Blue Ribbon

Eerder deze week kreeg ik deze Marktplaats-aankoop binnen. Eerst maar eens goed schoongemaakt (dat was hard nodig) en het glaasje met wat Polywatch opgepoetst.

De aftermarket stalen band was de moeite van het behouden m.i. niet waard. Daarnaast zat een van de springbars vast, en sneuvelde de band bij het verwijderen van deze stugge springbar. Enfin, ik moest op zoek naar een mooie passende band. Na een oproep in het lichtblauwe gedeelte kwam ik in contact met Jelle (PZ Straps @paulfrank94),die nog een hele mooie (natuurlijk handgemaakte) chocoladebruine band voor me had liggen. Vandaag kwam de band binnen en wat doe je dan? Juist, je meest 70ā€™s overhemd aan en dragen dat horloge!

Deze uitvoering is ter ere van het 50 jarige bestaan van Volvo geschonken aan alle medewerkers van destijds (65k wereldwijd). Ik voel me in ieder geval nog een stukje meer king of the road, met het horloge om in mijn 940.

Het manufactuur caliber (Certina 25-651) lijkt nog prima te lopen, maar ik heb toch vast geĆÆnformeerd naar de mogelijkheden van een beurtje op termijn. Gelukkig is de horlogemaker waar ik altijd naartoe ga bereid het horloge voor een nette prijs te servicen. Fijn om te weten dat die optie er is.

Fijn weekend verder allemaal!

20 likes

Mooi man! :+1::slightly_smiling_face:

Gefeliciteerd met deze vondst en veel plezier ermee!

1 like

Ha, mooi, heb ik zien staan, heeft volgens mij al langer/eens eerder te koop gestaan of een zelfde? Mooi horloge. Informeer misschien ook eens naar de service tarieven van Certina zelf, volgens mij zijn die redelijk.

Mijn beste,

Is mooi geworden!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi hoor! :+1:

1 like

Deze stond er al even ja, ongeveer een maand volgens mij. Maar ā€˜ns geboden enkele kreeg direct een berichtje dat ik hem over mocht nemen. Altijd een beetje een gok, een vintage zonder historie van een paar niet super duidelijke fotoā€™s. Uiteindelijk best goed uitgepakt. En dus ruim binnen @anon50762135EV ā€˜s budget voor een vintageā€™ beaterā€™ :slight_smile:

1 like

Mooi hoor!

1 like

Collega is Volvo verzamelaar en certina fanā€¦wilde hem niet anders had ik een bod gedaan. Geniet ervan!

1 like

Mooi hoor, geniet ervan!

1 like

Dat is een mooi exemplaar, fijne band ook, geniet er van :ok_hand:

1 like

Leuke Certina! Ik wilde eerst gaan zeuren over de jaren 90 Volvo 940 in de fotoā€™s maar je hebt er zelf een: toe maar dan, hoor :slight_smile:

Ik zou er zelf niet meer dan een paar dagen mee lopen alvorens er een beurtje aan te spenderen. Zonder service historie moet je uitgaan van ā€œheel lang geleden of helemaal nietā€. Goed lopen is geen indicatie voor ā€œzit netjes in de olieā€.

Veel plezier er van!

1 like

Ik zou het super vinden om een oudere Volvo te rijden, en sluit niet uit dat er nog eens een echte klassieker komt :slight_smile: Voor nu (jong gezin) is mijn 940 Turbo de ideale daily diver.

2 likes

En de groeten van zijn blauwe broertje, geniet ik ook enorm van!

6 likes

Prachtige wijzerplaat! :+1::slightly_smiling_face:

Klopt, dank! Heb hem ooit hier op hf van Geert gekocht, en ondanks de concurrentie van 30+ horloges komt deze heel vaak aan de pols, toppertje imho.

1 like

Dat zijn nu echt van die horloges vind ik waar je steeds als hij om de pols zit naar blijft kijkenā€¦ ik heb het met dezeā€¦en zomaar bij toeval gekocht :blush:

Zoā€™n aparte blauwe zoals die van jou hoop ik ook nog eens te spotten :+1::slightly_smiling_face:

3 likes

Ik denk dat je met deze maar 1 keer kan diven. :smiley:

1 like

Snorkel erop en gaaan :smile: Ik kan het bericht niet meer aanpassen maar bedoel natuurlijk driver

1 like

Die is super zeg!

1 like

Het horloge ligt inmiddels gelukkig bij de horlogemaker voor een beurtje. De beste man heeft het helaas (voor mij) erg druk en geeft aan het dat nog wel een week of twee kan duren voor ik de Certina kan komen ophalen. Wel een prettig idee dat ik hem daarna met een gerust hart kan dragen.

1 like