Deze heb ik al een poosje maar wil hem natuurlijk ook even delen met jullie.
Het betreft een Ceres CK 1, welke al enige tijd uit productie is, dit is een broertje van de Ariadne in een wat sportievere, doch klassieke kast.
Hij draagt met zijn 41mm mooi groot voor mijn niet al te kleine polsen.
Voornamelijk de strakke vorm van de pushers aan de rechterzijde en de mooie slank uitlopende kastpoten vind ik niet te versmaden, hij is aan de zijden gematteerd evenals het achterdeksel.
Een half jaartje geleden liep ik met de gedachte om eens zo’n Ceres op te sporen als semi casual klokje voor erbij, (ja ik weet het, er zijn mindere klokjes die je als casual kan betitelen >X) maar ze worden 2dehands vrijwel niet aangeboden of met de nodige butsen en krassen.
Ik had wel een aantal jaar geleden tijdens een revisie van mijn Ariadne een handgemaakte Benzinger wijzerplaat laten monteren, maar had wel de oude met opgelegde indexen netjes retour gekregen. (Oftewel alsof het zo had moeten zijn 
Zodoende kwam ik op het idee eens te informeren of ze nog een Ceres CK 1 kast hadden liggen, en met mijn wijzerplaat tot 1 geheel wilden maken.
Dit was na wat intern overleg/zoeken en mede toestemming van Christiaan zelf zeker mogelijk, er bleken er nog wel een paar te zijn :}.
Hier dan ook met trots gepresenteerd het schitterende resultaat:
Hij draagt chique maar stoer mag ik wel concluderen!
Mede met de allergrootste dank aan het team van Chris voor de bereidwilligheid en het verwezenlijken van deze droom tot realiteit! :~
Bij welk willekeurig groot merk uit Zwitserland zou je dit voor elkaar krijgen?
No way, ben zo blij als een klein kind!