Nieuwe aanwinst: Chrono met Venus 170

Kreeg vandaag van de postbode een envelopje uit Belgie met een (klein) gokje er in. Had op eBay deze advertentie gezien:

“Aleph” Chronographe ± 1940 - 50 - Afm. 34.00 mm. incl. Kroon
Uurwerk loopt nog, maar is niet getest op nauwkeurigheid !
Chrono functies werken perfect aan/uit + reset (on/off - reset)
Chrono loopt maar valt na tijdje stil…
Uurwerk verdient zeker opknapbeurt en 2 e leven…

Kon wel zien dat het op zich goed zat en ja hoor, na openen van de kast zag ik daar een prachtig uurwerkje, een Venus 170. Loopt tot nog toe zeer nauwkeurig en de chronofunctie loopt inmiddels na wat opstartprobleempjes de eerste keren ook als een zonnetje.
De plaat is wel onherstelbaar. Hoewel ze op zich nog in tact is, lijkt de bedrukking verbrand oid. Er zitten blaasjes op en schoonmaken gaat niet meer.
Ik heb op eBay al een vervangende plaat gezien maar die is van Breitling en dat vind ik dan toch weer wat raar dus ik wacht op een ander onbekend merk.

Ik moet nog even wat foto’s maken, die komen morgen.

Hoofdzaak is dat het uurwerk technisch goed is. Andere plaat (+eventueel bijbehorende kast) kom je ooit nog wel eens tegen. En de zoektocht ernaar rechtvaardigd weer vele uren horlogeplezier op het internet. Zeg maar tegen je vrouw dat het van mij mag :wink:

gr,
Hans Mennink

Zie net wat je ervoor betaald hebt, is echt een koopje hoor.

Hallo Henrik.

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Succes en tot de uitreiking.

Groeten,
JohnSr

Ik ben benieuwd naar je foto’s en het uiteindelijke resultaat, oude chrono’s hebben altijd iets aparts…
Mooi winterprojectje, het uurwerk is OK, is al veel waard.

Mijn vrouw is weer helemaal gerustgesteld Hans! Dank je.
Ik ga mijn italiaanse eBay vriendje member14735942 eens mailen voor een plaat, wijzers en kast. Kijken wat hij heeft. Een aanrader overigens als je onderdelen nodig hebt, je kunt 'm naar alles vragen: http://search.ebay.nl/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZmember14735942

Ja he? :slight_smile:

Ik ben al lang opzoek naar een central seconde wijzer en sub minuut wijzer van Angelus Chronodato voor de winter klus, maar nog niet geluk :(:(:(.
Kan iemand me helpen???

groet.

Yuen Tai

Voor mijn doen heel goede foto’s.
De kast ziet er op deze foto’s trouwens slechter uit dan ze is. Toch slechte foto’s?

Yuen Tai Schreef:

Ik ben al lang opzoek naar een central seconde
wijzer en sub minuut wijzer van Angelus Chronodato
voor de winter klus, maar nog niet geluk .
Kan iemand me helpen???

groet.

Yuen Tai

Onderdelen voor Angelus zijn behoorlijk lastig .
behalve wijzerplaten voor chronodato’s(plm.$ 300,-)wordt er zelden iets aangeboden op verkoop sites.
je zou een zoekopdracht op eBay kunnen plaatsen, en de eBayverkoper die Henrik noemt kunnen mailen.

groet, André

Ok, bedankt Andre.
Ik zal het proberen.
De oude wijzers (bussen) zijn gescheurd, is bus vervangen een optie?
Waar kan ik de bussen krijgen?
gr.
Yuen Tai

Misschien weet forumlid Paul K hier een oplossing voor,stuur 'm maar een privébericht,hij is erg handig met oud spul.

André

Bussen zijn niet te krijgen, hebben volgens mijn weten nooit bestaan.
Wijzers zal je toch nog ergens kunnen vinden, ergens in een oude stock.

Op de foto ziet ze er inderdaad niet zo fraai uit Henrik.
Ik zou ook zoeken achter een kast en wijzerplaat, maar is dan weeral niet origineel. Maar heb je toch een draagbare V 170. andere merken vragen er veel geld voor.
Doen :wink:

Goede uurwerken.
wijzerplaat is evenals de kast weer geheel en in originele staat op te maken

De kLokkenmaker
Jan Ubels

Ook de wijzerbussen zijn goed op de draaibank te maken
asgat kan geboord vanaf 0,10 mm

Groetjes jan ubels

Venus caliber 170 heb ik op voorraad

Meneer Ubels, welkom op horlogeforum, erg leuk dat u uw kennis hier wilt komen delen!

Even een klein huisregeltje dat ik wil aanstippen, reclame/aanbod/verkoop in wat voor vorm dan ook is verboden.

Is dit niks voor je Henrik

Kost maar 18 dollar

http://www.ofrei.com/page673.html

Ja, erg mooi! Dank je voor de tip Tom! Maar ik kijk nog even uit naar een plaat zonder naam. Want ik wil een marriage eigenlijk geen merk toekennen…