Nieuwe aanwinst: Chronographe Suisse

Beste lezers,

het was weer eens raak. Ik kwam thuis en zag dat Kevin van Some Time Ago
http://www.sometimgeago.com
een 50’er jaren chrono aanbood die je regelmatig voorbij ziet komen (denk aan de Rikketik bv.). Iedereen kent ze, bevatten vaak een Landeron 48/55/70 of een Venus of iets in die trend, bi-compax indeling, prachtig lettertype.
Had er altijd al eentje willen hebben, twijfelde altijd tussen zwart/zilver/witte/roze wijzerplaat en de kleur van de kast, maar toen in deze zag, in goede staat, was ik meteen verkocht! Ik twijfelde ik geen minuut en mailde Kevin.

Zodoende kreeg ik 'm gisteren thuis, ik pakte 'm uit en hem het horloge eerst eens heel goed bekeken omdat 'ie zo mooi was; roze goud… Zwarte wijzerplaat… Subtiele wijzers… Bijna puntgave plaat… De chrono functie (mooiste indeling ooit trouwens)… En toen… Het getik… Pfff, prachtig gewoon. Rosekleur op de achterkant volledig weggesleten en hier en daar op de kast, maar dat stond uiteraard netjes vermeld in de advertentie van Kevin, het viel in mijn ogen zelfs ontzettend mee, de kast is echt in goede staat. Mijn vader heeft een eigen bedrijf in vergulden en verzilveren dus dat komt wel goed :wink: .

Nu over naar de foto’s (2.0 megapixel foto’s zoals gewoonlijk, dus kwali-kwali is slecht):


(Laatste 2 foto’s van Kevin)

Zoals je mischien ziet een Landeron 48 in dit geval, een mooi uurwerkje om te zien.
Zoals je op foto 1 en 3 kan zien zitten er wel krassen op het plexiglaasje, ik heb ze eruit proberen te halen met polijstpasta, maar ze zitten redelijk diep, dus misschien een keer een nieuw glaasje… Als je er recht op kijkt is er helemaal niets te zien, maar van de zijkant zijn de krasjes op het glas zichtbaar.
Het horloge loopt momenteel keurig op tijd.

Iemand een suggestie wat voor (kleur) bandje er op dit horloge zou kunnen voor de afwisseling?

Ik ben er erg blij mee, Kevin bedankt! Het was prettig zaken doen met je!

Coen

Mooie aanwinst ! (tu)
Veel plezier ermee !

Mooi vintage horoge, veel draag en kijkplezier!!

Groeten, Tom V.

Heel mooi, hoor. Ik heb een voorliefde voor de combi zwarte plaat, bruine band. Maar dit staat hem ook prima.
En die foto’s. Met 2.0 megapixels, zei je? Chapeau.

bedankt voor de reacties

@ vreugd2: ja mijn sony ericsson D750i, daar moet ik het altijd mee doen…

Mooie aanwinst, heb ook het idee dat een fijne bruine band hier heel mooi en klassiek bij staat.

PS: dat vergulden dat je vader doet klinkt ook interessant, mischien een voor en na door je vader ??

Mooie aanwinst, Coen! (tu)

Mooie klassieke chrono Coen (tu) , ik heb een paar weken terug bijna zo’n zelfde aangeschaft!
Ik vind dit zwarte bandje niet misstaan, eerlijk gezegd, maar een “tan” (lichrbruin) croco bandje lijkt me ook wel een goed alternatief.

Veel plezier ermee!

Groet,
Paul

Mooie klassieke chrono.

Volledig met Paul eens, een bruine band past hier zeker goed bij, vind ik persoonlijk beter bij staan dan zwart.

Heel mooi klassiek horloge (en dat alleen maar voor geld).

Mijn voorkeur zou een donkerbruine band zijn, beetje sportievere band met stiksels, glad leer (geen alligator / slang o.i.d.)

Veel plezier met het horloge.

Schitterend, zonder meer. Deze zou in mijn collectie ook niet misstaan :wink:

Fraai klokje Coen (tu)
ik zou hoogstens het achterdeksel opnieuw laten vergulden.
de kast ziet er nog veel te mooi uit, zonde van de vintagelook om die opnieuw te vergulden.
groet andré

van harte met je nieuwe aanwinst … erg leuk ding (tu)

Mooie aankoop !

Mooi bruin bandje erop.
En die goed past bij de lugs deze is iets te smal.

mooie aanwinst!klassieke klok!(tu)

veel plezier ermee:)

Bedankt voor de reacties.

Het zal inderdaad een bruine band worden, misschien morgen op de Rikketik en anders uhrenarmband-versand.de

@ Hent. Als er iets verguld wordt, zal ik er foto’s van maken, goed idee.