Nieuwe aanwinst Citizen Aerochron '89

Hoewel ik geen quartz liefhebber ben, trok deze mijn aandacht omdat het de eerste hoogtemeter was die uitgebracht werd in 1989 en hij heeft m.i.een mooie wijzerplaat en een draaibare bezel met luchtvaartrekenfuncties
De rvs case is lekker zwaar is mooi glimmend gepolijst en de vergulde onderdelen zoals kroon en drukkers zijn in onberispelijke staat.
De bi-colorband heeft wel slijtagesporen, maar kan ermee door.

Hij is no in uitstekende staat en na een poetsbeurt en een nieuwe batterij werkt ie perfect, hij heeft 1 eigenaar gehad in Nederland, er mist alleen 1 van de 5 zeer kleine contactveertjes (kleiner dan 1 mm diameter en 3 mm lang), die de sensor verbinden met het caliber, ik heb een contactje gemaakt met een stukje metaal, maar niet ideaal, dus ik zoek een dergelijk klein veertje nog, iemand een suggestie?
ik heb al een veertje van een alarmfunctie geprobeerd maar die is zelfs te dik!

Wat een mooie aankoop heb je daar gedaan Hardy complimenten (tu)

Ik heb zelf ook quartz en als het mooi is waarom niet…

dank je wel, ik ben er blij mij en draag hem regelmatig, ik ben eigenlijk op zoek naar een seiko 6138 bullhead of gewoon, dus deze citizen is altijd te koop hoor.

Mijn beste,

Proficiat met deze luchtwaardige aanwinst.
Een horloge met een solide hart en een kordate uitstraling.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze fraaie hoogvlieger.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst(tu) Citizen is een beetje ondergesneeuwd op dit forum door al het Seiko geweld maar dat is niet terecht:(
Veel plezier met dit horloge (zo lang als het duurt:D)

dank jullie voor de reacties, voorlopig blijft ie wel, zeker als ik de hoogtemeten en dus barometer helemaal naar behoren heb werken. de calibratie is me nog niet goed gelukt, maar blijf proberen en idd citizen is wat ondergesneeuwd hier, maar heeft ook mooie klokjes gemaakt ook in de automatic sfeer en zijn minder geliefd en ook minder aangeboden.
Nog tips voor het veertje?

Hardy,

Dit is een mooie klok, lekker degelijk en toch, stijlvol. Gewoon een klasse klok, ook al is het een quartz, geen probleem want het is kwaliteit.

Mooi dat je het lef hebt gehad aan de hoogtemeter te sleutelen. Het begin van een nieuwe mooie hobby?

Gr, Erik

tja, als het al niet werkt, kun je het altijd proberen te onderzoeken waarom het niet werkt, dat was jouw goede idee, dus gewoon alles gedemonteerd en dat was idd het geval er miste gewoon 1 minitieus veertje als 5e contactje, die ik overigens nog steeds zoek, het formaat blijft een probleem zo klein… wie heeft er een oplossing? Maar bedankt dat er waardering is voor het horloge, dat doet me goed, stond gewoon op marktplaats al was de verkoper als 1e eigenaar zeer standvastig in zijn prijs,terwijl ik de enige belangstellende was.