Nieuwe aanwinst Citizen BY2000_55E

Deze wilde ik toch ff met jullie delen aangezien ik hem hier niet zo vaak voorbij zie komen, ik was op zoek naar een leuke robuuste klok om dagelijks te dragen, met nadruk geen automaat of handopwinder. Deze is zo lekker licht, volledig titanium met ceramische bezel.
enkele specs en foto’s:

Zendergestuurd kwartsuurwerk met Eco-Drive techniek
Gangreserve van 180 dagen
Stroomspaarfunctie
Donkergangreserve 2,5 jaar
Titanium kast/ Titanium band
Geschroefde kastbodem
Schroefkroon
Kristalglas
Ontvangstaanduiding
Laadindicatie
Tweede tijd
Dag/datum
Eeuwigdurende kalender
Veiligheidssluiting
Waterdicht tot 20 Bar




Stoere klok! Gefeliciteerd met deze aanwinst.
Wat is trouwens donkergangreserve?

Groet, Jurgen

@Jurgen: donkergangreserve is een soort spaarstand, als de klok 7 dagen in het donker ligt dan gaan de wijzers naar de 12uur positie en gaat ie in slaapstand om energie te sparen.

Gaaf hoor en wat is de diameter van de klok?
Ziet er flink groot uit op jouw pols.

Donkergangreserve is overigens dat het horloge zichzelf
in slaapstand zet als ie lang genoeg in het donker ligt.
Zo bespaart ie stroom waardoor die een periode van 2,5 jaar kan overbruggen
zonder tussentijds opgeladen te worden
Altijd leuk om te zien dat als die wel weer licht krijgt, hoe de wijzers en datum/dag weer snel naar de juiste positie lopen.

@Houthakker: ik heb het niet gemeten maar in diverse advertenties staat diameter 40/42mm, maar met mijn polsomtrek van 15,5 cm is alles groot;) Het is ff wennen maar ik draag al zo lang vrij grote klokken, met voorkeur voor duikers dat ik het niet zo erg vind, deze is ook nog eens erg ligt en valt niet zo makkelijk om, moet niet te gek worden natuurlijk en daarom vind ik lug-to-lug en bandaanzet belangrijker dan de diameter.

Erg stoere klok, van harte!

De eco-drive modellen van Citizen gaan mij steeds meer aanspreken moet ik zeggen.

gefeliciteerd!

Ik vind het een leuke klok. (tu) Veel draagplezier!

Bijzonder fraai ding, van harte proficiat.

Mijn beste,

Een solide aanwinst!! Ziet er fraai uit!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze energieke Citizen.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Helemaal waar. Mooi horloge.(tu)

Mooie klok (hij is er ook in een bronzen/bruine versie). Geweldige techniek dat ie in slaapstand kan gaan en gewoon zo’n 2-2,5 jaar later zonder problemen wakker kan worden.

Veel plezier er mee.

proficiat!
idd niet een vaak geziene verschijning. jaren terug had iemand er hier eentje laten zien. een eigenwijze analoge duiker, die volgens mij als enige rc heeft.

marnix.moed Schreef:

proficiat!
idd niet een vaak geziene verschijning. jaren
terug had iemand er hier eentje laten zien. een
eigenwijze analoge duiker, die volgens mij als
enige rc heeft.

Dat was ik. :slight_smile:

Gefeliciteerd.

Stoere stevige klok.Ik heb m ook een tijdje gehad.

Alleen ,en ik hoop niet je bubble te laten barsten, helaas geen keramieke bezel/duikring. Wel DLC coated, en dat is ook goed.

veel draagplezier toegewenst.

Elf.

Stoer ding hoor!
(tu)

Jammer dat dit horloge voor tich aantal euro goedkoper kunt krijgen op het internet, voor de handel een ramp!
Hij is mooi maar erg zwaar!

Hans de Kampenaer Schreef:

Hij is mooi maar erg zwaar!

Zwaar? Volledig titanium toch… Tijd voor een sportschooltje? :wink:

Hoe dan ook; erg coole aanwinst. Enige puntje voor mij is dat de bandaanzet misschien een tikkie breder had gekund. Veel plezier ervan!

Dank voor alle reacties:
@watchup, je hebt gelijk, geen keramiek, ik wilde misschien dat het keramiek was;)
@anon53420065NA: Klok is helemaal niet zwaar hoor, volledig titanium, ik merk nauwelijks verschil met mijn casio g-shock
@h_J_r: eens dat de band iets breder had gemogen al vind ik dat niet zo storend als je hem draagt.
@Marnix: dacht ook de enige die RC heeft, cool is dat je door 7sec of langer op de bovenste pusher drukt de klok in dive mode gaat om te voorkomen dat ie door gebrek aan radiosignaal onderwater gaat zoeken en de wijzers gaan draaien, dat wil je niet als je duikt(:smiley:

Zwaar ??? Hoe kom je daar nou bij? :S

Elf.