Nieuwe aanwinst: Citizen Crystal 7 (voor en na)

Ik zag deze Citizen Crystal Seven automaat uit 1968 op de Marktplaats staan voor een vriendelijk prijsje. De mooie zilveren wijzerplaat en de nederlandse dag-datum aanduiding spraken me erg aan, dus gekocht :slight_smile:

Thuisgekomen bleek het 25 stenen uurwerk voorzien te zijn van een seconden-hack, handig en een leuke verassing!

Omdat het horloge goed op tijd loopt en het uurwerk redelijk schoon is (en ik nog lerende ben in het sleutelwerk, hiermee expirimenteer ik pas sinds kort) besloten eerst het exterieur een beurt te geven.

Het horloge had aan alle vier uiteinden van de ‘lugs’ valschade, verder was de gesp van de band gedeukt.

Na enig vijl-, schuur-, en polijstwerk onderstaand resultaat, ben best tevreden ;

Bedankt voor het kijken :slight_smile:

Gut, Ernst, die indices en die (goede) nederlandse vrijdag:
wat een ontzettend leuk horloge is dit.
Proficiat hoor!

Ontzettend leuke klok geworden zeg, chapeau!! En nog uit mijn geboorte jaar ook nog!

Mocht je hem ooit weg willen doen dan mag je me een PBtje sturen;)

Als je een leuk horloge hebt uit (maart) 1973, wie weet, een ruil ?

Maar, serieus, ik ben erg onder de indruk van de klassieke,‘classy’, maar toch ook speelse uitstraling van dit horloge. Ook van het bandje ben ik erg gecharmeerd, niet helemaal ‘fishbone’, toch een beetje :wink:
Dus deze hangt voorlopig nog even om mn pols B)-

Prachtig horloge Ernst.:~

Mooi gedaan Ernst.

Goed resultaat en ik denk dat ik voor het eerst een NLse dagaanduiding zie!

Menno

Mooi gedaan hoor! M’n complimenten!
Veel draag plezier met dit mooie horloge (tu)

Heb je ook een foto van het uurwerk?
Alvast bedankt!