Nieuwe aanwinst Citizen Eco Drive

Gisteren binnengekomen. (sneller dan verwacht) Keurig in een mooie doos met alle papieren. Mijn eerste echte Pilot watch. Toen de eerste zonnestralen naar binnen schenen heb ik meteen een paar plaatjes geschoten.

Ik ga zeker nog een mooie originele RVS band erbij zoeken dan is hij helemaal af.

Veel plezier ermee gewenst. Ik weet uit ervaring dat dit zeer mooi afgewerkte en kwalitatief uitstekende horloges zijn.

Mooi Exemplaar, Dreski, gefeliciteerd! Is dit nou een ‘gewone automaat’ of een soort kinetic?

Groeten,

Martin

Prachtig, staat op mijn"wishlist" deze of de blauwe uitvoering.

Er zit geen rotor in. De wijzerplaat is ook een zonnecel die ervoor zorgt dat het horloge dmv lichtenergie wordt opgeladen. Hij heeft een gangreserve van 180 dagen. Maar ik denk niet dat deze een half jaar in een kistje zal blijven liggen. Daar is hij veel te mooi voor.

Hoi Andre,

Dat is snel gegaan. Ik neem aan dat je er tevreden mee bent, want het is een leuke klok met een aardige gangreserve.

Heel erg gefeliciteerd er mee.

groet

Ed

Dreski,

Wat betreft die gangreserve van 180 dagen…Mijn ecodrive heeft alvorens ik hem heb verkocht ruim 8 maanden in het donker gelegen en die deed het nog zoals het hoort, dus die 180 dagen is nog heel zuinig aangegeven denk ik.

Ah ok, ik had de bruine plaat niet als zonnecel verwacht.
Die 180 dagen is natuurlijk voor mensen die boven de poolcircel wonen :slight_smile:

Groeten,

Martin

Ik heb de zwarte uitvoering, top klokkie.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Ruud

Ik begrijp no steeds niet waar het kleine witte/rode wijzertje voor dient. Ik dacht dat het witte uiteinde een andere uurhand was. Ik wilde dit instellen als 7 uur eerder omdat ik familie heb aan het andere einde van de wereld. Eerst heb ik de uurwijzer gelijk gezet met het witte wijzertje. Daarna de uurwijzer 7 uur vooruit gedaan waarna ik het horloge gewoon gelijk heb gezet. Maar volgens mij klopt het niet. Weet iemand hoe ik twee tijden kan instellen. De handleiding is ook niet echt duidelijk. Ik heb helemaal geen ervaring met GMT modellen.

Andre,

Het is niet zo ingewikkeld als het lijkt.
Pagina 4 van je instructieboekje onderaan.

In een halve maan heb je de getallen 2 t/m 12 in het wit. Daar is de witte wijzer voor.
Vervolgens in rood de getallen 14 t/m 24. Daar is de rode wijzer voor.
Deze twee wijzers geven de 2e tijd weer in een 24 uurs mode.

Deze set wijzers kun je gebruiken om een 2e tijd in te stellen.

groet

Ed

Aha bedankt voor de tip nu wordt alles duidelijker. Ik ga hem meteen opnieuw instellen.

Nog even voor de duidelijkheid.

Stel eerst de tijd op de 2e zone die je wenst bijv. in de VS. Knop 2 keer uitrekken.
Als dit goed staat dan knop 1 keer indrukken dan kan je vervolgens de locale tijd instellen via de normale wijzers (kleine wijzer kan in stappen van 1 uur verzet worden).

Als de datum daarna verkeerd staat, als laatste de datum aanpassen.

Als alles correct is ingesteld geven de rode en witte wijzertjes de 2e tijd aan en de normale wijzers de locale tijd.

groet

Ed

Ik heb hem helemaal zoals ik hebben wil -7uur tijdsverschil in Zuid Amerika. Bedankt nog Ed. (tu)

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een aan-winst die er zijn mag. Een kordaat horloge met wereldse allures.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit kordate horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Lijkt het zo of staat de kroon scheef op de foto…?

Mooi horloge!! (tu)(tu)

Van harte gefeliciteerd, mooie klok ! Ik heb zelf bijzonder goede eraringen met Eco-Drive, het zijn echt superbetrouwbare en sterke horloges.

blijft erg mooi om te zien.

Dit lijkt zo door de hoek waaronder hij is “geschoten” :wink: