Ik heb hem al sinds donderdag binnen, na overname van een ander forumlid en wilde er aanvankelijk geen topic aan wijden. Ik zag het horloge meer als een ‘tussendoortje om de honger te stillen’ maar ben er na een paar dagen toch wel erg van gecharmeerd en heb de tijd genomen om wat foto’s te maken.
Wat me erg bevalt aan het horloge is de maat. Niet zo lang geleden zou de term ‘midsize’ me hebben afgeschrokken maar eenmaal om de pols draagt het erg prettig (mijn polsomtrek is ongeveer 17cm en het horloge heeft een diameter van 39mm zonder de kroon meegemeten).
De wijzerplaat is mooi donkerblauw wat goed samengaat met de rode en gouden tekst. Ik ben blij dat de plaat geen ‘sunburst’ blauw is, het is een ingetogen mat donkerblauw dat goed bij de ‘pepsi’ bezel past zonder te blinkend over te komen.
Voor zijn 9 jaar (volgens de caseback-dateer methode) ziet het horloge er nog erg netjes uit. Hier en daar wat kleine draagsporen maar dat draagt m.i. alleen maar bij aan het karakter.
Al met al een leuke beater die zeker nog wel even in de collectie blijft.
Wow, ik vind hem ook heel erg leuk.gewoon lekker dragen.
Ik heb een Seiko Skx009, die er iets van weg heeft. Zie je erg veel. Die Citizen is echt wel bijzonder.
Dat is inderdaad een leuk horloge ik heb de zwarte
en vind het een zeer pretig horloge om te dragen http://i276.photobucket.com/albums/kk28/pdr41/EFFC
7FBB-F666-4426-BE5F-B252007E578F-1725-000003454248
0053_zpsc12cb2b1.jpg
De SKX009 heb ik ook gehad, die is net iets groter maar het ‘gevoel’ is wel vergelijkbaar inderdaad Wat ik hier wel mis t.o.v. Seiko is de optie om er een mooie solid oyster aan te zetten met aansluitende endlinks en een orginele sluiting
RobinH Schreef:
Wow, ik vind hem ook heel erg leuk.gewoon lekker
dragen.
Ik heb een Seiko Skx009, die er iets van weg
heeft. Zie je erg veel. Die Citizen is echt wel
bijzonder.