Nieuwe aanwinst. Citizen Nighthawk Blue Angels BJ7006-56L

Jaren geleden was ik reeds in het bezit van een Citizen Nighthawk Havana. Een heel fijn horloge. Ecodrive en zeer nauwkeurig. bovendien is het een GMT welke ik gebruikte om de tijdzone van New York te gebruiken zodat ik kon zien hoe laat het was bij mijn schoonfamilie.


Hier nog een mooi kwijlfimpje van dit mooie horloge.


Door mijn flipperwoede destijds van de hand gedaan maar eigenlijk miste ik de Nighthawk. Het is een heerlijk grab and go horloge omdat hij een enorme gangreserve heeft.
Omdat blauw mijn favoriete kleur is viel mijn oog op het Blue Angels model. De Blue Angels zijn een elite vliegdemonstratie team uit de USA.

De karakteristieke straaljagers zijn blauw met geel uitgevoerd.

Zo ook de Nighthawk van Citizen. Ik vond hem voor een mooie prijs en kon hem niet laten liggen. Bovendien had ik ook nog een mooie leren band liggen en een originele Citizen sluiting.
Gisteren was hij dan eindelijk binnen en het is gewoon een super apart horloge dat zeer goed is af te lezen ondanks de drukke wijzerplaat. De slide ruler is goed te bedienen met de kroon aan de linkerkant en er zit nul speling in i.t.t. de Seiko Alpinist die bij iedere beweging al verdraaide. Heb hem ook even op leer gezet maar staal heeft de voorkeur. Het logo op de achterkant geeft hem net iets extra’s. Veel plezier voor een schappelijke prijs…
25 likes

Mooi horloge.
Hopelijk beter dan de "rammelbakken " waarmee de angels vliegen :sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd !
Voor mij wel een beetje druk.

1 like

Mooi horloge! Ook met die opgelegde markers zo :ok_hand:

inderdaad, staal gaat hem beter af dan leder :+1:
een goed horloge, geniet ervan :smiley:

Citizen. Altijd goed! Gefeliciteerd met je NA.

Blijf deze mooi vinden, Enjoy!

Lume.shot.

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

Mooie! Veel plezier met de aanwinst!

Spannend, stoer en een beetje druk :wink: Maar zonder dat laatste zou het andere er niet zijn :sunglasses: Topper, fijne tijd ermee!

Absoluut de leukste Quartz horloges vind ik. Ik heb geen quartz, maar denk dat ik er echt nog een ga overwegen. Maar dan deze variant. Helaas gen ecodrive.

Prachtig horloge uit een even zo mooie familie (die Havana, jamjamjam!). Geniet ervan!

Mooie aanwinst.

Altijd een fraai horloge gevonden, vooral de kleur in dat filmpje (Havana?).