Nieuwe aanwinst : Citizen Perpetual Calendar (3100)

Via creationwatches deze bemachtigd. Een perpetual calendar zonder een overdaad aan wijzers. De maand en het jaar zijn verscholen achter de kroon en pushbutton bediening.

Lekker grote datum (jammer dat er geen loep boven zit), 24 uurs wijzer en decentrale secondewijzer. Die, zoals tegenwoordig normaal schijnt te zijn, bijna op de indexen loopt (dus niet helemaal, wat hetzelfde is als helemaal niet).

Maar bij zo’n kleine secondewijzer valt het tenminste niet op.

Mooi als daily beater, maar de goudaccenten blijven van klatergoud…En dat is jammer. Een dergelijk horloge maar dan voorzien van echt goud hoeft niet eens zo duur te zijn. Minder dan € 1000,00 zou moeten kunnen. Maar goed, het klatergoud heb je dan voor minder dan 200 Euro.

Hij is groot, 44mm, en niet lomp dik, 13mm, en misstaat niet bij zowel een kostuum als een T-shirt. Loopt best wel precies, maar dat is inherent aan quartztechnologie.

En uiteraard Eco-Drive. Dus geen gehannes met batterijen.

Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar mechanische horloges vind ik een quartz (zie vorige posts) niet altijd verkeerd. Zolang er maar in complicaties wordt voorzien die het horloge een meerwaarde geven t.o.v. een mechanisch uurwerk in dezelfde prijsklasse.

Hate it or love it.

Groet, Danny.

Ik heb een soortgelijk horloge gehad alleen dan van 100% goudkleurig PVD. Uiteindelijk vond ik dat toch iets tè, maar nauwkeurig was hij zeker! 5 seconden in een half jaar! En als je de perpetualfunctie goed hebt ingesteld is het bijna een atomic G-Shock :slight_smile:

Leuk ding hoor!

Ziet er goed uit! Veel plezier ermee!

Groet, Matthijs

ziet er goed uit , ik heb het broertje al weer 'n paar jaar en nog steeds veel plezier van. :slight_smile:

Dikke Klok. Vind m persoonlijk zonder goud mooier, maar desalnietemenin, super Klok!

Veel plezier ermee

zonder de goudaccenten is ie mooier :slight_smile:

Proficiat!

PlummerNL Schreef:

Lekker grote datum (jammer dat er geen loep boven
zit)

Je wilt een loep boven op een big date? ::o

Hartstikke fijne aanwinst, gefeliciteerd.

Datum kan me niet groot genoeg zijn :slight_smile:

Dat kan ik me wel voorstellen,op de meeste klokken kan je de datum helemaal niet aflezen.
Het schijnt mede aan je leeftijd te liggen.:slight_smile:
Maar het is wel een mooie klok,top!