Nieuwe aanwinst, Citizen PMV65-2271

Dit is mijn eerste draadje op dit forum. Ik lees al heel lang mee en af en toe reageer ik ergens op. Ben net als iedereen hier een groot horlogeliefhebber. Als kind tuurde ik al in de vitrine bij de Hema en droomde van de mooie horloges die daar lagen. Van andere merken had ik toen nog niet gehoord, was pas een jaar of 4 :-).

Inmiddels ben ik in het bezit van diverse horloges, zowel quartz als analoog. Mijn laatste aanwinsten waren voornamelijk met ETA uurwerken. In januari had ik me aangemeld voor een gelimiteerde oplage van een hommage. Dit project is echter onlangs afgeblazen, dus dat was op zoek naar een vervanger.

Dat duurde niet lang want ik had al lang een Citizen op het oog. Eentje met een hele drukke wijzerplaat nog wel. En omdat ik deze keer weer eens voor een quartz heb gekozen moest het wel een high-tech worden.

Het is de PMV65-2271 geworden. Dit is een zgn JDM model (Japanese Domestic Market). Deze zijn dus officieel alleen in Japan leverbaar. Gelukkig zijn er een paar betrouwbare dealers in Japan die ook internationaal leveren en 1 van deze dealers had ik nog eentje op voorraad, inmiddels dus niet meer.

Een aantal eigenschappen:
Uurwerk U680
Duratect titanium met MRK behandeling (dit zou vrijwel onkrasbaar zijn)
saffier glas me antireflectie coating
Atoomklok synchronisatie, Europa, Japan, USA en China
200m waterdicht, maar dit ga ik niet testen
de band is heel vernuftig in 3 standen te stellen met een schuifsysteempje
enz enz…

Een mooi filmpje staat op de youtube van Watch Tanaka. Zoek maar op het typenummer dan vindt je het zo.

Ik ben niet handig met foto’s dus ik plaats er een paar gemaakt met mijn iPhone. Bedankt voor de aandacht.
Eric.

Wat een ongelooflijk ‘druk’ horloge, maar wel gefeliciteerd ermee natuurlijk.

En ook nog welkom!:slight_smile:

Gefeliciteerd met deze aanschaf, de promaster serie van Citizen zijn horloges van hoge kwaliteit. De duratect is echt perfect. En JDM, die zie je hier niet elke dag.

Welkom op het forum, en gefeliciteerd met je aanwinst natuurlijk. :slight_smile:

Van harte welkom ,en gefeliciteerd met je aanwinst.

Prachtige klok.

Ik sluit me aan bij de opmerking “Drukke wijzerplaat”… maar de kast vind ik geweldig!.. die gekartelde kronen, en gekartelde bezel vind ik MOOI…

Welkom hier… en veel plezier met/van je aanwinst.

(note to self… koop een kartelapparaatje voor je draaibank in aanbouw!)

Bedankt voor jullie reacties, leuk! Die drukke wijzerplaat valt irl erg mee. Ik ben er zelf heel verguld mee. Vooral vanwege het feit dat hij krasvrij zou moeten zijn (even afwachten natuurlijk). Ook mooi is dat je de wijzers kunt afstellen zodat ze exact on-spot zijn. Overigens is die drukke wijzerplaat niet alleen maar een print. Er zijn diverse opgelegde elementen en verhoogde randjes e.d., het heeft wel iets van een dashboard. Indien gewenst zal ik komend weekend proberen betere foto’s te schieten.

Welkom en gefeliciteerd. Ik vind dit een erg cool horloge!(tu) Wil zelf eigenlijk ook nog wel een atoomtijdhorloge; maar ja wil nog zoveel…8-):wink:
In ieder geval, jou kan niks meer gebeuren met deze megaklok! vind de foto’s niet eens zo heel slecht voor telefoonfoto’s. Maar meer foto’s zijn natuurlijk altijd leuk!
Nog even een vraag. Je schrijft dat je 'm bij een betrouwbare Japanse dealer hebt gekocht. Welke? Ben ik wel benieuwd naar.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

TagEd Schreef:

Nog even een vraag. Je schrijft dat je 'm bij een
betrouwbare Japanse dealer hebt gekocht. Welke?
Ben ik wel benieuwd naar.

Ik weet niet of een link hier mag. Er zijn voor zover ik weet in elk geval 3 betrouwbare dealers die je vaak genoemd ziet in de fora. Dit zijn higuchi-inc, seiyajapan en chino watch. Mijn Citizen komt van de laatste en alles ging geweldig. Met trackingcode via Japan, China, Dubai, Frankrijk naar Ridderkerk en toen naar mij.

Proficiat! Het is dat ik al 2 broertjes ervan heb, maar deze multiband 6 is wel ideaal…

Gefeliciteerd mooie aanwinst!

Even op eBay kijken.
Zoeken op citizen pmv.
Tientallen aanbiedingen.
Mijn voorkeur heeft dutyfreeisland in Hongkong.
Goedkoop en zeer betrouwbaar.

Dutyfree heeft de pmv65-2271 niet en die wilde ik. Ook al doet dutyfree voorkomen dat de Europese versie beter is. Ik had zelf ook nog geïnformeerd bij een aantal Rakuten shops. Die zouden hem op voorraad hebben, maar dat bleek niet correct te zijn. Chino watch was voordeliger dan ebay aanbieders, vandaar dat ik daar voor gekozen heb.