Nieuwe aanwinst Citizen

Vandaag mijn nieuwe citizen AS 2020-53L ontvangen.
Hij stond al een tijdje op mijn wish-list. Vanwege de eco-drive ( ik weet wel niet mechanisch), maar vooral van de functie radio-controlled, zodat ik hem kan gebruiken als ijkpunt voor mijn andere horloges.
Ik ben er erg blij mee.
De echte fotoos komen nog, deze is gekopieerd van de citizen-site.

Gave klok ! Congrats !
Wear it in good health !

Ik heb een Junghans Mega 1000 gekocht; ook om diezelfde reden. :wink:

Nou, mechanisch of niet, ik vind het een mooie klok en ik kan niet veel betere manieren bedenken om echt altijd de juiste tijd bij de hand te hebben. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Groeten, Tom V.

Heel tof, gefeliciteerd.

Groeten,

Stefan

mooie klok, ik zal eens rond gaan kijken :wink:

Ja, dit is zeker een prachtig horloge! (tu) Het enige wat mij weerhoudt 'm niet te kopen, is dat-ie niet echt mechanisch is!
Overigens gebruik ik mijn zendergestuurde wekker altijd om mijn horloges op de juiste tijd te zetten. Als je mechanische horloges in huis hebt, dan is zoiets wel handig (lees: aan te bevelen).

Is gewoon prachtig, heel veel kwaliteit voor weinig geld. Citizen wordt nog steeds door een heleboel mensen onderschat jammer…

Hennie, ik vind een officiele verkoopprijs van 499 euro niet echt weinig geld, terwijl ik materieel niets te klagen heb.

Vr.gr.JanJ.

Ja maar bij sommige zwitserse horloges betaal je alleen al € 499,- voor de naam die er op staat en dan heb je verder nog niets. Ik heb zelf een Citizen eco-drive promaster E2100 vindt het een prachtig horloge hij kostte toen € 449,- lekker zwaar ding 206 gram!!

mooie klok, met een erg mooi afgewerkte band ! gefeliciteerd ermee.

gefeliciteerd, ikzelf heb er 2. een uitvoering met lederen band en een met titaniumband,

Mijn beste,

Proficiat met je nieuwste aanwinst. Ziet er goed uit (tu)
Om mijn mechanische horloges gelijk te zetten gebruik ik ook een quarts als ijkpunt, de ‘Tissot’ PRC 200
Doch deze is niet radio-controlled, maar ik gebruik de BBC World radio signalen voor het gelijk zetten van deze ‘Tissot’

Orologio Signaturis Temporis

Verrek, daar zeg je wat! Die moet ik onthouden voor tijdens vakanties (als ik mijn zendergestuurde wekker niet bij me heb, haha): de BBC World Service radiosignalen!!

ziet er goed uit…gefeliciteerd!!!

prettig dat hij altijd op tijd loopt.

Groet Arno.

Majary,

begrijp ik uit de foto goed dat je de versie met stalen band en zonder saffierglas hebt gekocht? en mag ik weten wat je er voor hebt betaald en waar?

Hierbij een wrist-shot van de nieuwe citizen.

Ben er mee in mijn sas.

Gr.JanJ.

Jan,

kijk even naar onderstaande foto van mijn citizen. op de wijzerplsaat is duidelijk te lezen ‘sapphire’ wat aangeeft dat het saffierglas heeft. Dat is op jouow horloge dat ik overigens ook bezit niet het geval.

joram Schreef:

Jan,

kijk even naar onderstaande foto van mijn citizen.
op de wijzerplsaat is duidelijk te lezen
’sapphire’ wat aangeeft dat het saffierglas heeft.
Dat is op jouow horloge dat ik overigens ook bezit
niet het geval.

Staat er bij mij niet op, dus geen safierglas.

Je hebt Citizens die voor de Amerkaanse markt bestemd zijn die geen saffierglas hebben en die voor de Europese markt bestemd zijn hebben het wel. Mijn Citizen E2100 is een Europese moet je wel op letten als je er een koopt.

Deze is er toch ook met een bruine plaat? Die vind ik ook erg mooi!